Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az új pályázati ciklus turizmust érintő támogatási lehetőségei

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az új pályázati ciklus turizmust érintő támogatási lehetőségei"— Előadás másolata:

1 Az új pályázati ciklus turizmust érintő támogatási lehetőségei
Esztergom és Térsége Turisztikai Egyesület alakuló ülése, Esztergom, április 27. Soproni Gyula Közigazgatási tanácsadó

2 Lehetőségek az operatív programokban 2014-2020
Gazdaságfejlesztési és innovációs operatív program (GINOP) – kevésbé fejlett régiók Terület és településfejlesztési operatív program (TOP) – megyék, megyei jogú városok Versenyképes Közép-Magyarország operatív program (VEKOP) – Közép-Magyarország Vidékfejlesztési operatív program (VP) 2

3 GINOP 1 – Keresletösztönző programok, turisztikai intézményrendszer fejlesztése
Piacképes együttműködő KKV szektor megteremtése Magyar Turizmus Zrt. új piacok és vendégkör elérését célzó, innovatív akcióinak támogatása (8,35 Mrd Ft) Vállalkozások hálózatosodásának és piacra jutásának elősegítése Klaszterek, TDM szervezetek fejlesztése (2015: 2 Mrd Ft) 3

4 GINOP 2 prioritástengely: Tudásgazdaság
Orvosi bizonyítékon alapuló gyógyászati módszertan szerinti nagymintás gyógyvízkutatás Egységes kutatási program a balneológiai kezelések hatásainak elemzésére A mozgásszervi betegségek és rehabilitáció mellett egyéb területeken (pl. ivókúra, nőgyógyászat, bőrgyógyászati) való alkalmazás

5 Energiahatékonysági fejlesztések
Megújuló energiaforrás használatát célzó beruházások Energiatakarékos műszaki megoldások: hőszigetelés, energetikai berendezések korszerűsítése GINOP 4 – kis és középvállalkozások részére vissza nem térítendő és visszatérítendő támogatások (akár kombináltan is) TOP 3, 6 – megyék, megyei jogú városok önkormányzati intézmények, infrastruktúra esetében vissza nem térítendő támogatás

6 GINOP 7 - Természeti és kulturális örökség megőrzése, védelme, fejlesztése
Kulturális örökséghelyszínek (2015: 10 Mrd Ft) Világörökségek, várományosok, szellemi kulturális örökségek, tematikus útvonalak pl. Limes, kastélyokat, várakat bemutató útvonalak, vallási helyszínek Természeti örökségek, értékek fejlesztése (2014: 4,5 Mrd Ft) Nemzeti parki értékek élményközpontú bemutatása Tematikus hálózatok (2015: 3 Mrd Ft) Lovas, vízi, kerékpáros, természetjáró, zarándokutak Gyógyhelyek fejlesztése (2015: 4 Mrd Ft) 6

7 GINOP 8 prioritás tengely: pénzügyi eszközök
Termelő és szolgáltató vállalkozások támogatása A finanszírozási forrásokhoz nem, vagy nem megfelelő mértékében hozzájutó kkv-k versenyképességének a külső finanszírozáshoz történő hozzáférésének javítása révén Hitel, biztosíték, kockázati tőke Szállás-, vendéglátóhelyek, fürdők, témaparkok, orvosi szolgáltatáson alapuló egészségturizmus 7

8 Hálózatos turisztikai projektekkel kapcsolatos elvárások (GINOP, VEKOP)
Támogatás céljai a látogatók számának és költésének növekedése a kulturális és természeti örökség fenntartható turisztikai hasznosítása önmagukban kevéssé vonzó helyszínek hálózattá szervezése, kapcsolódás az európai tematikus hálózatokhoz Hálózatos projektek sajátosságai előzetes fejlesztési stratégia készítése megvalósítás több szereplő együttműködésével kereskedelmi szolgáltatások nem támogathatók

9 TDM 2015. évi támogatási konstrukció
A időszakban az adott évre kiírandó támogatási konstrukciókat az ún. Éves Fejlesztési Keret tartalmazza. A GINOP 2015-ben várhatóan kiírásra kerülő támogatási konstrukcióit a 1173/2015. (III. 24.) Korm. határozat tartalmazza A TDM kiírás 2 milliárd forint keretösszeggel szeptemberre várható A kiírások készítése időrendben folyamatos, ezért egyelőre a TDM felhívás részletei még csak előzetes koncepciónak tekinthetők 9

