Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Nagyné Szőke Erzsébet 1 - Vandulek Csaba 2 1 Debreceni Egyetem Klinikai Központ Szemklinika, Klinikai vezető ápoló, egészségügyi szakmenedzser 2 Kaposvári.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Nagyné Szőke Erzsébet 1 - Vandulek Csaba 2 1 Debreceni Egyetem Klinikai Központ Szemklinika, Klinikai vezető ápoló, egészségügyi szakmenedzser 2 Kaposvári."— Előadás másolata:

1 Nagyné Szőke Erzsébet 1 - Vandulek Csaba 2 1 Debreceni Egyetem Klinikai Központ Szemklinika, Klinikai vezető ápoló, egészségügyi szakmenedzser 2 Kaposvári Egyetem Egészségügyi Centrum, Szakdolgozói Igazgató Magyar Kórházszövetség XXVII. Kongresszusa Debrecen, ápr Szakmai Kollégium, Ápolási Tagozat

2 Munkacsoport célja Kidolgozni egy szakmai koncepciót, mely támogatná a nemzetközi standardoknak megfelelő eLearning alapú képzéseket és továbbképzéseket a magyar egészségügyi szakdolgozók számára. Meghatározni az eLearning helyét, szerepét és az alkalmazható információtechnológiákat a magyar egészségügyi szakdolgozók képzésénél, továbbá ajánlásokat tenni a lehetséges alkalmazásokról, gyakorlati megvalósításokról. Munkacsoport feladata

3 Online kérdőíves felmérés szakmai szervezetek online megkeresése 18 kérdés (nyitott és zárt kérdések) Választ adó szakmai szervezetek száma: 11 Képviselt taglétszám: 9315 fő ápolási igazgatók online megkeresése 18 kérdés (nyitott és zárt kérdések) Választ adó kórházak száma: 16 Képviselt dolgozói létszám: 7672 fő

4 Ön szerint milyen előnyei lehetnek az e-Learning alapú szakképzéseknek, továbbképzéseknek vagy tanfolyamoknak a szakmacsoportja számára?

5 Ön szerint melyik ellátási szinten dolgozó szakdolgozók számára a legnehezebben megoldható a szakképzésen, továbbképzésen való részvétel? szakmai szervezetek kórházak

6 Az ön által képviselt szakterületén/szakmacsoportban ki fizeti a szakképzésen résztvevő dolgozó költségeit (képzés díja, útiköltség, szállás)? szakmai szervezetekkórházak

7 Az ön szakterületén/szakmacsoportjában milyen idő terhére vesz részt a dolgozó szakképzésen? szakmai szervezetekkórházak

8 MAGYARORSZÁGON JELENLEG ELÉRHETŐ EGÉSZSÉGÜGYI ONLINE, ELEARNING ALAPÚ TOVÁBBKÉPZÉSEK MESZK ÁEEK – ETI Virtuális iskola Bella Hungária Kft. elektronikus továbbképzése Országos Alapellátási Intézet eAkademia LEM-TRÉNER Oktatási Szolgáltató Kft. Semmelweis Egyetem, Egészségügyi Közszolgálati Kar – Távoktatási Rendszer

9 Nemzetközi kitekintés

10 2003-ban alapított jól működő e-Learning rendszer 3 féle lehetőséget biztosít a tanuláshoz: ● online képzés: internet hozzáférési lehetőséggel bármikor elérhető ● kevert (blended) képzési forma: kombinációja az iskolai rendszerű oktatásnak és az online képzésnek. ● integrált képzési szolgáltatás: támogatja a kisebb szervezeteket a személyzetük fejlesztésében. Analizálják a személyzet képzési igényeit, képzési tervet készítenek és személyes, valamint online képzéseket szerveznek az igényekre alapozva. Ausztrália

11 Egyesült Királyság A National Health Service szinte minden szakmai területen folytat eLearning képzéseket együttműködve szakmai szervezetekkel, hogy ingyenes, magas színvonalú oktatást nyújtson az egészségügyben dolgozóknak januárig oktatást folyt. Jelenleg több mint 60 e-Learning program működik együttműködve az orvosi Királyi Kollégiummal és más szakmai szervezetekkel. A program ingyenesen elérhető az egészségügyi és szociális szektorban.

