Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kereskedelemtan 8 Másért vállalkozók Tóth Gergely.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kereskedelemtan 8 Másért vállalkozók Tóth Gergely."— Előadás másolata:

1 Kereskedelemtan 8 Másért vállalkozók Tóth Gergely

2 Izsák Jákob Rebekka Az első (?) kereskedelmi ügylet

3 1986-ban fordult át!!!

4 Lábnyomunk összetétele változik

5 Október 9-én elfogy

6 Forrás: WWF: Living Planet Report 2004 Fajok

7 Biológiailag lebomló súrolókefe Díszkő újrahasznosított építési hulladékból www.naturezone.hu

8 Műanyag tojás Kínából Gyűjtő: Török Bálint József – Szabó István – Eötvös Balázs, PTE, Ökomarketing, 2006

9 Permetezve jobb…  Vajas főző spray  Szentkirályi arc- és testfrissítő spray – ásványvízből Gyűjtő: Fajt Gergő – Nagy Eszter – Novreczky Kamilla, Vigh Adrienn, PTE, Ökomarketing, 2006

10 Macskatej  Tehenet, kecskét szoktak fejni, de macskát?  De akkor honnan a tej?  És pontosan mi az? Gyűjtő: Zsinka Adrienn – Walter Anita, Pannon Egyetem, Kereskedelemtan, 2006

11 100 legnagyobb gazdaság - 2005 1.Európai Unió13 446 050 2.Amerikai Egyesült Államok12 485 725 3.Japán4 571 314 4.Németország2 797 343 5.Kína2 224 811 6.Nagy-Britannia2 201 473 7.Franciaország2 105 864 8.Írország1 997 222 9.Olaszország1 766 180 10.Kanada1 130 208 11.Spanyolország1 126 565 12.Dél-Korea793 070 13.Brazília792 683 14.India775 410 15.Mexikó768 437 16.Oroszország766 180 17.Ausztrália707 992 18.Hollandia625 271 19.Belgium372 091 20.Svájc367 513 21.Törökország362 461 22.Svédország358 819 23.Tajvan346 141 24.Szaúd-Arábia307 770 25.Ausztria307 036 26.Lengyelország300 533 27.Norvégia296 017 28.Wal-Mart Stores285 220 29.BP285 060 30.Indonézia276 004 31.Royal Dutch/Shell Group265 190 32.ExxonMobil263 990 33.Dánia259 746 34.Dél-afrikai Köztársaság239 144 35.Görögország222 878 36.Irán196 409 37.Finnország193 491 38.General Motors193 450 39.DaimlerChrysler192 750 40.Portugália183 436 41.Argentína181 622 42.Hongkong, (Kína)177 723 43.Ford Motor170 840 44.Thaiföld168 744 45.Toyota Motor165 680 46.General Electric152 360 47.ChevronTexaco142 900 48.Arab Emírségek133 768 49.Venezuela132 848 50.Total131 640 51.Malajzia130 796 52.Csehország123 603 53.Izrael123 526 54.Kolumbia122 269 55.ConocoPhillips118 720 56.Pakisztán118 472 57.Szingapúr117 882 58.Chile113 956 59.Allianz Worldwide112 350 60.Magyarország109 483 61.Új-Zéland108 547 62.Citigroup108 280 63.Nippon Tel & Tel106 300 64.Algéria102 026 65.Nigéria99 147 66.Románia98 566 67.AXA Group97 920 68.Fülöp-szigetek97 653 69.IBM96 290 70.American Intl Group95 040 71.Siemens Group93 490 72.Egyiptom93 045 73.ING Group92 010 74.Carrefour Group88 660 75.Hewlett-Packard81 850 76.Ukrajna81 644 77.ENI79 310 78.Peru78 576 79.Honda Motor78 200 80.Kuvait74 598 81.Berkshire Hathaway74 210 82.Generali Group73 200 83.Home Depot73 090 84.Verizon Commun71 280 85.Nissan Motor71 170 86.Nestlé70 950 87.Deutsche Telekom70 240 88.Bank of America65 450 89.Aviva64 610 90.France Telecom63 980 91.Altria Group63 960 92.Crédit Agricole63 350 93.HSBC Group62 970 94.Fortis62 270 95.UBS62 220 96.Banglades61 218 97.Credit Suisse Group58 780 98.Zurich Financial Services56 300 99.Kazahsztán56 088 100.Renault Group55 240

12 A banán kereskedelme

13 Kis- kereskedők piaci súlya Magyar- országon Forrás: GfK Hungária ConsumerScan

14 Méret optimalizálás… … s nem maximalizálás!

15 Szállítási módok összehasonlítása CO2 kibocsátás egy év alatt, heti 500 km utazás esetén:  Repülőgép: 10,4 t  Gépkocsi (1 fő, benzin, 1400-2000 cm3): 4,9 t  Vonat: 1 t www.carbonneutral.com

16 A világkereskedelem növekedése

17  Új, gyors, könnyű, javított, forradalmi, intelligens, most, azonnal, meglepő  Pl. Papírtörölköző tartó –383 Ft – 1526 Ft –Látszatra egyforma –Mindkettő olasz –De az egyik: „inteligancza plastica” Forrás: Pratkanis és Aronson: A rábeszélőgép c. könyve alapján (Ab Ovo, 1992) Eladásnövelő szavak

