Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A médiapiac szabályozásának változó eszközei Polyák Gábor

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A médiapiac szabályozásának változó eszközei Polyák Gábor"— Előadás másolata:

1 A médiapiac szabályozásának változó eszközei Polyák Gábor

2 A médiaszabályozás rendszere Egyéni és közösségi érdekek védelme Szabályozás a teljesítmény szintjén Tartalomszabályozás Személyiségvédelem; Gyűlöletbeszéd; Gyermekvédelem A médiaszervezetek autonómiája és társadalmi felelőssége Szabályozás a viselkedés szintjén Az újságírók jogállásának szabályozása Információforrások védelme; Függetlenség; Újságírói gondosság; Felelősségi kérdések A médiarendszer kialakítása Szabályozás a struktúra szintjén Hozzáférés- szabályozás Piacra lépés; Hozzáférés a piaci erőforrásokhoz; Médiakoncentráció

3 A médiapiac szabályozásának eszközei „e-kereskedelem” joga távközlési (elektronikus hírközlési) jog lekérhet ő AMSZ; értéknövel ő szolgáltatások médiajog m ű sorterjesztés; multiplex; CAS, API, EPG hozzáférés-szolgáltatás Versenyjog

4 Média és verseny médiapiaci verseny verseny az „eszmék piacán” „public watchdog”, „szolgáló funkció” demokratikus közvélemény választási lehet ő ség az állami beavatkozás alapja és korlátja kommunikációs esélyegyenl ő ség pluralizmus

5 A piacszabályozás elemei Médiakoncentráci ó-korlátozás Hozz1áférés a terjesztési kapacitásokhoz Hozzáférés a tartalmakhoz

6 Hozzáférés a terjesztési kapacitásokhoz Hozzáférés… a műsorszolgáltatás tartalmától függetlenül a műsorszolgáltatás tartalmától függően a terjesztő piaci helyzetétől függetlenül megkülönböztetés-mentes hozzáférés must carry a terjesztő piaci helyzetétől függően korábbi "18-as piac", versenyjogi hozzáférés - frekvenciaszűkösség a frekvencia kizárólagos állami tulajdona állami frekvencia- gazdálkodás médiapolitikai célok érvényesítése

7 Hozzáférés a tartalomhoz Szerzői jog közös jogkezelés Médiajog társadalmi szempontból kiemelt események Versenyjog must offer

8 A médiakoncentráció korlátozásának jelentősége a szabad hozzáférés nem akadályozza meg a közönség figyelmének koncentrálódását A hozzáférés-szabályozás kiegészítése a koncentrációt erősítő gazdasági sajátosságok A médiapiac sajátosságainak figyelembe vétele közönség, reklámbevételek, tartalmak, terjesztési kapacitások Hozzáférés a piaci erőforrásokhoz a szabályozás célja nem a piaci pozíciók korlátozása, hanem a „véleménybefolyásoló erő” korlátozása A pluralizmus biztosításának eszköze


Letölteni ppt "A médiapiac szabályozásának változó eszközei Polyák Gábor"

Hasonló előadás


Google Hirdetések