Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Hajótervezés a MAHART Hajójavítóban Szerkesztés-Deholena?

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Hajótervezés a MAHART Hajójavítóban Szerkesztés-Deholena?"— Előadás másolata:

1 Hajótervezés a MAHART Hajójavítóban Szerkesztés-Deholena?

2 n Miért pont én? n 1980 óta vagyok a MAHART- nál n 2004 óta a DEHOLENA kft ügyvezetője

3 Hajójavító n A címben jelölt időszakban a MAHART Hajójavitó volt a MAHART egyik része, üzemegysége, leányvállalata, majd önálló része, de a tervezést végző mérnökökből, technikusokból, fénymásolást és adminisztrációt végző munkatársakból álló egysége a „Szerkesztés” végig SZERKESZTÉS maradt.

4 Szerkesztés n Itt készültek a korábban a MAHART részére máshol készített hajók átalakítási, korszerűsítési tervei, amelyeket az időnként hozzákapcsolt, vagy önállósított technológiai részleg segítségével a különféle telephelyeken (Szeged, Dunaharaszti, Csepel, ill. Újpest) lévő műhelyekben valósítottak meg.

5 Már az anyja sem igen ismerne rá

6 Szerkesztés n A SZERKESZTÉS új hajók tervezésére is alkalmas volt. Itt tervezték a ma is üzemben lévő, bár azóta többször átépített és korszerűsített u.n as személyhajókat, (Hunyadi, Rákóczi, Táncsics) A balatoni katamaránokat (Siófok, Badacsony, Füred) Füred)

7 Szerkesztés n készült itt terv n Önjáró hajókra, amelyek mindegyike toló üzemre is alkalmas volt (Kőszeg, DET-1 (Buda), Baross)

8 Főbb tervek Építési évHajótípusÉpítési évHajótípus 1960Sopron ms.1971Lehel ms. 1960– t-s uszály (+ Z- önjáró)1972 Tiszai komp gépesítés 1960–1972Vásárhelyi ms.1973– LE-s kikötői tolóvontató 1960–1990 Fedélzeti hajtómű (Z- hajtás)1973 Markolókotrós úszó munkagép 1961– LE-s kikötői vontató1974Árvízvédelmi ponton 1962– személyes hajó(Tahi)1974 Elevátor I. (ex Mohács ms.) 1964– személyes hajó1974–1980TS uszályhíd 1965 TSZ-401 tolt személyhajó1975–1976 Konténer próbaállomás 1965– t-s uszály (tolt/vont.+ Z-önj.) t-s tolt uszály

9 Főbb tervek Építési évHajótípusÉpítési évHajótípus t-s Z-önjáró+bárka1976Tiszai úszódaru LE-s tolóvontató hajó1976CSESZÜ ponton 1967–1978 Z-javító bázis (ex Debrecen)1976Bécsi ponton 1968Buda ms. (iskolahajó)1977Buda ms. (ex DET-1) 1968Kőszeg ms.1977– t-s bárka t-s bárka1978BULAV ponton 1968–1975TS 1500 bárka1978– szem. balatoni katamarán 1968– t-s önkirakó kavicsuszály1979Március 15. ms t-s daruponton1979RP-1 ponton 1970TURMÖL ponton1989Csongrád ms. 1970–1975Egyszerűsített tolóhajó1993Baross ms t-s úszódokk1997 Mississippi Queen állóhajó

10 Föbb tervek CSSZ-1 ms.1983–1985TTS 1700 bárka 1969Hód kavicskirakó1985– t-s kavicsszállító bárka 1970TURMÖL ponton1989Csongrád ms. 1970–1975Egyszerűsített tolóhajó1993Baross ms t-s úszódokk1997 Mississippi Queen állóhajó

11 Szerkesztés – –DE-IIb (ömlesztett és darabáru) TS (Vegyesáru szállító Ro-Ro ) Tiszai TS Fél TS

12 Szerkesztés n Az úszó munkagépeknek is sok változata készült n Kavicselevátor n Zagyelevátor n ÁBKSZ pontonok n Rakodó pontonhíd

13 Szerkesztés n Számos kikötő ponton a hozzá szükséges támgerendákkal és bejáróhidakkal. n Sport célú pontonok evezős egyesületek részére (BP Honvéd, Béke úszóház Szeged) n Állóhajók (Missisipi Queen,)

14 Szerkesztés n készült itt pályázati terv Duna-tengeri teherhajókra is

15 DEHOLENA n Hajótervező és Szolgáltató Kft

16 A tulajdonosok és munkatársaik n A társaság neve betűszó, a tulajdo- nosok neveinek kezdőbetűből lett kialakítva n De Delacasse Jenő, Ho Horváth Tibor, Le Lencse Gyula, Na (Nagy Gyula) n Munkatársaink n Borsos György, Dőmel Vilmos, dr. Szabó Lajos n Kun Rosita Borsos György dr. Szabó Lajos Kun Rosita Delacasse Jenő Lencse GyulaHorváth Tibor Dőmel Vilmos

