Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kereskedelemtan 8 Másért vállalkozók Tóth Gergely.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kereskedelemtan 8 Másért vállalkozók Tóth Gergely."— Előadás másolata:

1 Kereskedelemtan 8 Másért vállalkozók Tóth Gergely

2 Izsák Jákob Rebekka Az első (?) kereskedelmi ügylet

3 1986-ban fordult át!!!

4 Lábnyomunk összetétele változik

5 Október 9-én elfogy

6 Forrás: WWF: Living Planet Report 2004 Fajok

7 Biológiailag lebomló súrolókefe Díszkő újrahasznosított építési hulladékból

8 Műanyag tojás Kínából Gyűjtő: Török Bálint József – Szabó István – Eötvös Balázs, PTE, Ökomarketing, 2006

9 Permetezve jobb…  Vajas főző spray  Szentkirályi arc- és testfrissítő spray – ásványvízből Gyűjtő: Fajt Gergő – Nagy Eszter – Novreczky Kamilla, Vigh Adrienn, PTE, Ökomarketing, 2006

10 Macskatej  Tehenet, kecskét szoktak fejni, de macskát?  De akkor honnan a tej?  És pontosan mi az? Gyűjtő: Zsinka Adrienn – Walter Anita, Pannon Egyetem, Kereskedelemtan, 2006

11 100 legnagyobb gazdaság Európai Unió Amerikai Egyesült Államok Japán Németország Kína Nagy-Britannia Franciaország Írország Olaszország Kanada Spanyolország Dél-Korea Brazília India Mexikó Oroszország Ausztrália Hollandia Belgium Svájc Törökország Svédország Tajvan Szaúd-Arábia Ausztria Lengyelország Norvégia Wal-Mart Stores BP Indonézia Royal Dutch/Shell Group ExxonMobil Dánia Dél-afrikai Köztársaság Görögország Irán Finnország General Motors DaimlerChrysler Portugália Argentína Hongkong, (Kína) Ford Motor Thaiföld Toyota Motor General Electric ChevronTexaco Arab Emírségek Venezuela Total Malajzia Csehország Izrael Kolumbia ConocoPhillips Pakisztán Szingapúr Chile Allianz Worldwide Magyarország Új-Zéland Citigroup Nippon Tel & Tel Algéria Nigéria Románia AXA Group Fülöp-szigetek IBM American Intl Group Siemens Group Egyiptom ING Group Carrefour Group Hewlett-Packard Ukrajna ENI Peru Honda Motor Kuvait Berkshire Hathaway Generali Group Home Depot Verizon Commun Nissan Motor Nestlé Deutsche Telekom Bank of America Aviva France Telecom Altria Group Crédit Agricole HSBC Group Fortis UBS Banglades Credit Suisse Group Zurich Financial Services Kazahsztán Renault Group55 240

12 A banán kereskedelme

13 Kis- kereskedők piaci súlya Magyar- országon Forrás: GfK Hungária ConsumerScan

14 Méret optimalizálás… … s nem maximalizálás!

15 Szállítási módok összehasonlítása CO2 kibocsátás egy év alatt, heti 500 km utazás esetén:  Repülőgép: 10,4 t  Gépkocsi (1 fő, benzin, cm3): 4,9 t  Vonat: 1 t

16 A világkereskedelem növekedése

17  Új, gyors, könnyű, javított, forradalmi, intelligens, most, azonnal, meglepő  Pl. Papírtörölköző tartó –383 Ft – 1526 Ft –Látszatra egyforma –Mindkettő olasz –De az egyik: „inteligancza plastica” Forrás: Pratkanis és Aronson: A rábeszélőgép c. könyve alapján (Ab Ovo, 1992) Eladásnövelő szavak

18 Áruházak és polcok  Áruházak: Vigyázzunk a magasságra!  Polcrendszer széle, pénztár környéke! Forrás: Pratkanis és Aronson: A rábeszélőgép c. könyve alapján (Ab Ovo, 1992)

19 Álomvilág

20 USA: GDP és szegények 2004: md USD (114 X) 1929: 103 md USD forrás: U.S. Department of Commerce 1959: 18,5% 2004: 10,2%

21

22 Biotermékek forrás: Biokontroll Hungária Kht.

23 Természet Társadalom Gazdaság Társadalom Természet Ökonómia és ökonomizmus Régen és ma

24 Küldetés Alárendelt Eszköz Ember Vállalkozzunk másért is! Cél Nyereség ‘Normál’ vállalat Közjó Nyereség Ember Másért vállalkozó ökonomizmusökonómia

