Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A BKF TUDÁSTRANSZFER MODELLJE A DUÁLIS KÉPZÉS SEGÍTSÉGÉVEL Dr. Huzdik Katalin

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A BKF TUDÁSTRANSZFER MODELLJE A DUÁLIS KÉPZÉS SEGÍTSÉGÉVEL Dr. Huzdik Katalin"— Előadás másolata:

1 A BKF TUDÁSTRANSZFER MODELLJE A DUÁLIS KÉPZÉS SEGÍTSÉGÉVEL Dr. Huzdik Katalin

2 Tudástranszfer - Kérdések A tudás tartalmi körülhatárolása versus minőségi tudás Mikor transzferáljuk a meglévő tudásunkat? Automatikusan transzferáljuk az ismereteinket? A mindennapi életünkben alkalmazzuk a meglévő tudásunkat, a kész sémáinkat. De csekély mértékben vagyunk képesek a tanultakat más, a tanulási szituációtól eltérő helyzetben alkalmazni. Miért különösen fontos ma a transzferálás képessége?

3 Tudástranszfer Közeli transzfer: az eredeti tanulás nagy mértékben hasonlít az új szituációhoz Távoli transzfer: az eredeti tanulási helyzet jelentősen eltér az új szituációtól Transzfer = a szituációk végtelen sorozata, ahol az új szituáció ismertetőjegyei egyre inkább eltérnek az eredetiétől Ha ez a távolság elég nagy, akkor kreativitásról beszélünk. „kreatív gondolkodást fejlesztünk”

4 A transzferálás útja Az előzetes tudástól a tanulásig terjedő transzfer; Tanulástól az újabb tanulásig terjedő transzfer (a későbbi tanulás előkészítése céljából való tanulás); A tanulástól az alkalmazásig terjedő transzfer (a gyakorlatért történő tanulás); Hogyan szerezzünk ismereteket, képességeket úgy, hogy azokat később más helyzetekben is alkalmazni tudjuk?

5 Transzferfolyamatok Az értelem csiszolása és az egyszerű transzferfolyamatok egyszerű transzferértelem csiszolása változatosság automatizáció fokozatosság akaratlan implicit modellre támaszkodik megerősítésen alapul tipikus a szocializáció, kulturális beilleszkedés és tapasztalás alapú kognitív fejlődés folyamataira absztrakció tudatosság alapelvek alkalmazása előzetes tanulási fázisban jól elsajátított és elrendezett alapelvek és általánosításuk később azok spontán használata előkészítőfelhasználó előzetes tanulás kontextus függő helyzetben eredmények absztrahálása a megoldandó szituációban az előzetes ismeretekhez való visszanyúlás

6 SZAKOK: >Pénzügy és számvitel >Gazdálkodási és menedzsment (angolul is) >Kereskedelem és marketing (angolul is) >Emberi erőforrások >Turizmus-vendéglátás (angolul is) Duális képzés a BKF-en PARTNEREK: DUÁLIS KÉPZÉS ANGOL NYELVEN IS

7 ÜZLETI GONDOLKODÁS VERSENYKÉPES INFORMATIKA NEMZETKÖZI LEHETŐSÉGEK ÜZLETI ANGOL SPECIALIZÁCIÓK KOMPETENCIA- FEJLESZTÉS TEHETSÉG- GONDOZÁS DUÁLIS KÉPZÉSI MODELLÜNK

8 KÖZÖS CÉL: gyakorlati tapasztalatokkal és készségekkel rendelkező minőségi közgazdászok képzése A Főiskola és a céges partner közösen vállalják a hallgató képzését. A duális képzésben résztvevő hallgatók a képzési idő felét a felsőoktatási intézményben, a másik felét a partnernél töltik. A FŐISKOLA VÁLLALJA: >a hallgatók elméleti és gyakorlati esettanulmányokkal kiegészített képzését; >beépíti az intézményi képzési időbe a vállalat új belépőire vonatkozó céges belső képzések idejét; >biztosítja az elméleti képzés mellett a heti 15 órás vállalati gyakorlati képzést; >előszűrést végez a céges kiválasztási folyamathoz a legtehetségesebb hallgatók megtalálása érdekében. Duális képzési modellünk

9 >A duális képzés további pluszt ad az eddigi gyakorlati képzésünkhöz. >Sokszínűségünk, rugalmasságunk valódi együttműködést valósít meg a partnereinkkel. >A kidolgozott előszűrési folyamatunk segítségével a cég megtalálja az ideális jelöltet. A BKF duális képzése

10 „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet.” Arany János KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!


Letölteni ppt "A BKF TUDÁSTRANSZFER MODELLJE A DUÁLIS KÉPZÉS SEGÍTSÉGÉVEL Dr. Huzdik Katalin"

Hasonló előadás


Google Hirdetések