Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

LONDONI KÖZLEKEDÉS (Tube a londoni metró, emeletes buszok, biciklizés)

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "LONDONI KÖZLEKEDÉS (Tube a londoni metró, emeletes buszok, biciklizés)"— Előadás másolata:

1 LONDONI KÖZLEKEDÉS (Tube a londoni metró, emeletes buszok, biciklizés)

2 A Tube (a londoni metró)

3 A londoni metró Londont és néhány szomszédos területet tizenegy vonallal kiszolgáló, teljesen villamosított metrórendszer. Ez a világ legidősebb metrója, és a legnagyobb a vonalak teljes hossza szerint.

4 1863 január 10-én nyitották meg 2 vonallal. Európa 3. legforgalmasabb metróhálózata a párizsi és a moszkvai mögött.

5 1850-es évtől úgy gondolták a földalatti megoldást jelenthet a megnövekedett közúti forgalom problémájára. 1854-ben a Parlament elfogadott egy törvényt, mely kezdeményezte egy földalatti vasútvonal építését a Paddington pályaudvar és a Farrington Street között (Metropolitan Railwaynek is nevezik). Ezekhez a földalatti vasutakhoz külön szerelvényeket is terveztek.

6

7 Pénzügyi okok miatt éveket késett az építés. A Metropolitan Railway megépülése Charles Pearson nevéhez fűződik, bár az építkezéseken nem vett részt. Az ő javaslata volt, hogy a belváros nyomornegyedeit fel kell számolni, a lakóknak új életteret kell létrehozni a város szélén, ahová az újonnan kiépített vasútvonal biztosítaná az összeköttetést munkahelyeiktől vagyis a belvárostól.

8 A 20. század elején jelentős elégedetlenséget váltott ki az utasokban az, hogy hat különálló társaság üzemeltette a különböző földalatti vonalakat, sok helyen az utasoknak a földfelszínen kellett gyalogolniuk ahhoz, hogy két vonal között átszálljanak.

9 A metrórendszer tarifáinak megállapítása az 1979.ben meghatározott zónák figyelembe vételével történt. Londont 6 zónára osztották az első zóna a belváros és kifelé haladva a legkülső a hatodik zóna. London területén kívül még plusz 3 zóna van megjelölve.

10 Travelcard Kártya a tömegközlekedési eszközök használatához az 1-6 zónában (magában foglalja a Heathrow- repülőtérhez az összeköttetést). - 1 / 7 napos változat Ára: 1 napos Felnőtt: 5.140.- Ft/fő Gyerek: 2.840.- Ft/fő 7 napos Felnőtt: 25.980.- Ft/fő Gyerek: 13.980.- Ft/fő

11 Oyster Card Az Oyster kártya egy egyszerűen használható utazási kártya. London szinte minden közlekedési eszközén használható. https://www.youtube.com/watch?v=QM6PHP -iTsk https://www.youtube.com/watch?v=QM6PHP -iTsk

12 Emeletes buszok

13 A londoni piros emeletes buszok a városkép elengedhetetlen részei, azokról a világ minden táján Londonra asszociálnak. A mintegy 500 vonalat a TfL-lel szerződésben álló magántársaságok üzemeltetik, számos előírás köti őket az egységes szolgáltatás érdekében, például előírás, hogy pirosnak kell lennie a buszoknak valamint azonos díjszabási és utaskezelési feltételeket kell kínálniuk.

14 A klasszikus, hátsó peronos Routemaster-ek az 50-es évektől jártak, a menetrendszerinti forgalomból 2005 végén vonták ki őket, már csak két „történelmi útvonalon”, a 15-ös egy szakaszán (Tower Hill-Trafalgar Sq.) és a 9-es vonalán a Royal Albert Hall és Aldwych közt, napközben közlekednek, elsősorban a turisták kedvéért.

15 A váltást egyébként sokfelől nagy ellenkezés fogadta, a helyettük beállított egyszintes, modern csuklós buszokat nem csak a hagyományok miatt nem fogadták örömmel, hanem mert sokkal kevesebb rajtuk az ülőhely. Igaz viszont, hogy környezetkímélőbbek és kerekesszékkel vagy babakocsival is használhatóak, valamint nem igényelnek külön kalauzt.

16 Számos vonal a nap 24 órájában közlekedik, illetve vannak csak éjszaka üzemelő vonalak is, ezek N jelzést viselnek a szám előtt. A viteldíj 2001 óta éjjel-nappal egységes, előtte az éjszakai járatok drágábbak voltak.

17 Biciklizés Londonban

18 London az egyik legjobb hely a kerékpározásra. Már egész London területén megtalálhatóak a biciklisávok, amik nincsenek felvezetve a járdára hanem az út mellett vannak kijelölve.

19 Emiatt nincsenek elválasztva a forgalomtól sem. Ezek a sávok az út bal oldalán vannak felfestve és többnyire kényelmesen szélesek.

20 A londoni biciklis réteg nagyrészt a munkába járó emberekből tevődik össze (üzletemberektől elkezdve egészen a kisboltban dolgozó emberekig).

21 A más járművel közlekedők is odafigyelnek a biciklistákra, sőt hasonló jogokkal rendelkeznek, mint bárki más a közlekedésben. A biciklisekre ugyan úgy vonatkoznak szabályok melyeket mindenki rendesen be is tart. (Ha nem a kijelölt biciklisávban halad az ember és egy rendőr meglátja, a büntetés 50 font is lehet akár.)

22 A kerékpárokkal könnyen lehet parkolni a városban, hiszen minden állomáson, bevásárló központnál, könyvtártnál, és egyéb középületeknél található bicikli tároló.

23 A zöld polgármester Boris Johnson a jelenlegi polgármestere Londonnak is előnyben részesíti a biciklivel való közlekedést.

24 Boris Bike Barclays Bank támogatásával hozták létre közösen Boris Johnsonnal a londoni Boris Bikeokat. Ezeket a bicikliket rengeteg helyen megtalálhatjuk London terültén.

25 A bicikliket bankkártyás fizetéssel lehet elvinni. A bicikli használatért levonnak 1-2 fontot, majd mikor vissza viszi a biciklit a tárolóba a használati időért is levonnak egy összeget. 10- 15 perces használatkor nem vonnak le plusz díjat a használati idő miatt csak azt az 1-2 fontot a kivétele miatt.

26 Bal oldali közlekedés A történelmi feljegyzések szerint már az ókori Rómában bal oldali közlekedés volt. Ennek pontos oka nem ismert, de feltehetően arra vezethető vissza, hogy az ókorban a római birodalomban nem volt mindig veszélytelen az utcán való közlekedés. Így a lakók rendszeresen magukkal hordták fegyvereiket, elsősorban kardjukat. Mivel az emberek nagy többsége jobbkezes, ezért biztonságosabbnak érezte, ha egy ismeretlennel szemben a bal oldalon halad, így a rossz indulattal felé közeledőre gyorsabban ránthatta kardját.

27 Másik legenda szerint a hintók kialakítása miatt lett így. Mivel a hintók ajtaja bal oldalt nyílt ezért célszerűbb volt a bal oldalt közlekedni, mivel így nem kellett az egész hintót megkerülni és a sáros utakon lépkednie a hintóban utazónak.

28 https://www.youtube.com/watch?v=1uugdIy WUOA https://www.youtube.com/watch?v=1uugdIy WUOA


Letölteni ppt "LONDONI KÖZLEKEDÉS (Tube a londoni metró, emeletes buszok, biciklizés)"

Hasonló előadás


Google Hirdetések