25 Fajtái „Rendes”, helyi vállalkozások Értékalapú vállalkozások Másért vállalkozók Közösségi váll.

26 „Rendes”, helyi vállalkozások Értékalapú vállalkozások Másért vállalkozók Közösségi váll. „Rendes”, helyi vállalkozások Értékalapú vállalkozások Másért vállalkozók Közösségi váll. Kártevő és öncélú vállalatok Szabálytisztelő vállalatok Társadalmilag felelős vállalatok Szigetszerű elhelyezkedés

27 Esettanulmányok

28 Másért vállalkozók: A Sokoró Ökológiai Park

29 Másért vállalkozók: A Család Iskola

30 Mitől másért vállalkozó? Mai tipikus magániskolaCsalád Általános Iskola Értékek Értéksemleges, liberális, minden értéknek egyformán helyet ad Deklarált értékek: magyar hagyományok, történelmi vallások Gyerekek bekerülése Cél a problémás, sérült gyermek, külön normatívákat kap Cél az iskolához hasonló értékrendű családból származó, legalább átlagos képességű gyermek Tandíj Fix, legalább ezer forint Rugalmas szülői támogatás, sokkal alacsonyabb Művészetoktatás Csoportos, mivel ez költséghatékonyabb Egyéni, mivel ez nevelésileg hatékonyabb Ha pénzem van, mire fordítom? Műszaki fejlesztésre, pl. számítógép labor Emberi fejlesztésre, csapat-építésre a (pedagógusok és szülők) Ünnepek Főleg állami ünnepek Népi és egyházi ünnepek is, közös zarándoklat, disznóvágás

31 Másért vállalkozók: Ostorházi Kft.

32 Mitől másért vállalkozó? Hasonló iparágban tevékeny más cégek Ostorházi Bevonattechnikai Kft. Cél A legkisebb ráfordítással a legtöbb pénzt keresni Tartós és szép épített környezet létrehozása. Eszköz Humán erőforrás, kapcsolatrendszer a profit Küldetés Az mi?Létbiztonság, társadalmi megbecsülés, jó példa Termék/Szolgáltatás Építési szakipar Alkalmazottak Jönnek – mennek, nem ismerem őket, inkább alvállalkozók Egy csapat vagyunk, ismerjük egymást Versenyben szereplés Az én placcomon én akarok lenni az úr a legjobb akarok lenni, nem a legolcsóbb Árpolitika Minél drágábban eladni – minél olcsóbban vásárolni Tisztességes munkáért tisztességes bért! Ha van pénzem, mire költöm? Terepjáró, tengerentúli utazás…Ha nem tetszik a környezet, amiben vagy, tedd jobbá! Közjó…

33 Esettanulmány: A vépi szélpark

34 A makett készítése – működőképes!

35 A hely kijelölése – március 15.

36 Az építés sárkányról – és a kész szélkerék

37 „Szélkiállítás” látogatóknak – pihenőpark készül

38 A falu lakói kijelzőkön tájékozódhatnak

39 Másfél év alatt 8000 látogató

40 Az iskolások szélerőmű maketteket készítenek, némelyik működik is!

41 Óriásplakát a városban

42 Helyi gazdaság működtetése  Előkészítés – 25 M Ft –Saját erő – 13 M Ft, reg. pályázat – 12 M Ft  Beruházás – 210 M Ft –EU pályázat – 90%, bankhitel – 10%  Jelen: Bevétel 20%-a közösségi célokra megy –közvilágítás –2 munkanélküli + 1 hátrányos helyzetű  10 év múlva (20 kerék): –40 M Ft közcélra –30 közmunkás –Tulajdon: 20% önkorm., 5% földtulajdonosok, 40% helyiek

43 Mit tehetünk?  Biotermékek  Méltányos kereskedelem  Helyi beszerzés  Pályaválasztás

44 Mottó Ha az általad megvásárolt ruha és cipő szinte mindegyike ázsiai országokban készül (a márkás nyugat-európai is), ha a járgányod, a lakásod berendezése és a használati tárgyaid többsége is külföldi, ha a háztartási-testápolási szerek és az élelmiszeripari termékek között egyre több érkezik külföldről, akkor miért tartod természetesnek, sőt várod el, hogy Te és a rokonaid a legközelebbi álláskeresés alkalmával Magyarországon találjanak állást? forrás: „drót”, IGEN, december, Idő szám


Letölteni ppt "Kereskedelemtan 8 Másért vállalkozók Tóth Gergely."

Hasonló előadás


Google Hirdetések