Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A hallgatók figyelmének folyamatos fenntartása távoktatási kurzusokban dr. Molnár Tamás, ISZK, Debreceni Egyetem, A távoktatás egy.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A hallgatók figyelmének folyamatos fenntartása távoktatási kurzusokban dr. Molnár Tamás, ISZK, Debreceni Egyetem, A távoktatás egy."— Előadás másolata:

1 A hallgatók figyelmének folyamatos fenntartása távoktatási kurzusokban dr. Molnár Tamás, ISZK, Debreceni Egyetem, A távoktatás egy jelenlevő és terjedő képzési forma Tulajdonságaihoz igazodó, saját módszereket igényel: önirányításos tanulás, rendszeres visszacsatolás, ellenőrzés mellett bármikor, bárhol hozzáférhető (mobil) Személyek: tanár: ismeretátadó és tanulásirányító tanuló: a tanulási folyamat aktív résztvevője, önirányítás Ennél a képzésnél is fontos a folyamatos figyelem fenntartása

2 Az internet generációs fiatalok és ismeretszerzési szokásaik Az internet generáció a mai fiatalok számítógépekkel és mobil eszközökkel együtt nőnek fel a legújabb kommunikációs formákat használják ( FB > 1milliárd ) A mai diákok ismeretszerzési módja más, ezt az oktatásban is figyelembe kell venni érdeklődésük haszonelvű, az foglalkoztatja őket, amiről tudják, hogy mire jó, mire tudják használni gyorsabban dolgozzák fel a képi információkat, ugyanakkor háttérbe szorulnak a hallottak nagyon igénylik, hogy gyorsan változzon az információ, különben unatkoznak azonnali visszajelzésre van szükségük, hogy amit csinálnak, az jó-e, célravezető-e, vagy sem példa: okostelefon (használati utasítás illetve gyakorlati próbálkozás)

3 A távoktatási kurzusok saját pedagógiai elvek szerint készülnek

4 Kurzus elemei a figyelem fenntartásához I. Érzelmi kapcsolat (motiváció) probléma megoldás (életből vett probléma, saját tapasztalatok, megoldás) összehasonlítás, figyelemfelkeltés (új, különös, meglepő) kérdésfeltevés ( tudta-e hogy… melyik a legnagyobb… meg fog lepődni… ) történetek, élethelyzetek, szimuláció jutalmazás (ajánlott jegy, badges) Teljesítés nyomon követése a következő tananyag teszt vagy feladat teljesítése után érhető el naplózás Beküldendő feladatok előírása (időtartamhoz köthető)

5 Kurzus elemei a figyelem fenntartásához II. Célok és követelmények Általános feltételek helyett legyenek meghatározott feltételek! keressen példát környezetében … hasonlítsa össze … olvassa le az ábráról … értelmezze a kapott eredményt … indítsa el a videót, figyelje meg hogyan …, hányszor …, mivel … Tevékenységek (hallgató közreműködése szükséges) interaktív teszt (target marker) lecke fórum műhely Csoportmunka tanulásra ösztönöz felkészülés az életre

6 Multimédiás elemekkel kihasználható a többféle érzékelés előnye Gondolkodás típusok vizuális verbális logikai, matematikai mozgási (Wii) egyéb Interaktív online környezetben a hallgató saját tanulási stílusa szerint tanul. Többféle (kiegészítő és kölcsönösen megerősítő) érzékelés => figyelemfelkeltő => jobb rögzítés

7 Visszajelzés, kapcsolattartás Web 2.0 eszközök használatával fórum, chat, videó konferencia

8 előadás olvasás hallás bemutató beszélgetés gyakorlás mások tanítása előadás olvasás hallás látás látás, hallás mondja, írja mondja és csinálja Tanulási piramis: megjegyzés, befogadás arány (%) aktív tanulás passzív tanulás Az aktív tanulás a folyamatos tanulás alapja. A távoktatási kurzusokban a tevékenységekhez kötődik. “Tell me and I forget, teach me and I may remember, involve me and I learn.” Benjamin Franklin

