Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Nagy Regina Az információkat tartalmazó interaktív eszközökre, mint félkész termékekre kell tekintenünk, amiből a felhasználó saját.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Nagy Regina Az információkat tartalmazó interaktív eszközökre, mint félkész termékekre kell tekintenünk, amiből a felhasználó saját."— Előadás másolata:

1 Nagy Regina

2 Az információkat tartalmazó interaktív eszközökre, mint félkész termékekre kell tekintenünk, amiből a felhasználó saját fantáziája, kreativitása alapján megalkothatja saját, egységes ismeretanyagát, előadását. !!!

3 Információbirtokosból, az információk közötti kalauzzá válnak, akik segítenek eligazodni az információ sokaságában. Eszköze az IKT helyes módszertani alkalmazása A tanár szerepe

4 A frontális oktatás kiszorulása Személyre szabott instrukciók Kompetenciafejlesztés (nem jelenti a lexikális alapismeretek szükségtelenségét) A tanár szerepe

5 Elektronikus levelezés Fórumok Csevegő szoftverek –Telepített szoftver (MSN, ICQ, Skype) –Online webes felület (Gyalogló, Chat.hu) netikett Kommunikáció Különböző, számítógéppel megvalósított kommunikációs lehetőségek

6 Az itt történt regisztráció után a felhasználók: –csoportokat képezhetnek; –virtuális ismeretséget köthetnek; –fórumozhatnak; –a létrehozott csoportok közös naptárt, hirdetőfalat használhatnak; –azonnali üzenetet válthatnak egymással; –fájlokat tölthetnek fel, oszthatnak megy egymással (MySpace, iwiw) Virtuális közösségek

7 Fórumok – projekt jellegű tevékenységek, a munkák közzététele Chat – azonnali kommunikáció, viták Különböző keretrendszerek (FLE3: A számítógépes kommunikáció, oktatásban történő alkalmazása

8 html og/#magyar kép, zene, szöveg, videoanyagok felhasználási szabályozói Szerzői jog az interneten

9 Senki nem felügyeli és korlátozza, hogy mi kerül ki a világhálóra Szempontok: –Tárgykör terjedelme (teljes lefedés, vagy vázlatos) –Tartalom (információ vagy link, impresszum, pontosság, kinek szól stb.) –Használhatóság (help, kereső, jelszó, szoftverigény, logikus szerkezet) –Grafikus és multimédiás design Internetes források értékelése

10 ml Szabad felhasználású szoftverek

11 Metaadatok A tananyagelemek és -egységek tartalmi, technikai és pedagógiai metaadatokkal rendelkeznek.

12 Pedagógiai információk

13 Foglalkozásvázlat

14 Elemek felhasználása saját bemutatóhoz

15 Bejárási lehetőségek tallózófa – műveltségi területek fája –a tananyagelemek szintjéig előre definiált lépések a tananyagegységen belül –Lehetőség a differenciálásra foglalkozás gráf – a tananyag interaktívan bejárható szerkezete grafikusan –csomópont –útszakasz (él)

16 Tanári előadás szerkesztő

17

18 Offline használat és saját tananyag publikációja

19 Offline lejátszás Tananyagszerkesztő Offline lejátszó

20 Publikus privát terület

21 Fogalmak

22 Fogalomgráfok Minden foglalkozáshoz van fogalomgráf (SVG formátum, önállóan is használható) Átalakíthatók, újraépíthetők az SDT tananyagszerkesztővel

23 Fogalomkereső fogalmak közötti kapcsolatok keresése a fogalomgráfok alapján (pl. atom, proton) → eredmény: fogalmi térkép és a kapcsolódó objektumok listája

24 Köszönöm a figyelmet! Nagy Regina


Letölteni ppt "Nagy Regina Az információkat tartalmazó interaktív eszközökre, mint félkész termékekre kell tekintenünk, amiből a felhasználó saját."

Hasonló előadás


Google Hirdetések