17 Megvalósult Projektek n A kiránduló hajó projekt indulásakor az alapötlet szerint egy 44 személyes autóbusszal a térségbe látogató turistáknak lehetne 1-1,5 órás kiránduláson bemutatni a környék vízi világának érdekességeit. Az ehhez készült kismerülésű hajót a lehető legkisebb méretekkel, minimális felszereltséggel terveztük meg. n A tervek kialakítása közben a HATÓSÁG Hajóüzembiztonsági és Regiszteri osztályával is tartottuk a kapcsolatot, így a gyártás is hamarabb indulhatott meg. Az alumíniumból készült hajó főméretei, jellemző adatai: n Legnagyobb hossz 11,10m n Vízvonal hossz 10,22m n Legnagyobb szélesség 3,50m n Szélesség a főbordán 3,40m n Oldalmagasság 0,85m n Merülés 0,25m Főgép teljesítmény 100 LE n Befogadható utasok száma 44 fő n Sebesség álló vízben (min) n 13km/ó

18 Megvalósult Projektek n n Az oktatásra is alkalmas másik kishajó projekt egy Tisza menti hajógyárban készült. E kishajó az oktatáson kívül 6 fő számára elfogadható, hosszantartó hajón tartózkodást biztosít. A kialakított hajótest többcélú felhasználásra készült. Az alaphajótestből könnyen kialakítható egyszerű munkahajó, mentőmotoros is. Az acél hajótestű, jelenleg megvalósítás alatt álló változatának főméretei, jellemző adatai: n Legnagyobb hossz 13,650 m; n A hajótest hossza: 13,400 m; n Vízvonalhossz: 12,655 m; Legnagyobb szélesség: 3,600 m; Főbordaszélesség: 3,536 m ; n Vízvonalszélesség: 3,268 m; n Oldalmagasság középen: 1,000 m; n Közepes merülés a hajótest alapsíkjáig, teljes terheléssel: n 0,500 m; n Közepes merülés a gerinc alsó éléig, teljes terheléssel: 0,560 m; n Teljes vízkiszorítás: 14,236 t; n A kívánt holtvizi sebesség kb..: v= 12 km/ó; A főgép típusa, fordulatszáma és a csavartengelyen leadott tartós teljesítménye : PERKINS SABRE M65 n=2600/min.N=44,0 kW (60,0 LE)

19 Corvette+ „MATULA”

20

21

22 Referencia munkák külföldön n „Carrera 2” tankhajó motorcserés korszerűsítés n Megrendelő:DDSG, Ausztria n Tervtípus: Kiviteli terv n n A külföldre készülő terveinket a Germanischer Lloyd (GL)hajóosztályozó társaság érvényes előírásai szerint állítjuk össze.

23 Referencia munkák külföldön n 200 személyes dunai személyhajó n 200 személyes dunai személyhajó Ajánlati terv n n Főméretek: Megrendelő: n n Legnagyobb hossz : 109,00 m RL Fastighetskonsult Vízvonalhossz : 103,80 m AB, Svédország n n Legnagyobb szélesség : 15,20 m Oldalmagasság : 2,00 m n n Tervezett legnagyobb merülés (CWL): 1,60 m n n Fixpontmagasság az alapvonal felett : 10,10 m n „Bárka” sorozat kiviteli terv, n „Bárka” sorozat kiviteli terv, Főméretek: Megrendelő: RL Fastighetskonsult AB, Svédország n n Hossz : 24,00m, 28,50m, 37,50m, 42,00m n n Szélesség: 12 m n n Oldalmagasság: 3,00 m n n A külföldre készülő terveinket a Germanischer Lloyd (GL)hajóosztályozó társaság érvényes előírásai szerint állítjuk össze.

24 Referencia munkák Magyarországon n Személyhajók: n „SPOON” étteremhajó, Budapest, Felépítmény szerkezet és n hajógeometriai számítások n „CSATA” komp, Vác, Kibővítés, átépítés tervei n „ÁRPÁD” komp, Vác, Átalakítás, bejáróhíd megerősítés n Teherhajók, munkagépek: n „TISZA” ms, MHRT Budapest Motorcserés korszerűsítés n „Kőrös” ms, MHRT Budapest Motorcserés korszerűsítés n „CSONGRÁD” ms, MHRT Budapest Motorcserés korszerűsítés n „Kőszeg” ms, MHRT Budapest Motorcserés korszerűsítés, átépítés n Vízépítés uszóművei,Szeviép, Szeged Katamarán TS bárkákból hídépítéshez n Vízépítés eszközei,Szeviép, Szeged „RENO” matrac mozgató keret n Pontonok, bejáróhidak: n Rakodó, Baja Kikötő ponton n Gabona rakodó, Paks Kikötő ponton szállítószalaggal n Bejáróhíd, Budapest „Fortuna” étteremhajó

25 Tevékenységi területek –Kis- és nagyhajók tervezése, honosítása –Állóhajók kialakítása, átépítési tervek készítése –Pontonok, bejáróhidak, támgerendák tervezése –Úszóműves kikötők tervezése –Úszó munkagépek kialakítása, –Szakfordítások német, nyelven

26 Katonai ponton

27 1080 –as bárka

28 1080-as bárka előkészítve a gyomaendrődi híd emeléshez

29 Csónaktároló ponton a szegedi télikikötőben

30 Szolnok Tiszavirág híd

31 PÉTER ms motorcsere

32 Elérhetőségeink n DEHOLENA Hajótervező és Szolgáltató Kft n H-1183 Budapest, Kosztolányi u.4 n Tel:+36(1) n Mobil:06(30) E- mail: online.hu online.hu online.hu

33 ? n HORVÁTH TIBOR Hajótervező n H-1183 Budapest, Kosztolányi u.4 n Tel:+36(1) n Mobil:06(30) E- mail:


Letölteni ppt "Hajótervezés a MAHART Hajójavítóban Szerkesztés-Deholena?"

Hasonló előadás


Google Hirdetések