9 Moodle piramis: a Tevékenység és a Motiváció kapcsolata

10 A Moodle pedagógiai alapelve Szociális konstruktivizmus: az emberek akkor tanulnak legjobban ha egyénileg vagy csoportokban tanulási eszközöket hoznak létre másoknak. A Moodle a tanár-tanuló és tanuló-tanuló kapcsolatokra, kölcsönhatásra összpontosít! tanár - tanulótanár - csoport

11 Kurzus elemei: Tananyag és Tevékenység hallgató folytonos kölcsönhatás tanár – hallgatóhallgató - hallgató

12 Tananyag Tartalom releváns tananyag célcsoport igényei, tudása Elrendezés egyszerű navigáció helyzetvisszajelzés áttekinthetőség interaktivitás azonnali visszajelzés időbeosztás (tanulási egységek) vizuális tananyagok (kép, animáció, videó) az oldalak megjelenítése webes formában (tömörség) lista, felsorolás

13 Tevékenység – Teszt (gyakorló, feltételes, vizsga beugró, vizsga) 1. What is the shape of the chest? A, Barrel chest B, Flail chest C, Normal chest D, Pigeon chest keverés magyarázat tipp (segítség)

14 Tevékenység – Teszt (eredmények, feedback, analízis) - tesztelés a tudás anyja, nem az ismétlés - folyamatos tanulás - többen járnak előadásra - feedback

15 egyszerű feladat - látható célterület Tevékenység - Teszt (képpel – drag and drop onto image)

16 Tevékenység - Teszt (drag and drop image) feladatmegoldás - nem látható célterület ellenőrzés - visszajelzés interaktivitás, kurzor mozgatás egérrel

17 Tevékenység – (Hot Potatoes – drag and drop teszt)

18 Tevékenység -> Feladat (egyéni, csoportos) A tanár a hallgatóknak határidőhöz kötött feladatok beküldését írja elő.

19 Tevékenység, Saját tapasztalat, Csoportok - Műhely A hallgató a saját tapasztalatai alapján kidolgozza egy, a gyakorlati életből vett probléma megoldását.

20 Tevékenység, H allgatói munka, Csoportok - Fogalomtár fogalmak:SE (Spin Echo) SI (Signal Intensity) a fogalomtárat hallgatók szerkeszthetik (tanári jóváhagyás) interaktivitás (egér)

21 Tevékenység, teljesítés ellenőrzés - Prezentáció – (SCORM)

22 Web dokument Moodle lecke start end 1. téma 2. téma 1. téma 2. téma 3. téma nincs tervezett út a hallgató szabadon választ téma sorrendet nincs teljesítés ellenőrzés sok, tervezett útvonal van a tanár határozza meg a témák sorrendjét a hallgatónak követelményeket kell teljesítenie Tevékenység, Hallgatói döntés, Interaktivitás - Lecke

23 Tevékenység - Moodle lecke – (programozott tanulási környezet) Az oldalak következhetnek sorban vagy elágazások szerint Tanár megtervezi az útvonalakat Mindegyik oldal tartalmazhat kérdést A bejárás a tanuló döntéseitől és eredményeitől függ

24 Többféle érzékelés, próba, azonnali visszajelzés Az X valószínűségi változó normális eloszlást követ … Tevékenység -> eredményes tanulás! szöveg szöveg + kép szöveg + kép + tevékenység egérrel változtatható paraméterek -> azonnali szimuláció

25 Tevékenység – Könyv (Prezentáció + hang)

26 Tevékenység - AutoView Presenter videó dia képek feliratok A videó, a dia képek és a feliratok szinkronban vannak.

27 Tevékenység – “bemutató” kép-a képben videó tevékenység bemutató tanári magyarázat hallgatói feladat


Letölteni ppt "A hallgatók figyelmének folyamatos fenntartása távoktatási kurzusokban dr. Molnár Tamás, ISZK, Debreceni Egyetem, A távoktatás egy."

Hasonló előadás


Google Hirdetések