Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A hallgatók figyelmének folyamatos fenntartása távoktatási kurzusokban dr. Molnár Tamás, ISZK, Debreceni Egyetem, molnart@it.unideb.hu A távoktatás egy.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A hallgatók figyelmének folyamatos fenntartása távoktatási kurzusokban dr. Molnár Tamás, ISZK, Debreceni Egyetem, molnart@it.unideb.hu A távoktatás egy."— Előadás másolata:

1 A hallgatók figyelmének folyamatos fenntartása távoktatási kurzusokban dr. Molnár Tamás, ISZK, Debreceni Egyetem, A távoktatás egy jelenlevő és terjedő képzési forma Tulajdonságaihoz igazodó, saját módszereket igényel: önirányításos tanulás, rendszeres visszacsatolás, ellenőrzés mellett bármikor, bárhol hozzáférhető (mobil) Személyek: tanár: ismeretátadó és tanulásirányító tanuló: a tanulási folyamat aktív résztvevője, önirányítás Ennél a képzésnél is fontos a folyamatos figyelem fenntartása

2 Az internet generációs fiatalok és ismeretszerzési szokásaik
a mai fiatalok számítógépekkel és mobil eszközökkel együtt nőnek fel a legújabb kommunikációs formákat használják ( FB > 1milliárd ) A mai diákok ismeretszerzési módja más, ezt az oktatásban is figyelembe kell venni érdeklődésük haszonelvű, az foglalkoztatja őket, amiről tudják, hogy mire jó, mire tudják használni gyorsabban dolgozzák fel a képi információkat, ugyanakkor háttérbe szorulnak a hallottak nagyon igénylik, hogy gyorsan változzon az információ, különben unatkoznak azonnali visszajelzésre van szükségük, hogy amit csinálnak, az jó-e, célravezető-e, vagy sem példa: okostelefon (használati utasítás illetve gyakorlati próbálkozás)

3 A távoktatási kurzusok saját pedagógiai elvek szerint készülnek

4 Kurzus elemei a figyelem fenntartásához I.
Érzelmi kapcsolat (motiváció) probléma megoldás (életből vett probléma, saját tapasztalatok, megoldás) összehasonlítás, figyelemfelkeltés (új, különös, meglepő) kérdésfeltevés ( tudta-e hogy… melyik a legnagyobb… meg fog lepődni… ) történetek, élethelyzetek, szimuláció jutalmazás (ajánlott jegy, badges) Teljesítés nyomon követése a következő tananyag teszt vagy feladat teljesítése után érhető el naplózás Beküldendő feladatok előírása (időtartamhoz köthető)

5 Kurzus elemei a figyelem fenntartásához II.
Célok és követelmények Általános feltételek helyett legyenek meghatározott feltételek! keressen példát környezetében … hasonlítsa össze … olvassa le az ábráról … értelmezze a kapott eredményt … indítsa el a videót, figyelje meg hogyan …, hányszor …, mivel … Tevékenységek (hallgató közreműködése szükséges) interaktív teszt (target marker) lecke fórum műhely Csoportmunka tanulásra ösztönöz felkészülés az életre

6 Multimédiás elemekkel kihasználható a többféle érzékelés előnye
Gondolkodás típusok vizuális verbális logikai, matematikai mozgási (Wii) egyéb Interaktív online környezetben a hallgató saját tanulási stílusa szerint tanul. Többféle (kiegészítő és kölcsönösen megerősítő) érzékelés => figyelemfelkeltő => jobb rögzítés

7 Visszajelzés, kapcsolattartás Web 2.0 eszközök használatával
fórum, chat, videó konferencia

8 aktív tanulás Az aktív tanulás a folyamatos tanulás alapja.
A távoktatási kurzusokban a tevékenységekhez kötődik. Tanulási piramis: megjegyzés, befogadás arány (%) előadás olvasás hallás bemutató beszélgetés gyakorlás mások tanítása előadás olvasás hallás látás látás, hallás mondja, írja mondja és csinálja passzív tanulás aktív tanulás “Tell me and I forget, teach me and I may remember, involve me and I learn.” Benjamin Franklin

