Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

AZ ALKALMAZOTT BÁBJÁTÉK PEDAGÓGIÁJÁNAK ADAPTÁLÁSA.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "AZ ALKALMAZOTT BÁBJÁTÉK PEDAGÓGIÁJÁNAK ADAPTÁLÁSA."— Előadás másolata:

1 AZ ALKALMAZOTT BÁBJÁTÉK PEDAGÓGIÁJÁNAK ADAPTÁLÁSA

2 I. A szakmai csoport létrejöttének célja, előzmények A szakmai csoport hitvallása: A bábjátéknak helye van a pedagógusképzésben, mert az óvodapedagógus és a tanító gyermekeket nevel, akiknek elemi igénye a játék, a bábjáték. A bábjáték a gyermeket és a felnőttet egyaránt gyönyörködteti és tanítja. A szakmai csoport célja: felkészíteni a leendő pedagógusokat arra, hogy a bábjáték segítségével tudják fejleszteni a gyermek személyiségét; tudják segíteni, fejleszteni a gyermeki csoportok, közösségek alakulását; tudják fejleszteni a gyermek műveltségét, készségeit, képességeit; különösen anyanyelvi kompetenciáját Előzmények: a pataki pedagógusképzésben hagyományosan jelen van a művészeti nevelésen belül a bábjáték kurzus. Humánerő, szakirodalom, Zsákomban a bábom nemzetközi bábfesztivál, Bábos Bankák főiskolai hallgatókból álló bábcsoport, Magyar Bábjátékos Egyesület, helyi adottság: Huncutka Bábszínház, OKJ-képzés

3 II. A szakmai csoport tevékenysége 1. Az alkalmazott bábjáték ismeretanyagának beemelése a mintatantervbe (14 tantárgy) óvodapedagógus szakon 2 félévben, tanító szakon 1 félévben: tantárgyak leírása (2014. április) 2. Tantárgyi programok készítése a tantárgyleírásokhoz: célok, feladatok, követelmények, tananyag, értékelés szempontjainak megfogalmazása (2014. április ‒ augusztus) 3. Módszertani útmutató és oktatási segédanyagok készítése: módszertani útmutató készítése az alkalmazott bábjátékot oktatók részére, oktatási segédanyag készítése óvodapedagógus és tanító szakos hallgatók részére (2014. augusztus ‒ november)

4 II. A szakmai csoport tevékenysége 4. Továbbképzési program (nem hivatásos bábjátékos) dokumentációjának összeállítása: a résztvevők körének kijelölése, a képzés időtartamának meghatározása, célok, feladatok meghatározása (2014. október) 5. Bábjátékot tanuló II. éves óvodapedagógus szakos hallgatók bábelőadása: Petrolay Margit: A világszép kecskebéka bábszínpadi adaptáció az előadás alapjául szolgáló szöveg kiválasztása, értelmezése, elemzése, szereplők kiválasztása, bábkészítés (plakát, szövegkönyv, forgatókönyv, premier) (2014. szeptember ‒ december)

5

6

7 Jövőkép Várható eredmények: Minden pedagógusjelölt részesül bábjátékkal kapcsolatos képzésben. A pedagógusjelöltek a bábjáték elméletének elsajátítása és alkalmazása révén fejleszthetik önismeretüket. A hallgatók személyisége gazdagodik. A pedagógusjelöltek szociális kompetenciája fejlődik a bábjáték révén. A hallgatók anyanyelvi kompetenciája is fejlődik a szövegválasztás, a szövegkönyv készítése, a szövegtanulás, a próbák és az előadás révén. A hallgatók ügyessége fokozható a bábkészítés által. A fiatalok tanultsága fokozható továbbképzések, fesztiválok révén.

8 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!


Letölteni ppt "AZ ALKALMAZOTT BÁBJÁTÉK PEDAGÓGIÁJÁNAK ADAPTÁLÁSA."

Hasonló előadás


Google Hirdetések