18 Áruházak és polcok  Áruházak: Vigyázzunk a magasságra!  Polcrendszer széle, pénztár környéke! Forrás: Pratkanis és Aronson: A rábeszélőgép c. könyve alapján (Ab Ovo, 1992)

19 Álomvilág

20 USA: GDP és szegények 2004: 11 734 md USD (114 X) 1929: 103 md USD forrás: U.S. Department of Commerce 1959: 18,5% 2004: 10,2%

21

22 Biotermékek forrás: Biokontroll Hungária Kht.

23 Természet Társadalom Gazdaság Társadalom Természet Ökonómia és ökonomizmus Régen és ma

24 Küldetés Alárendelt Eszköz Ember Vállalkozzunk másért is! Cél Nyereség ‘Normál’ vállalat Közjó Nyereség Ember Másért vállalkozó ökonomizmusökonómia

25 Fajtái „Rendes”, helyi vállalkozások Értékalapú vállalkozások Másért vállalkozók Közösségi váll.

26 „Rendes”, helyi vállalkozások Értékalapú vállalkozások Másért vállalkozók Közösségi váll. „Rendes”, helyi vállalkozások Értékalapú vállalkozások Másért vállalkozók Közösségi váll. Kártevő és öncélú vállalatok Szabálytisztelő vállalatok Társadalmilag felelős vállalatok Szigetszerű elhelyezkedés

27 Esettanulmányok

28 Másért vállalkozók: A Sokoró Ökológiai Park

29 Másért vállalkozók: A Család Iskola

30 Mitől másért vállalkozó? Mai tipikus magániskolaCsalád Általános Iskola Értékek Értéksemleges, liberális, minden értéknek egyformán helyet ad Deklarált értékek: magyar hagyományok, történelmi vallások Gyerekek bekerülése Cél a problémás, sérült gyermek, külön normatívákat kap Cél az iskolához hasonló értékrendű családból származó, legalább átlagos képességű gyermek Tandíj Fix, legalább 70-80 ezer forint Rugalmas szülői támogatás, sokkal alacsonyabb Művészetoktatás Csoportos, mivel ez költséghatékonyabb Egyéni, mivel ez nevelésileg hatékonyabb Ha pénzem van, mire fordítom? Műszaki fejlesztésre, pl. számítógép labor Emberi fejlesztésre, csapat-építésre a (pedagógusok és szülők) Ünnepek Főleg állami ünnepek Népi és egyházi ünnepek is, közös zarándoklat, disznóvágás

31 Másért vállalkozók: Ostorházi Kft.

32 Mitől másért vállalkozó? Hasonló iparágban tevékeny más cégek Ostorházi Bevonattechnikai Kft. Cél A legkisebb ráfordítással a legtöbb pénzt keresni Tartós és szép épített környezet létrehozása. Eszköz Humán erőforrás, kapcsolatrendszer a profit Küldetés Az mi?Létbiztonság, társadalmi megbecsülés, jó példa Termék/Szolgáltatás Építési szakipar Alkalmazottak Jönnek – mennek, nem ismerem őket, inkább alvállalkozók Egy csapat vagyunk, ismerjük egymást Versenyben szereplés Az én placcomon én akarok lenni az úr a legjobb akarok lenni, nem a legolcsóbb Árpolitika Minél drágábban eladni – minél olcsóbban vásárolni Tisztességes munkáért tisztességes bért! Ha van pénzem, mire költöm? Terepjáró, tengerentúli utazás…Ha nem tetszik a környezet, amiben vagy, tedd jobbá! Közjó…

33 Esettanulmány: A vépi szélpark

34 A makett készítése – működőképes!

35 A hely kijelölése – 2005. március 15.

36 Az építés sárkányról – és a kész szélkerék

37 „Szélkiállítás” látogatóknak – pihenőpark készül

38 A falu lakói kijelzőkön tájékozódhatnak

39 Másfél év alatt 8000 látogató

40 Az iskolások szélerőmű maketteket készítenek, némelyik működik is!

41 Óriásplakát a városban

42 Helyi gazdaság működtetése  Előkészítés – 25 M Ft –Saját erő – 13 M Ft, reg. pályázat – 12 M Ft  Beruházás – 210 M Ft –EU pályázat – 90%, bankhitel – 10%  Jelen: Bevétel 20%-a közösségi célokra megy –közvilágítás –2 munkanélküli + 1 hátrányos helyzetű  10 év múlva (20 kerék): –40 M Ft közcélra –30 közmunkás –Tulajdon: 20% önkorm., 5% földtulajdonosok, 40% helyiek

43 Mit tehetünk?  Biotermékek  Méltányos kereskedelem  Helyi beszerzés  Pályaválasztás

44 Mottó Ha az általad megvásárolt ruha és cipő szinte mindegyike ázsiai országokban készül (a márkás nyugat-európai is), ha a járgányod, a lakásod berendezése és a használati tárgyaid többsége is külföldi, ha a háztartási-testápolási szerek és az élelmiszeripari termékek között egyre több érkezik külföldről, akkor miért tartod természetesnek, sőt várod el, hogy Te és a rokonaid a legközelebbi álláskeresés alkalmával Magyarországon találjanak állást? forrás: „drót”, IGEN, 2004. december, Idő szám


Letölteni ppt "Kereskedelemtan 8 Másért vállalkozók Tóth Gergely."

Hasonló előadás


Google Hirdetések