10 Várható támogatható tevékenységek – helyi TDM I.
Termékfejlesztés/projektmenedzsment Helyi termékek, tradicionális gasztronómia bevonása a turisztikai kínálatba A turisták fogadási feltételeit javító fejlesztések (látogatói infrastruktúra, attrakciófejlesztés), nemzetközi turisztikai vonzerővel bíró rendezvények, garantált programok szervezése, meglévő infrastruktúrájának korszerűsítése, meglévő túraútvonalak, tematikus útvonalak kijelölése, kitáblázása, korszerűsítése a hatályos szabványi előírások alapján (gyalogos, kerékpáros, lovas, nordic walking, vízi stb.), animációs tevékenység, animátorok foglalkoztatása, környezeti fenntarthatóságot és esélyegyenlőséget támogató kisebb fejlesztések. Marketing tevékenység (meghatározott látogató-/vendégéjszaka szám esetében) belföldi promóciós- és marketingtevékenység (a fogadóterületről szóló többnyelvű honlap on-line foglalási rendszerrel, térkép, attrakciók és szolgáltatások) 10

11 Várható támogatható tevékenységek – helyi TDM II.
Szemléletformálás, oktatás és képzés államilag elismert oktatási intézmény szervezésében TDM tagok közös szakmai képzése, tematikus, célcsoportra fókuszált szakmai rendezvények – például kultúra-, öko-, kerékpáros-, egészségturizmus szolgáltató részére, környezettudatos és esélyegyenlőségi szemléletformálás a desztinációban a turisztikai szolgáltatók és a turisták részére (rendezvények, tréningek, motormentes vagy tömegközlekedési eszközök használatát előtérbe helyező tájékoztató projektelemek stb.), belföldi TDM tanulmányút. Monitoring A fogadóterület vendégforgalmának értékelése érdekében kutatás-elemzési tevékenységek (szolgáltatói felmérések, vendég elégedettségvizsgálat) 11

12 Várható támogatható tevékenységek – térségi TDM I.
Termékfejlesztés/projektmenedzsment desztinációfejlesztési stratégia elkészítése (megadott vázlat alapján) a helyi szinten túlmutató tematikus útvonalak kialakítása a helyi útvonalak összekapcsolásával (pl. gyalogos, kerékpáros, lovas, nordic walking, vízi stb. tematikus útvonalak kijelölése, „branding” típusú kitáblázása, felújítása a hatályos szabványi előírások alapján, csak a meglévő turista- és gyalogutak karbantartásával) Marketing tevékenység (meghatározott látogató-/vendégéjszaka szám esetében) belföldi marketingtevékenység (többnyelvű honlap on-line foglalási lehetőséggel, kommunikációs kampányok, vásári részvétel, szakmai tanulmányutak, a helyi szervezetekkel összehangoltan) Térségi arculat kialakítása Turisztikai kártyarendszer kialakítása és bővítése a térségi TDM által lefedett teljes desztinációra 12

13 Várható támogatható tevékenységek – térségi TDM II.
Szemléletformálás, oktatás és képzés Minőségbiztosítási rendszerhez kapcsolódó képzések Jó gyakorlatok feldolgozása, bemutatása Tematikus, célcsoportra fókuszált szakmai rendezvények Monitoring A fogadóterület vendégforgalmának értékelése érdekében kutatás-elemzési tevékenységek (szolgáltatói felmérések, vendég elégedettségvizsgálat) A desztináció egyedi arculatát támogató minőségbiztosítási rendszer kialakítása 13

14 Nem támogatható tevékenységek
Külpiaci marketing Információs iroda építése, működtetése Papír alapú marketing eszközök készítése Reprezentációs, szóró-ajándékok beszerzése Kulturális intézmények pl. színház éves programja, rendezvényei Rendezvény, amennyiben a turisztikai vonzerő nem alátámasztott Új turisztikai attrakció kialakítása, kivéve a korábban felsoroltakat Olyan termék kialakítása, melynek fenntartását a szervezet nem biztosítja Olyan tevékenység, amely TOP vagy VP támogatási hatálya alá esik 14

15 Terület- és településfejlesztési operatív program - TOP
Társadalmi és környezeti szempontból fenntartható turizmus-fejlesztés megyékben és megyei jogú városokban (TOP 1, 6) Térségi szintű turisztikai termékcsomagok és kisléptékű tematikus fejlesztések a kulturális, épített természeti örökség hasznosítására. Például: kulturális látványosságok, helyi ökoturisztikai fejlesztések, turisztikai célú kerékpárutak ráhordó szakaszai, stb. Elvárt hatások: foglalkoztatás növelésére kifejtett közvetett pozitív hatás, kapcsolódás meglévő, vagy GINOP keretében támogatott attrakciókhoz 15

16 Határon átnyúló együttműködési programok 2014-2020
HU-SK HU-RO AT-HU SI-HU HU-HR HU-SRB (IPA) HU-SK-RO-UA (ENI) Magyar oldali forrás: 320,4 millió €

17 Partnerségben Önökkel!


Letölteni ppt "Az új pályázati ciklus turizmust érintő támogatási lehetőségei"

Hasonló előadás


Google Hirdetések