Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Széchenyi István Általános és Alapfokú Művészetoktatási Iskola

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Széchenyi István Általános és Alapfokú Művészetoktatási Iskola"— Előadás másolata:

1 Széchenyi István Általános és Alapfokú Művészetoktatási Iskola
SDT anyagok tesztelés Szabó Béláné Széchenyi István Általános és Alapfokú Művészetoktatási Iskola Bonyhád

2 Magamról 1982 tanítóképző 2000-2001 középfokú szoftverüzemeltető
Intézményünkben: 3. oszt. tanító guruló rendszerben évfolyamokon heti 1 óra IKT, logikai matematika PEDI: tanácsadó Szakértő: matematika 1-4. o. Minőségfejlesztés, integráció

3 Osztályunk 29 fő /13 lány-16 fiú/, 1 fő integrált
Csoportokba rendezett asztalok, heterogén, változó csoportok 1 laptop, 1 projektor Ruter az online üzemmódhoz

4 Tesztelt órák összetétele
Ember és természet: 3. évf. 5 óra Matematika: Informatika: 1. o 3 óra 2. o 3. o 21 óra 1. o 6 óra 2. o 3. o

5 Az SDT anyagok kiválasztása
Kiválasztási szempontok a tanmenet elkészítéséhez Ismeretlen tartalmak Adott órák és csoportok Év eleji ismétlés időszaka Októberre, novemberre eső tanmenet szerinti tananyagok A gyerekek érdeklődése A tananyagok nehézségi foka Kiválasztási szempontok a konkrét órával kapcsolatban Az SDT foglalkozás tartalma Tanári, tanulói utasítások A tanulócsoport összetétele Új fogalmak mennyisége A tervezett óra típusa Differenciálásra alkalmas tananyagrészek A tervezett óra helyszíne A tanulók informatikai előképzettsége

6 Értékelés: Ember és természet
Környezetünket károsító anyagok Fogápolás Hulladékgyűjtés anyagfajták szerint A környezeti ártalmak hatása szervezetünkre A gyalogos közlekedés veszélyei

7 Felhasználási lehetőségek
környezetismeret óra tananyagaként napközis foglalkozáson felügyelet alatt kirándulás, városi séta felkészítésére szabadidős foglalkozásként a számítógép teremben

8 A foglalkozások jellemzői
Egy foglalkozás  45 perc Foglalkozásként 1-2 animáció és képek A lapok egy-egy témát dolgoznak fel A korosztály ismereteire épít Az új ismeretek mennyisége, szintje igazodik a gyerekek életkorához, érdeklődéséhez A témák feldolgozása kerek-egész A feladatok érdekesek, figyelemfelhívók, motiválók,

9 Ember és természet: alkalmazott módszerek
Ismeretközlő szövegrészek felhasználási lehetőségei Tanári felkészülés Irányított beszélgetés Kérdés-felelet A szöveg néma v. hangos olvasása Animációk levetítése /Animációk nagyított letöltése, lejátszó programok XML Editor, mpc98me/ Hanganyagok meghallgatása Feladatok megoldása csoportokban, párokban, önállóan, kooperatív technikákkal /számonkérésként is használhatók/

10 Tanulói visszajelzések
Újbóli vetítés Hallgassuk meg még egyszer ! Nem baj, ha nem megyünk ki Had csináljam egyedül a tesztet! Én is ki szeretném próbálni! Hol találom meg, otthon is meg szeretném csinálni? Délután dolgozhatok rajta egyedül?