9 Moodle piramis: a Tevékenység és a Motiváció kapcsolata

10 A Moodle pedagógiai alapelve
Szociális konstruktivizmus: az emberek akkor tanulnak legjobban ha egyénileg vagy csoportokban tanulási eszközöket hoznak létre másoknak. A Moodle a tanár-tanuló és tanuló-tanuló kapcsolatokra, kölcsönhatásra összpontosít! tanár - tanuló tanár - csoport

11 Kurzus elemei: Tananyag és Tevékenység
hallgató tanár – hallgató hallgató - hallgató folytonos kölcsönhatás

12 Tananyag Tartalom releváns tananyag célcsoport igényei, tudása
Elrendezés egyszerű navigáció helyzetvisszajelzés áttekinthetőség interaktivitás azonnali visszajelzés időbeosztás (tanulási egységek) vizuális tananyagok (kép, animáció, videó) az oldalak megjelenítése webes formában (tömörség) lista, felsorolás

13 Tevékenység – Teszt (gyakorló, feltételes, vizsga beugró, vizsga)
1. What is the shape of the chest? A, Barrel chest B, Flail chest C, Normal chest D, Pigeon chest keverés magyarázat tipp (segítség)

14 Tevékenység – Teszt (eredmények, feedback, analízis)
- tesztelés a tudás anyja, nem az ismétlés folyamatos tanulás többen járnak előadásra - feedback

15 Tevékenység - Teszt (képpel – drag and drop onto image)
egyszerű feladat - látható célterület

16 Tevékenység - Teszt (drag and drop image)
interaktivitás, kurzor mozgatás egérrel feladatmegoldás - nem látható célterület ellenőrzés - visszajelzés

17 Tevékenység – (Hot Potatoes – drag and drop teszt)

18 Tevékenység -> Feladat (egyéni, csoportos)
A tanár a hallgatóknak határidőhöz kötött feladatok beküldését írja elő.

19 Tevékenység, Saját tapasztalat, Csoportok - Műhely
A hallgató a saját tapasztalatai alapján kidolgozza egy, a gyakorlati életből vett probléma megoldását.

20 Tevékenység, Hallgatói munka, Csoportok - Fogalomtár
fogalmak: SE (Spin Echo) SI (Signal Intensity) a fogalomtárat hallgatók szerkeszthetik (tanári jóváhagyás) interaktivitás (egér)

21 Tevékenység, teljesítés ellenőrzés - Prezentáció – (SCORM)

22 Web dokument Moodle lecke
Tevékenység, Hallgatói döntés, Interaktivitás - Lecke Web dokument Moodle lecke start 1. téma 1. téma nincs tervezett út a hallgató szabadon választ téma sorrendet nincs teljesítés ellenőrzés sok, tervezett útvonal van a tanár határozza meg a témák sorrendjét a hallgatónak követelményeket kell teljesítenie 2. téma 2. téma 3. téma end

23 Tevékenység - Moodle lecke – (programozott tanulási környezet)
Az oldalak következhetnek sorban vagy elágazások szerint Tanár megtervezi az útvonalakat Mindegyik oldal tartalmazhat kérdést A bejárás a tanuló döntéseitől és eredményeitől függ

24 Többféle érzékelés, próba, azonnali visszajelzés
szöveg Az X valószínűségi változó normális eloszlást követ … szöveg + kép szöveg + kép + tevékenység egérrel változtatható paraméterek -> azonnali szimuláció Tevékenység -> eredményes tanulás!

25 Tevékenység – Könyv (Prezentáció + hang)

26 Tevékenység - AutoView Presenter
videó dia képek feliratok A videó, a dia képek és a feliratok szinkronban vannak.

27 Tevékenység – “bemutató” kép-a képben videó
tanári magyarázat hallgatói feladat


Letölteni ppt "A hallgatók figyelmének folyamatos fenntartása távoktatási kurzusokban dr. Molnár Tamás, ISZK, Debreceni Egyetem, molnart@it.unideb.hu A távoktatás egy."

Hasonló előadás


Google Hirdetések