Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az iskolai szervezet és fejlesztése 2. óra. A szervezetek fő jellemzői Az iskola speciális célok érdekében létrehozott és működő szervezet. A szervezet.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az iskolai szervezet és fejlesztése 2. óra. A szervezetek fő jellemzői Az iskola speciális célok érdekében létrehozott és működő szervezet. A szervezet."— Előadás másolata:

1 Az iskolai szervezet és fejlesztése 2. óra

2 A szervezetek fő jellemzői Az iskola speciális célok érdekében létrehozott és működő szervezet. A szervezet célja: - A cél jelzi, hogy a szervezet miért jött létre, hogy működik? - A célmeghatározást fokozatos megközelítéssel, az általános célokat meghatározó dokumentumokból kiindulva lehet megállapítani. ~ dokumentumok - Az Alkotmány - A Közoktatási Törvény - Az Alapító okirat - A Pedagógiai program - A Minőségirányítási program

3 A szervezetek fő jellemzői A nevelési-oktatási szervezetek céljai ~ komplex személyiségfejlesztés ~ ismeretátadás ~ képességfejlesztés A tömör, érthető, rövid célmeghatározás világos üzenet a partnereknek - ez az ún. küldetésnyilatkozat. pl.: „Célunk, hogy fejlesztéseink eredményeképpen nyelvoktatási rendszerünk a lehető legjobban alkalmazkodjon a tanuló elvárásaihoz. (nyelviskola) „Legfontosabb célunk, hogy az általunk forgalmazott minőségi termékkel és magas színvonalú szolgáltatásainkkal kihívjuk a vevők maradéktalan megelégedettségét. (Tűzvédelmi Kft.)

4 Az iskola Az iskola formális színtér Az iskola: Nevelési és oktatási feladatokat tervszerűen és folyamatosan ellátó intézményrendszer valamely intézménytípusa, amelynek a működését törvények határozzák meg. Az iskola a tanulók és a pedagógusok „szervezetéből” áll. Más szervezeti egységek egészítik ki. (kollégium) Az iskola társadalmi és pedagógiai intézmény. társadalmi: mindig a társadalom által elvárt tudáselemeket, társadalmi kulturális tartalmakat, értékeket őrzi meg, fejleszti tovább pedagógiai: a tanulók egész személyiségének alakulására gyakorol hatást

5 Az iskola Az iskola funkciói - hivatalos - tényleges - rejtett A hivatalos és a rejtett funkció kapcsolata ~ kiegészíti ~ korlátozza ~ keresztezi

6 Az iskola Az iskola mint társadalmi intézmény legfontosabb funkciói - individuális funkció (tudás, személyiségfejlesztés) - szocializációs (közvetítse a társadalom rendjét, normáit, értékeit, viselkedési formáit) - kvalifikációs (pályaválasztás, felnőttkori élethívatás) - szelekciós (konzerválja a már meglévő társadalmi egyenlőtlenséget)

7 Az iskola Az iskola nevelési céljai - affektív (emberi kapcsolatok: együttérzés, összetartozás) - kognitív (kommunikáció, tanulmányi eredmény) - morális (erkölcsi, akarati) - életmóddal, életstílussal kapcsolatos (egészséges életmód, felnőtt életre nevelés) - állampolgárságra, hívatásra nevelés (munkára nevelés, demokratikus gondolkodás)

8 Otthoni feladat: Gyűjts össze 2 iskolai, óvodai küldetési nyilatkozatot

9 Kellemes hétvégét, jó pihenést!


Letölteni ppt "Az iskolai szervezet és fejlesztése 2. óra. A szervezetek fő jellemzői Az iskola speciális célok érdekében létrehozott és működő szervezet. A szervezet."

Hasonló előadás


Google Hirdetések