12 Kanada Learning Nurse Resource Network: oktatást, folyamatos képzést és szakmai fejlődést nyújt az ápolók számára. Alkalmazkodik a szakma minden szintjéhez: ápoló hallgatók, asszisztensek, gyakorló ápolók, regisztrált ápolók, valamint az ápolók oktatóihoz. Két terültre koncentrál: ● Teszt és kvíz center: segít az ápolóknak felmérni, hogy mely terülteken kell felfrissíteni, vagy kiegészíteni tudásukat, készségeiket és kompetenciájukat. 162 online kvíz kérdéssel interaktív módon segíti az ápolókat a felmérésben és tanulásban. ● E-Learning center: különböző online kurzusokat, képző modulokat lehet elérni. Forrást biztosítanak az ápolók tanulásához azzal, hogy elérhetőségeket, videókat, hírleveleket, egészségügyi témájú web oldalakat, linkeket mutatnak be.

13 USA Amerika szinte valamennyi képző intézménye és kórháza rendelkezik E-Learning képző programmal. Minden képzési szinten lehet online képzési programokba bekapcsolódni (RN, BSN, MSN). A képzések jellegzetességei: ● Video tananyag (Streming Video Lectures): videók és CD-ROM-ok segítik a tanulást ● Fórum (Discussion Boards): interaktív megbeszéléséi lehetőségek az oktatókkal, osztálytársakkal a főbb témákban. ● Live Chat Rooms: online együttműködési lehetőség az osztálytársakkal ● Kontaktus az előadókkal és osztálytársakkal ● E-Learning források (segítségek) a sikeres tanuláshoz ● Online segítség ● Személyes program képviselő: Segít meghatározni a célokat, segít regisztrálni a különböző képzésekre, valamint segít a szükséges könyvek, anyagok megrendelésben. ● Customer service (Ügyfélszolgálat): Technikai segítség nyújtás a nap 24 órájában

14 Afrika- Kenya ● African Medical and Research Fundation (AMREF) hozta létre a Virtual Nursing School –t (AVNS) 2007-ben. ● AMREF komputereket telepített az egészségügyi intézményekbe és iskolákba, hogy az ápolók könnyebben elérjék a rendszert. ● Ha az ápolóknak nehézségük van az anyaggal, akkor segítséget kérhetnek az iskolai tutoroktól. Azok az ápolók, akik kisebb egészségügyi intézményekben dolgoznak, gyakorlási lehetőséget kapnak a legközelebbi oktató kórházban. ● A program lehetőséget biztosít az ápolók számra a munka melletti tanulásra. A szegény családok számra költségmegtakarítást jelent, és lehetőség arra, hogy már a képzés alatt is keresethez jussanak. ● Több mint 100 E-Learning centrumot hoztak létre, amit Kenya legtávolibb részéből is el tudnak érni. 22 ápoló képző iskola vesz részt a programban nővér jelentkezett be a programba.

15

16 Hogyan tovább ? ● egészségügyi alapképzésekben (OKJ) meghatározni azon modulokat / képzéseket ahol implementálható lenne az eLearning ● egészségtudományi BSc / MSc képzésekben meghatározni azon modulokat / tanegységeket ahol implementálható lenne az eLearning ● közép- / hosszútávú stratégia kidolgozása az eLearning hatékony bevezetése céljából ● interaktív eLearning képzési modulok fejlesztése ● tutorok, mentorok képzése (eLearning pedagógiai ismeretek, stb)

17


Letölteni ppt "Nagyné Szőke Erzsébet 1 - Vandulek Csaba 2 1 Debreceni Egyetem Klinikai Központ Szemklinika, Klinikai vezető ápoló, egészségügyi szakmenedzser 2 Kaposvári."

Hasonló előadás


Google Hirdetések