Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Magyar Államkincstár és a központosított illetményszámfejtés Tavaszi Zsolt elnökhelyettes.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Magyar Államkincstár és a központosított illetményszámfejtés Tavaszi Zsolt elnökhelyettes."— Előadás másolata:

1 A Magyar Államkincstár és a központosított illetményszámfejtés Tavaszi Zsolt elnökhelyettes

2 -Több, mint 12 ezer számfejtett intézmény. -Közel 900 ezer fő számfejtett létszám: -Ebből: -több, mint 100 ezer fő egészségügyben dolgozó. 2 A számfejtés számokban

3 A központosított illetmény-számfejtésben érintettek köre: –kormánytisztviselők, –köztisztviselők, –közalkalmazottak, –igazságügyi alkalmazottak, –munkaviszonyban, –hivatásos szolgálati jogviszonyban, –hivatásos nevelőszülői jogviszonyban, –munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban állók. Feladata: -a személyi juttatások, -egészségbiztosítási ellátások (táppénz, GYED, terhességi gyermekágyi segély, baleseti táppénz), -illetve a munkáltatókat terhelő közterheknek elszámolása. 3 Központosított illetmény-számfejtés KIR3

4 KIRA A Központosított Illetményszámfejtő Rendszer (KIR) 2002-es bevezetése óta a szakmai igények jelentősen változtak, így 2006 óta egyre nyilvánvalóbbá vált, hogy új illetményszámfejtő rendszerre van szükség. Így született meg a KIRA koncepciója. A KIRA kapcsán a Kormány is kifejezte elvárásait, eszerint sokkal pontosabb és precízebb, átláthatóbb számfejtési folyamatokra van szükség, amelyek által csökken a számfejtési tevékenység ideje és a hibabejelentések száma is. Kiemelt európai uniós projekt Korszerű és biztonságos infrastruktúrán alapuló megújuló rendszer A közszféra valamennyi intézményére kiterjeszthető konzisztens, zárt és átlátható rendszer 4

5 Maradéktalanul megfelel az illetményszámfejtéssel kapcsolatos jogszabályoknak; támogatja az elektronikus kommunikációt az adatokat szolgáltató és felhasználó rendszerek között; –korszerű adatszolgáltatási és elemzési funkciók –interface kapcsolat a humánpolitikai és a számviteli rendszerekkel –kommunikáció a NAV, Kormányhivatalok, KSH, OEP és ONYF rendszereivel. A KIRÁ-t a Kincstár 19 megyei igazgatóságánál több mint 1000 felhasználó fogja alkalmazni, és több mint 10 ezer intézménytől fogad majd online adatot. 5 Mit nyújt a KIRA?

6 Valós idejű adatfeldolgozás széles körű ellenőrzésekkel. –Tárgyidőszaki számfejtés az eddigi ún. térítményezéses rendszer helyett. –Egyidejű számfejtés, könyvelés és finanszírozás. Komfortos, felhasználóbarát felület. Riportok előállításának egyszerűsítése, felhasználók általi riportkészítési lehetőség támogatása. –Pontos és naprakész vezetői információs- és jelentés rendszer kialakítása. –Megbízható és több dimenziós tervezési lehetőségek biztosítása. Országos adatbázis. 6 Mit nyújt a KIRA? II.

7 Adatszolgáltatá s Utalások (illetmények, járulékok, …) KSH Szervezetek törzsadatai Intézményi felhasználók Kincstári ügyintézők Bérjegyzék (elektronikus és papír alapú) KTORZS MDM K11 Adattárház  Tervezés, szimuláció  Nettó finanszírozás  Beszámolók (Kincstár, NGM, Intézmények,…) Humán modulok kapcsolódása egységes felületeken Beosztás, távollét és mozgó bérek kezelése Számfejtéshez szükséges humán (személyes, jogviszony, stb.) adatok Személyi juttatások számfejtése Egyéb juttatások (pl.:cafeteria) kezelése Szervezetek (pl.: pénztárak, letiltók, stb.) adatainak karbantartása Számfejtés előkészítése és bonyolítása, hibajavító és ellenőrző tevékenységek Illetmények számfejtése Távollétek számfejtése EB ellátások kezelése, számfejtése Letiltások, levonások kezelése, számfejtése Nyilatkozatok, igazolások, nyomtatványok Tranzakció alapú listák, lekérdezések - számlanyitás, - értékpapír vásárlások Kódkatalógusok, paraméterállományok OEP NAV Könyvelés Intézmények Clavis értékpapír rendszer KIRA alkalmazás modell Egyéb juttatások számfejtése Mozgó bérek számfejtése Ellenőrzési feladatok Személyi juttatáso k tárgyidő- szaki szám- fejtése 7

8 Legfontosabb újdonságok: országos adatbázis, azonos programok intézményi és számfejtő helyi oldalon, széles körű központi törzsadatok, magas szintű paraméterezettség (pl.: képernyő, bértábla, stb.), feladatvezérelt adatbevitel a felmerülés helyén két szintű ellenőrzésekkel, egyidejű számfejtés, könyvelés, bevallás, finanszírozás, utalás, paraméterezhető lekérdezés, számfejtéshez kapcsolódó adminisztratív feladatok támogatása, széleskörű adatkommunikáció külső rendszerekkel. 8 KIR3-KIRA legfontosabb változásai

9 Adattisztítás és a migráció ütemezés alapján folyamatban van, az adatok migrálása megtörtént az éles adatbázisba. (kb. 3 milliárd rekord tisztítása, 18 adatbázisban – személyi és jogviszony adatok, TB adatok, stb.). Változáskezelési eljárás lépett érvénybe és az ez évi jogszabály módosítások által generált változtatások specifikálása folyik párhuzamosan a működő KIR rendszerrel. Humán és könyvelési rendszerekkel kommunikáló interfészek fejlesztése Folyamatos teljesség és szakmai tartalom ellenőrzés történik. Informatikai és szakmai tesztelések. 9 KIRA jelenlegi státusza

10 Tervezetten július hónapban országos oktatás szeptember - pilot indulás november - országos indulás január 1-je újonnan csatlakozók indulása. 10 KIRA indulás ütemezése

11 KIRA indulás ütemezése II Az új rendszer használatához kapcsolódó oktatásokat a Magyar Államkincstár megyei igazgatóságai ütemezetten végzik. A lebonyolítási kérdésében az illetékes megyei igazgatóság közvetlenül veszi fel a kapcsolatot az intézményekkel. 11

12 12 Egészségügyi fekvőbeteg ellátó intézmények tartozásállománya A tartozásállomány növekvő tendenciája –2010. januárban 9788 millió Ft, márciusában millió Ft –2010. januárban az intézmények száma: 19 –Központi költségvetési körbe vont, átvett intézmények száma: 93 –Jelenlegi intézmény szám az időközbeni megszűnést, beolvadást figyelembe véve: 103 Az év eleji (januári) tartozásállomány összege mindig meghaladja az előző év decemberi tartozásállomány összegét –az év végi forrásbiztosítást csökkenti az adósságot –Következő évtől viszont újra halmozódik (termelődik)

13 Egészségügyi fekvőbeteg ellátó intézmények tartozásállománya 13

14 Egészségügyi fekvőbeteg ellátó intézmények tartozásállománya 14

15 Egészségügyi fekvőbeteg ellátó intézmények tartozásállománya 15 Jelentősebb változások az egészségügyi fekvőbeteg ellátó intézmények számában: :35 db megyei és fővárosi önkormányzati egészségügyi intézmény átvétele :35 db települési önkormányzati egészségügyi intézmény átvétele :20 db korábban nonprofit gazdasági társaságként működő egészségügyi intézmény átvétele :3 db korábban gazdasági társaságként működő egészségügyi intézmény átvétele

16 Egészségügyi fekvőbeteg ellátó intézmények tartozásállománya Egészségügyi fekvőbeteg ellátó intézmények részére biztosított plusz források Mrd Ft DátumTárgyForrásÖsszeg hóadósságkonszolidációOEP8, hó kasszamaradványOEP6,3 adósságkonszolidációOEP9,8* hókasszamaradványOEP28, hó konszolidációs támogatás a lejárt szállítói tartozások csökkentésére 438/2013. (XI.19) Korm.rendelet 32, hóadósságkonszolidációOEP12, hókasszamaradványOEP10,5 *a Kormányhivatalok konszolidációjára fordított összeget is tartalmazza 16

17 17 Egészségügyi fekvőbeteg ellátó intézmények adatszolgáltatásainak teljesítése a K11 rendszerben Adatszolgáltatásokat határidőben nem teljesítő fekvőbeteg ellátó intézmények száma: évi 12. havi időközi költségvetési jelentés: 55 db évi gyorsjelentés: 76 db havi időközi költségvetési jelentés: 22 db havi időközi költségvetési jelentés: 57 db évi beszámoló állapota április 21-i állapot szerint: Fejezet által jóváhagyott: 11 db Intézmény által véglegezett, de a fejezet által még nem elfogadott: 10 db Folyamatban lévő: 82 db

18 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "A Magyar Államkincstár és a központosított illetményszámfejtés Tavaszi Zsolt elnökhelyettes."

Hasonló előadás


Google Hirdetések