11 A matematika órák tapasztalatai
Felhasználási lehetőségek egyéni fejlesztés órán, korrepetáláson tehetséggondozás frontális osztálymunka- csoportos-egyéni kísérletek bemutatása mérések animációk, próbálgatások

12 A matematika foglalkozások jellemzői
Egy foglalkozás  1-3 * 45 perc A lapok nehézségi fokban követik egymást A feladatok típusai: Egyszerű feleletválasztás Sorrendiség felállítása Helyes válasz megadása számmal Párosítás Cselekedtető animációk

13 Matematika óra SDT tartalommal
A teljes foglalkozás felhasználása: ismétlés összegfoglalás rendszerezés differenciált haladási ütem A foglalkozás felhasználása folyamat részeként: Új ismeret tanulásirányítási folyamatában

14 Magas elégedettségi mutatók
Bemutató óra Differenciált tanulásszervezés SDT anyagok tanórai alkalmazásával Őszi kaptárnyitogató szakmai napok Nagy érdeklődés 2 alkalom * 22 – 22 fő Az animációk, modellezések hasznosságának, megértést segítő, motivációs szerepének elismerése Magas elégedettségi mutatók

15 Feladatok többcélú felhasználása
Közelítés /multimédiás feladat vetítése/ Felzárkóztatás: a megértést segítő gyakorlás 1-2 fő önállóan Tehetséggondozás: A feladat átalakítása – 3 fő versenye, ki tévedd a legkevesebbet a közelítés folyamatában?

16 Feladatadási módszerek
Tehetséggondozás: online módban útvonalmegadásával Felzárkóztatás: megnyitott lapon önálló v. kiscsoportos feladatvégzés Frontális munka során egy tanuló kezeli a gépet- kooperatív csoport, páros, egyéni munka Első osztályban páros munka: kezelő – kivetítőn feladatot megoldó

17 SACA – DÁVID - FLÓRA Keressd meg az útvonal segítségével a feladatlapot és old meg a négy szöveges feladatot, ellenőrizd megoldásodat, strigulázd a hibáid számát! MATEMATIKA 1-8 3. osztály Számtan, algebra Műveletek természetes számokkal A már ismert mértékegységek felelevenítése A hosszúságmérés

18 Csoportmunka

19 Első osztály páros munka

20 Önálló feladatvégzés

21 SDT feladatsor előkészítése csoportmunkában: valószínűség

22 Animáció értelmezése

23 IKT foglalkozás előkészítése

24 Egyéni fejlesztés

25 Szabadidőben 1.

26 Szabadidőben 2.

27 Bemutató óra

28 Összegzés nevelő szemmel
Változatos feladatok Motiváció A figyelem ébren tartása Változatos módszerek A megértés segítése Érzékszerveinkre ható megerősítés Otthon is használható feladatok Online javítás: önálló feladatvégzés, megerősítés A nevelő feladata a tanulás irányítása Szülők érdeklődése Örömet szerző órák Várt feladatok Többször ismételhető multimédiás feladatok Iskolai felszereltség hiánya Aggodalmak a jel erősségei miatt Az offline kezelés nehézségei A kivetített kép nagyítási nehézségei (betűméret) A tesztfeladatokat egyenként kell megnyitni

29 További lehetőségek Hibás megoldó kulcsok javítása Még több multimédiás feladat Kreatív, egyénre szabott felhasználás A tananyagok további bővítése Az alsós tananyagok legnehezebben megérthető témáinak kiemelt segítése

30 Ahogy a gyerekek értékelték
Nem lehetett egy két feladatot megjeleníteni Voltak hibás feladatok Néha várni kellett, míg betöltött Szórakoztatók a játékos megoldások Jobban tudtam figyelni Könnyebben meg tudom oldani, ha látom is, jobban bele tudtam élni magam Olyan volt, mint a játékos meglepetés, minden feladat titok Így könnyebbek, érdekesebbek a feladatok Jó volt, hogy nem kellett annyit írni Otthon is tudtam gyakorolni Ötletesek a feladatok Észre sem vesszük, de a játék mégis egy feladat Ha választhatnál, melyik órán vennél szívesebben részt? 100%

31 “A nehézség nem az új eszmék kialakításában rejlik, hanem a
Útravaló… “A nehézség nem az új eszmék kialakításában rejlik, hanem a régiektől való megszabadulásban.” John Maynard Keynes közgazdász

32 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!
Szabó Béláné közoktatási szakértő, Tanácsadó Kismányok, Kossuth u. 26/a Tel, fax: 74/ Mobil: 70/


Letölteni ppt "Széchenyi István Általános és Alapfokú Művészetoktatási Iskola"

Hasonló előadás


Google Hirdetések