Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Egy iskola, ahol az ADHD-s gyerekek érettségiznek

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Egy iskola, ahol az ADHD-s gyerekek érettségiznek"— Előadás másolata:

1 Egy iskola, ahol az ADHD-s gyerekek érettségiznek
A Zöld Kakas Líceum Egy iskola, ahol az ADHD-s gyerekek érettségiznek

2 „ Akik hisznek a figyelemhiány zavar létezésében, azok általában a hibás géneket okolják, akik pedig nem hisznek benne, a szülőket hibáztatják a tünetekért” Máté Gábor: Szétszórt elmék, Bevezető

3 Mit tudunk róluk? Nem képesek megülni a fenekükön
Nem képesek koncentrálni a tanórákon Nem képesek otthon a tankönyv fölött ülni Mindig mindent másképp csinálnak Egyáltalán nem szabálykövetők Egyáltalán nem tekintélytisztelők

4 És még mit tudunk róluk? Bizonyos dolgokban kimondottan tehetségesek
Ami érdekli őket, abba nagyon sok időt és energiát képesek fektetni Sajátos a világlátásuk Nagyon érzékenyek a szociális viszonyokra Mély emberi kapcsolatokra vágynak

5 „Tetteinknek kizárólag emberi kapcsolataink összefüggésében van értelme, és e kapcsolatok megértése nélkül minden cselekvés konfliktusforrás lesz. A kapcsolatok megértése végtelenül fontosabb bármilyen cselekvési tervnél Jiddu Krishnamurti” Máté Gábor: Szétszórt elmék – a könyv mottója

6 Mire van szükségük? Feltétel nélküli elfogadásra Megértésre
Személyre szabott figyelemre Érdekes elfoglaltságra Igazi élményekre, tapasztalatokra Valódi kihívásokra Saját útra A kipróbálás szabadságára A jókor jött segítségre

7

8 A személyes szükségletek mentén
Feltétel nélküli elfogadás Megértés Személyre szabott figyelem Mentor rendszer Sajátos csoportszervezés

9 Arra a meggyőződésre jutottam, hogy kizárólag az a tanulás befolyásolja jelentősen az ember viselkedését, mely felfedezésen alapul és amely belső igényt elégít ki Carl Rogers: Valakivé válni Edge 2000 kiadó, 2003. 44.oldal

10 Az ismeretszerzés módjainak mentén
Érdekes elfoglaltságra Igazi élményekre, tapasztalatokra Valódi kihívásokra Sajátos tanulásszervezési eljárások Tapasztalati tanulás Élmény alapú tanulás Projektek

11 „Ezt a csoportot én választottam, hogy kipróbáljam magam, milyen gyerekekkel együtt dolgozni. Ha most kéne választanom, ugyanezt választanám, mert nagyon jól éreztem magam a foglalkozásokon.” Zí beszámolójából

12 A személyre szabott tevékenység mentén
Saját út A kipróbálás szabadsága A jókor jött segítség Egyéni tanulási terv Egyéni haladási tempó Átjárhatóság

13 Az volt a jó a dologban, hogy oda tudtunk figyelni egymásra és nagy élmény volt vele együtt dolgozni. Ez idő alatt gyakorolhattam a türelmet és a figyelmességet.

14 Hogy lehet ezt megvalósítani?
Folyamatos változás: alkalmazkodás és fejlődés Alternatív kerettanterv Műhelymunka A munkatársak kiválasztódása Resztoratív szemlélet

15 „A szeretet. szoros belső összefüggésben van a figyelemmel…
„A szeretet...szoros belső összefüggésben van a figyelemmel…. Ha képesek leszünk az aktív szeretetre, akkor többé nem lesz sem figyelemhiány, sem pedig zavar.” Máté Gábor: Szétszórt elmék oldal

16 Köszönöm a figyelmet! kerenyi.mari@zoldkakas.hu
kerenyimari.wordpress.com


Letölteni ppt "Egy iskola, ahol az ADHD-s gyerekek érettségiznek"

Hasonló előadás


Google Hirdetések