Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaBotond Lakatos Megváltozta több, mint 8 éve
1
Biztonságban Digitáliában! Digitális nevelésről szülőknek Digitáliába való bekukucskálás
2
Biztonságban Digitáliában! Digitális nevelésről szülőknek Digitáliába való bekukucskálás
3
Miért is kell erről beszélni? Mi indokolta a programot? A digitális eszközök, alkalmazások körülvesznek minket, szerves részei mindennapjainknak.
4
Digitális bennszülöttek- Digitális bevándorlók
5
Mit jelent a digitális nevelés Hogyan neveljünk a digitális korban? Hogyan előzzük meg a káros használatot? Hogyan védjük meg gyermekeinket az áldozattá válástól? Hogyan tartsuk meg gyermekeink életében azokat az offline tevékenységeket, amik fejlesztő hatásúak? Segítik kibontakozásukat?
6
Sok kérdés után mi az, ami biztos? Sok kérdés után mi az, ami biztos? Olyan méretű már a digitális kütyük használata, hogy a felettük hozott értékítéletnek nincs sok értelme
7
És mit mondanak az adatok? Függőség: diákok kb. 10%-a A tíz év körüli lányok 30 százaléka küld és fogad szexuális tartalmú üzeneteket (9-15 év közötti amerikaiak)
8
Mi motiválja a használatot? Eszképizmus: kilépés a valóságból, ahol nagyobb a kontroll a virtuális identitáson, és alakíthatják a személyiségüket FOMO (Fear of Missing Out Something) modern szorongás Lehetőségek tárháza:
9
Lehetőségek
10
Veszélyek Csökkent alvásidő Mozgásszegény életmód – elhízás, Beszűkült érdeklődés Iskolai teljesítményromlás Függőség Abúzus, bántalmazások: ◦ Kortársak részéről: Cyberbulling, ◦ Vagy mások: pedofilok, betörők, adathalászok
11
Függőségről Elnevezés: internet-függőség, képernyő- függőség Diszfunkcionális, mérték nélküli használat Rizikófaktorok: ◦ Férfiaknál inkább játékok, internet – nőknél inkább mobilhasználat ◦ Alacsony önértékelés ◦ Más negatív tényezők: depresszió, alkohol és droghasználat
12
Honnan tudjuk, hogy baj van? Állandóan foglalkoztatja a játék/internet Titokban/letagadva használja Nem tartja az idői korlátokat Elveszíti érdeklődését más tevékenységek iránt Szociális visszahúzódás (baráti, családi körből) Negatív következmények ellenére használja Rendszeresen arra használja, hogy lelkileg elmeneküljön a valóságból Csökken az iskolai teljesítménye
13
PREVENCIÓ HOGYAN VÉDJÜK KI A KÁROS HASZNÁLATOT
14
Mikor kezdődik a prevenció? Mikor kezdődik a nevelés?
15
TIPPEK A DIGITÁLIS NEVELÉSHEZ
16
Tippek: 1. Mutassunk érdeklődést a technológia egészséges használata iránt Lássuk meg benne a lehetőségeket Pl.:
17
Tipp 2. A szülő a legfőbb példa – modell hatás mindig működik (a kortárs nyomás mellett is még ha ez nem is mindig látszik.)
18
3. Egyértelmű szabályok- Mikor Mennyit Mit Mennyiért (pl.: telefonszámla)
19
Tippek 4. Biztonsági lépések Pl.:Gyermekvédelmi szűrőprogramok telepítése Okosmobilon: tiltható a netes vásárlás funkció, az emelt díjas szolgáltatások, korlátozható a nethozzáférés és a roaming
20
Biztonsági előírások, NET-Etiket megismertetése és betartatása a gyerekkel Pl.: - Trollkodás, trágárság megítélése Ne tedd közzé személyes adataidat! Ne tárulkozz ki a közösségi oldalakon! Ne tölts fel magadról, családodról, barátaidról fényképeket, videókat! Az interneten közzétett képeket, videókat bárki könnyen letöltheti, megváltoztathatja, visszaélhet velük! Lásd bigyoo.hu oldalt
21
A digitális világ témái legyenek szerves részei a mindennapi beszélgetéseknek Biztosítsd gyermeked arról, hogy megérted, hogy milyen fontosak neki ezek a technológiai vívmányok Tegyél próbálkozásokat arra, hogy tényleg meglásd benne az értéket- lásd egy kicsit az ő szemével Ne zárkózz el a nehezebb témáktól sem, mint a pornográfia, zaklatás
22
Ismerd el a gyermeked készségeit, képességeit, engedd, hogy tanítson, segítsen Ezzel erősítjük az önbizalmát, azt éreztetjük vele, hogy fontosnak, értékesnek tartjuk, erősödik a partneri kapcsolat
23
Közös, digitális, családi élmények Pl.: közös DVD-és, egy film jogerős letöltése Közös játék, receptkeresés, Közös alkotás
24
Közös offline családi élmények Kirándulás, főzés, nyári autómosás, kártyázás, társasjátékozás
25
Egyéb offline tevékenységek, alternatívák serkentése Sport, szakkör, klubok, barátságok serkentése
26
Egyensúly fenntartása: high speed and low speed acceleration and stillness acceptance of what "is" and desire to change, transform, and transcend watching online trading and watching sunsets reading blogs and e-mails and reading novels, poetry, or sacred texts attending to everyday, mundane 'stuff' and attending to spiritual matters attending to our own individual needs and to community or world needs spending time with people and embracing solitude engaging in virtual and face to face communication surfing the Internet and surfing the Inner-net.
27
Hasznos linkek http://televele.hu/moped/ www.bigyoo.hu http://internethotline.hu/ Könyvek: Tari Annamária, Vekerdy, http://www.biztonsagosinternet.hu/ http://windows.microsoft.com/hu- hu/windows/security-utilities
28
Kukucskáljunk be Digitáliába:
29
Ismerkedés, tájékozódás Digitália földjén
30
Történetszövés
31
„Digitália a lehetőségek hazája.” No de……
32
A munka csoportokban folyt
33
Ki vagyok Én? Neveink jelentései
34
Az alkotás folyamata
35
Testbeszéd
36
Karakterek megtervezése
37
Drámajáték, kommunikáció
38
Munka a gépteremben
39
Digitália népszerűsítése, Társadalmi célú reklám készítése
40
Digitália kormánya törvénykezik
41
Egymás munkáinak megcsodálása
42
Köszönjük a figyelmet! A Dióvár Óvoda Alapítvány "Biztonságban Digitáliában" projektje a TANDEM Fejlesztési Alap támogatásának köszönhetően jött létre. Az Ökumenikus Segélyszervezet TANDEM Fejlesztési Alap pályázati programja a Velux Alapítványok támogatásával és a DanChurchAid közreműködésével valósult meg.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.