Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Umron, az asztaliteniszező robot KOVÁCS BERTALAN FJF6UG.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Umron, az asztaliteniszező robot KOVÁCS BERTALAN FJF6UG."— Előadás másolata:

1 Umron, az asztaliteniszező robot KOVÁCS BERTALAN FJF6UG

2 Miért éppen egy pingpongozó robot?  CEATEC kiállításra készült  Világ legnagyobb technológiai vására  Japán- Chiba  Elnyerte a Grand Prix fődíjat

3 Mi a célja a robotnak?  Ipar orientált felhasználás  A végső cél nem egy világbajnok robot  Alapvetően csak demonstráció

4 Alapvető működési elve:  Folyamatosan figyeli, észleli a labda helyzetét, sebességét  Figyeli az ellenfél ütőjének pozícióját  Ezek segítségével pontosan meg tudja jósolni a labda pályáját, mozgásának gyorsaságát  Mindezt egy másodperc töredéke alatt számolja ki  Ütésnél figyeli az ellenfél elhelyezkedését, „ki tudja így helyezni” a labdát  Mindig a fogadott labda sebességével adja vissza az ütést  Fejlesztői beleprogramozták hogy bizonyos ütésszám után rontson

5 Videó:  https://www.youtube.com/watch?v=o-RbNz6gD5k https://www.youtube.com/watch?v=o-RbNz6gD5k

6 Alapvető adatok: 3 lábon áll 2.7 m magas 600 kg

7 Szerkezeti elemek:  Szenzorok:  2 db rendkívüli felbontású kamera Segítségével képes a 3D-s adatvezérlője meghatározni a pontos időzítést, pozicionálást, illetve a visszaütés sebességének nagyságát  Aktuátorok:  5 db motort használ az ütő mozgatására  A tér bármely irányába képes mozogni  Az ütő is képes a tengelyéhez viszonyított elmozdulásra

8 A teljes irányítás folyamata: 1. Bemenet: a labda/ellenfél helyzetének, a mozgás jellemzőinek megállapítása Érzékelése a szenzorokkal 2. Feldolgozás: számítógép-processzor végzi A folyamat szoftvere 3. Kimenet: Az ütő megfelelő irányú mozgatása, labda visszaütése Beavatkozás aktuátorokkal 4. Visszacsatolás: a saját ütés következményeinek észlelése Ismét szenzorok  Egész folyamat elölről

9 Tervek a robottal:  Nem világbajnoknak szánták  Ebben a formában nem fogják piacra vinni  Az emberi-roboti együttműködést akarták tökéletesíteni vele

10 A fejlesztés alkalmazása gyárakban:  Olyan ipari robot a cél, mely az emberi kollégához igazodva képes feladatainak ellátására  Ismétlődő, rutinfeladatokat ellátó robotok helyett dinamikus, flexibilis munkavégzésű robotok („pick and place” robotok)  Intelligens, képes megkülönböztetni különböző anyagkomponenseket, képes egymástól eltérő felépítésű szerkezetek összerakására  6-7 db fixfunkciós robot munkájának elvégzésére képes…

11 Omron: a fejlesztő cég  Az automatizált rendszerek területén vezető cég  Fejlett érzékelési- kontrollálás technológia  1933 óta  foglalkoztatott  110 országban

12 Források:      


Letölteni ppt "Umron, az asztaliteniszező robot KOVÁCS BERTALAN FJF6UG."

Hasonló előadás


Google Hirdetések