Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

BELÜGYMINISZTÉRIUM ORSZÁGOS KATASZTRÓFAVÉDELMI FŐIGAZGATÓSÁG ORSZÁGOS IPARBIZTONSÁGI FŐFELÜGYELŐSÉG Veszélyes áruk vízi szállítása Kozma Sándor tű. ezredes.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "BELÜGYMINISZTÉRIUM ORSZÁGOS KATASZTRÓFAVÉDELMI FŐIGAZGATÓSÁG ORSZÁGOS IPARBIZTONSÁGI FŐFELÜGYELŐSÉG Veszélyes áruk vízi szállítása Kozma Sándor tű. ezredes."— Előadás másolata:

1 BELÜGYMINISZTÉRIUM ORSZÁGOS KATASZTRÓFAVÉDELMI FŐIGAZGATÓSÁG ORSZÁGOS IPARBIZTONSÁGI FŐFELÜGYELŐSÉG Veszélyes áruk vízi szállítása Kozma Sándor tű. ezredes főosztályvezető „A víz hiánya és többlete, mint potenciális veszélyforrás” nemzetközi tudományos-szakmai konferencia november 6. Veszélyes Szállítmányok Főosztály

2 Folyami veszélyes áru szállítás jellemzői, kockázata - Magyarországon a Duna folyón (a többi folyón nemzetközi veszélyes áru szállítás nem engedélyezett, belföldi nem számottevő) - veszélyes áruk szűkebb spektruma a közúti és a vasúti szállításhoz képest (~ 80%-ban kőolaj származék, főként üzemanyag) - túlnyomórészt tartályhajóval történő szállítás (kisebb számban küldeménydarabos illetve ömlesztett módon)

3 Folyami veszélyes áru szállítás jellemzői, kockázata - egy vízi jármű nagyságrenddel több veszélyes árut képes szállítani ( tonna) mint a közúti vagy vasúti járművek

4 Folyami veszélyes áru szállítás jellemzői, kockázata - vízi környezetre, élővilágra a nagy mennyiségű veszélyes anyag kiszabadulása jelentős kockázattal bír - komoly szennyezés esetén a Duna, mint ivóvízbázis sérülhet -> veszélybe kerülhet a lakossági ivóvízellátás - ipari vízellátás nehézségekbe ütközhet

5 A veszélyes áruk belvízi szállításának irányadó szabályozásai /68/EK irányelv a veszélyes áruk szárazföldi szállításáról /44/EK irányelv a közösségi belvízi közlekedésre vonatkozó harmonizált folyami információs szolgáltatásokról (RIS) évi XLII. törvény a víziközlekedésről évi CXI. törvény a Genfben, május 26. napján kelt, a Veszélyes Áruk Nemzetközi Belvízi Szállításáról szóló Európai Megállapodáshoz (ADN) csatolt Szabályzat kihirdetéséről és belföldi alkalmazásáról - miniszteri rendeletek, a hajózási hatóság hirdetményei

6 A veszélyes áru szállítás hatósági ellenőrzése - víziközlekedési hatóság (NKH központi szerve) - vízirendészet (BRFK) - katasztrófavédelmi hatóság (BM OKF helyi szervei)

7 Katasztrófavédelmi hatósági ellenőrzés - a közlekedő vízi járművek menetben történő ellenőrzése

8 Katasztrófavédelmi hatósági ellenőrzés - a schengeni határkikötőben (Mohács) 24 órás állandó ellenőri szolgálat

9 Katasztrófavédelmi hatósági ellenőrzés - szállításban érintett telephelyeken, kikötőkben

10

11

12 2013. évben „DISASTER-ADN” elnevezésű ellenőrzési akció 2 alkalommal került megrendezésre -Három társhatóság részvételével (a Nemzeti Közlekedési Hatóság, a Nemzeti Adó és Vámhivatal és az Országos Rendőr- főkapitányság) Az akciók eredménye: 90 vízi járművet vizsgáltak meg, 20 vízi jármű tartozott az ADN hatálya alá, 2 esetben állapítottak meg szabálytalanságot.

13 Rendkívüli események Dunaföldvár október

14 Rendkívüli események Dunaföldvár október

15 Nemzetközi fórum Dunai Folyami Fórum struktúrájának létrehozása „Setting up the structure of a Danube River Forum” (DARIF) Célja: a Duna-régió országainak együttműködése a Duna vízbiztonságának növelése érdekében Projekt eseményei: Közös Műveletek (2 végrehajtva) - minden tagállam hatóságai a saját országukban egyidejűleg ellenőriznek a Duna folyamon és környezetében - Mohácsi koordinációs központban összekötő tisztek minden országból - eredmények közös kiértékelése

16 Köszönöm a megtisztelő figyelmet!


Letölteni ppt "BELÜGYMINISZTÉRIUM ORSZÁGOS KATASZTRