Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Mintacím szerkesztése Nemzetközi és interkulturális marketing Termékpolitika Oktató: Eisingerné Balassa Boglárka.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Mintacím szerkesztése Nemzetközi és interkulturális marketing Termékpolitika Oktató: Eisingerné Balassa Boglárka."— Előadás másolata:

1 Mintacím szerkesztése Nemzetközi és interkulturális marketing Termékpolitika Oktató: Eisingerné Balassa Boglárka

2 1.A termékpolitikáról általában 2.Pozícionálás 3.Országeredet-hatás 4.Sikertermékek Tartalom Dátum: Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka

3 Kereskedők szerepe: – Megrendelő – Szortiment, elhelyezés – Fizikailag is hozzányúl – Javaslattétel, ötletadás Termelő-kiskereskedő közötti természetes ellentét (termékdifferenciálás-sztenderdizálás) Az innováció elfogadtatása Dátum: Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka

4 Mindig szelekciót jelent Külpiacon kockázati elem (új termék?-régi termék?) Szegmentáció kulcsfontosságú Globális szegmensek? – Globális tizenévesek – Elit szegmens Termékválasztás a nemzetközi piacra Dátum: Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka

5 1.Ötletgenerálás 2.Igényelemzés 3.Társadalmi elfogadás elemzése 4.Üzleti elemzés 5.Fizikai kifejlesztés és tesztelés 6.Tesztmarketing 7.Tényleges piacra vitel A termékfejlesztési folyamat Dátum: Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka

6 Vállalaton – Kívülről: egyéni feltaláló, konkurencia, megvásárlás, fúzió-akvizíció – Belülről K+F Fogyasztási cikkek: marketingszemélyzet (nem K+F) Japán-szoci országok Ötletgenerálás Dátum: Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka

7 Szükségesnek tűnhet a termék, vagy mégsem? REAL cigi Igényanalízis másik országban (régi termék esetében is) Egyén elfogadja, de a társadalom nem! Igényelemzés Dátum: Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka

8 Környezetvédelem (magyar piacon megfelel, máshol nem biztos) Minden új piacon el kell újból végezni. El nem fogadás: szívesen vásárolnák az egyének, de nem lehet: csempészet! Társadalmi elfogadás elemzése Dátum: Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka

9 Piacolhatóság (marketability): – Megfelelő formában és időben történő eljuttatás – Transzformátor-török piac Kompatibilitás – A vállalat pénzügyi helyzetéhez – Technikai felszereltségéhez – Alkalmazottainak szaktudásához – Üzleti filozófiájához Üzleti elemzés Dátum: Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka

10 Néhány termékcsoportban (gyógyszer) hosszú idő Termékminták használta Fizikai kifejlesztés és tesztelés Dátum: Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka

11 Tesztmarketing: – Termék kipróbálása kisebb piacon – Biztos siker-könnyen másolható: gyors piacépítés, behatolás Tesztmarketing Dátum: Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka

12 El lehet-e fogadtatni eredeti formájában vagy adaptálni kell? – Alaptermék: amiért veszi – Aktuális termék: piacra vitt – Kiterjesztett termék- szolgáltatás, elvárt termék Változtatás okai: – Érzékelt érték: kultúra-specifikus Sztenderdizálás: helyettesítő termékek köre, mennyisége Globális-regionális termékdifferenciálás Individualizáció (egyéniesítés) – Adaptív: bizonyos elemeket a fogyasztó választ – Kozmetikázó: emocionális érték növelése – Autonóm individualizáció: az eladó igazítja a terméket, szolgáltatást a vevőhöz – Együttműködő: együtt alakítja ki az ideális terméket Tényleges piacra vitel Dátum: Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka

13 Időigényes Az időtartamot befolyásolja: – Az innováció érzékelt attribútumai – Az új ötlet kommunikálásának módja – Az észlelt újdonság foka: Kulturálisan kongruens innováció: az új termék a réginek a második változata Folyamatos innov.: csekély zavaró hatás, fluoros fogkrém Dinamikusan folyamatos innov.:van megszakító hatás, ellenállás a bevezetéskor, elektromos fogkefe Megszakító: teljesen új fogyasztói szokások átalakulnak, TV Az újdonság elfogadása Dátum: Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka

14 Termék egész életútja alatt szükséges Állandóan változó termékrangsorba hová illeszkedik Globális pozícionálás: – high-tech termékek esetében Műszaki termékek Speciális érdeklődést kiváltók (rekreáció) – Nagy erővel és gyorsan hatnak az ember érzéseire: Hétköznapi problémákat megoldóak Kozmopolita pozícionálás: farmer Jólétet, státuszt sugalmazó termékek 2. Pozícionálás Dátum: Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka

15 Márka Márkanév Védjegy Családi márka Egyéni márka Termelői márka Disztribútor márka Kiskereskedői márka Színészlelés Sikeres márkázás Lásd.: TK! Dátum: Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka

16 Könnyen kiejthető: ZMRZLINA szlovák jégkrém Könnyen megtanulható, magán- és mássalhangzók Írott és ejtett változata egybe esik Nem lehet félrevezető 209.o. példák Ország-márkaimázs Vállalat neve, vagy termék neve a márkanév Nemzetközileg sikeres márkanév Dátum: Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka

17 Világmárka Azonos név, kisebb módosítás pl. hazai jól beváltat tesz mellé Regionális márka Eltérő márkanevek különböző piacokon Helyi márka: globális transzfer: X Csúcsmárkák, ismert márkanevek: tk A márkanevek nemzetközi egységesítése Dátum: Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka

18 Uo. erős reklámjel, mint a márka Csomagolás egységesítése: fogyasztó könnyebben kiigazodik az üzletben…. Ország-specifikus tényezők figyelembe vétele Többnyelvű csomagolás (ált-ban 4) A csomagolás szerepe Dátum: Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka

19 Új családtag bevezetésének okai: – Lyukas család – Gyengélkedő családtag, pótolni kell, amíg meg nem hal – Az új tag piacot hódíthat el a versenytárstól, de: a sajátjait falja fel Trapped brands (csapdába esett márkák) Eurobranding: az egész világon, mint európait tudja azonosítani Családi márkázás-önkannibalizáció Dátum: Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka

20 Asszociációs kapcsolat kialakítása ország- márka Fogalmak: – Termékimázs: Product image – Országimázs: country image: az összes leíró, következtetett és információs hit, melyet egy adott országról gondolunk – Országeredet-imázs: country of origin image: a termék átfogó mázsának az a része, amely a termék adott országból való származása alapján alakul ki. Országeredet-hatás Dátum: Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka

21 Hazai-nemzetközi termék imázsának ütközése Generikus márkák hazai kötődése: joghurt- Balkán A gyártó cég imázsa A márkanév sugallt imázs Országeredet: – Gazdasági fejlettség – Politikai klíma – Kulturális különbség Értékítéletek alakulását befolyásoló tényezők Dátum: Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka

22 Magasabb fejlettségű országok: – Észlelt kockázat alacsonyabb – Észlelt minőség magasabb Iparosodott ország termékei, nem feltűntetett származású termék: – Nincs különbség az észlelt kockázat és az észlelt minőség között Made in Europe: uo. vagy jobb értékelést kaptak, mint USA, Japán Magyarország nyugaton: – Nem ismerik a fogyasztók az imázst, nem körülhatárolt Sztereotípiák? Dátum: Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka

23 Kim-Chung: az adott országból származó márkák közös percepciója (ország-specifikus előnyök, befolyásolja a márka kedveltségét) Thakor-Katsanis: 3 dimenzió: – Termék külső tulajdonsága: szín, tapintás – Tapasztalat útján értékelhető jellemzők: szerviz – Presztízs: Multinacionális termelés: kedvezőbb országeredet- imázs javítja a a gyenge és az erős márka észlelt minőségét is. Az alacsonyabb státuszú egyén magasabbra értékelte a koreai terméket, mint a magasabb státuszú Ország eredet imázs és márka imázs kapcsolata Országeredet- indikátor hatása nagy Dátum: Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka

24 Az első belépő előnye (pozitív imázsra építés) A fogyasztók a hazai vagy a külföldi terméket preferálják? Etnocentrizmus: hazai termék túlértékelése – A külföldi termékhez való Kognitív Affektív Normatív viszonyulás Országeredet-imázs Dátum: Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka

25 Azonos ár- és termékjellemzők esetén: – Cipők: másfélszer annyian olaszt, mint K. – Kabát: brit és a hongkongi előtt – Mobil: japánt 40%-kal többen, mint mexikóit – Sífelszerelés: hazai, nem amerikai – Hifi: hazai=amerikai, 40%-kal többen Japánt Kanada Dátum: Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka

26 Fogyasztási és telítettségi szint mértéke: – Ua az a sűrűség eltérő ellátottságot jelenthet – (Hollandia, porszívó;Mo, mosógép) – A keresletet sok termék esetében a jövedelmek szóródása határozza meg. – Magas ellátottsági szint esetén a pótlás is jó stratégia lehet Sikertermékek Dátum: Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka

27 Ha a termék piaci életgörbéje rendkívül hosszú Kifejezetten új termék (Schumpeter-i értelemben) ritka, lehet alkatrész, gyártósor is. Erősen sztenderdizált termék: egyenletes minőség, marketing Sikertermék komplex rendszer Szolgáltatások: – tapasztalati minőség: szubjektív – Bizalmi minőség: bizalmi viszonyra épülő Zöldtermék – Termékkategória – Termékhasználat helye – Termékhasználat módja Hosszú távon kínálnak sikert Sikeres külpiaci tevékenység Dátum: Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka

28 Mintacím szerkesztése Köszönöm a figyelmet! Dátum: Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka


Letölteni ppt "Mintacím szerkesztése Nemzetközi és interkulturális marketing Termékpolitika Oktató: Eisingerné Balassa Boglárka."

Hasonló előadás


Google Hirdetések