Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

LEGO DACTA PROGRAM. 1. A LEGO Dacta A/s program története, jellemzője  1929-30: Christiansen dán asztalosmester építő játékokat készít  Kezdetben fából.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "LEGO DACTA PROGRAM. 1. A LEGO Dacta A/s program története, jellemzője  1929-30: Christiansen dán asztalosmester építő játékokat készít  Kezdetben fából."— Előadás másolata:

1 LEGO DACTA PROGRAM

2 1. A LEGO Dacta A/s program története, jellemzője  : Christiansen dán asztalosmester építő játékokat készít  Kezdetben fából készült a játék  Elnevezés a dán „Leg godt” (Játssz jól) szavakból  1949-től fia műanyagot használt (Gyártáspontosság és az anyag ugyanaz mint ma)  1952: kialakult a mai forma  június 7-én megnyílik a LEGOLAND  1980 körül: az óvodák és iskolák számára speciális anyag készült  1990-től: a LEGO Dacta különvált a játékgyártól

3 2. Hol és miért próbáltuk ki a LEGO Dacta programot?  1990-ben kapcsolódtunk be a programba  Bemutató dobozokat kaptunk

4 3. Program elve  Beszédhez hasonlít  Az elemek a szavak, melyeket mondattá lehet összeilleszteni  A modul elemek variálhatók, a szerkezet összeállítása változtatható

5 A program elve, összegzés Vezetési elvek Kiscsoportos munka elősegíti a kreatív munkát A gyerekeknek fejlődik a tanulás során a megértés és alkalmazás képessége Első kézből tapasztalat Lányok, fiúk ugyanolyan mértékben vegyenek részt a munkafolyamatban Beszéd/ verbalizmus fejlődik a tapasztalatok elmesélésével Kérdéseknek fontos a szerepe a tanulásban

6 Fontos megállapítások  Játszva tanulni  Tanulás a kutatás és felfedezés segítségével  Problémamegoldás elengedhetetlen  Szórakozva párba vagy csoportba tanulni  Tanító indirekt irányítással segíti a tevékenységet, ellenőriz, és ha kell segít  A tanulók kreativitására kell a hangsúlyt helyezni  Érdekes problémákat kell felvetni

7 4. A program felépítése  Készletek – kézikönyvek – munkalapok  A felhasználás szempontjából: Gyerek Lehetőség a „kezek és fejek” együttes használatára Tanár Alacsony természettudományos képzettséget segítik: jegyzetek, gyakorlati tanácsok, megoldások, információk  kézikönyvek

8 a.) Óvodásoknak  Dupló LEGO  Munkalapok (virágok, állatok)

9 b.) 1-5. osztályosoknak  Ömlesztett láda + 12 feladatlap + kézikönyv  Az elemek összekapcsolásának technikáját fejleszti  Modellező képességet CSOPORTBAN segíti  Feladatlapok témái: Az iskola A gyár A park A jövő otthona A világűr Várak Egészség és táplálkozás Környezetvédelem Kommunikáció A várostervező Tengerkutatás Közlekedés

10 Téma: Az iskola

11

12 c.) 3-8. osztály  Doboz db feladatlap + kézikönyvek  Minden munkalapon:  Egy színjelzés: a négy lépcsőfok valamelyikét jelenti  Egy ábra: a feldolgozandó anyagot jelöli Pl.: erők és szerkezetek erőkarok csigák, fogaskerekek kerekek és tengelyek energia  Egy illusztráció: ajánlott tematikusan felépített téma (problémafelvetés)  Indexkártya: segít a kiválasztott témák összerendezésében

13

14

15 d.) 5-8. osztály  Doboz képe + 20 db feladatlap + kézikönyv  278 elem  Motorral működtethető működő modellek építése

16

17 e.) Számítógéppel irányítható modellek  5. osztálytól

18

19 5. Módszertani bemutatás  Kártyák egy témához (erők és szerkezetek)  Zöld színű: kutatómunka – képzelőerő  Kék színű: irányított vizsgálódás – egyszerű mechanikai elv  Sárga színű: tudás átalakítása és alkalmazása – megfigyelő erő  Piros színű: tervezés és kivitelezés – problémamegoldás


Letölteni ppt "LEGO DACTA PROGRAM. 1. A LEGO Dacta A/s program története, jellemzője  1929-30: Christiansen dán asztalosmester építő játékokat készít  Kezdetben fából."

Hasonló előadás


Google Hirdetések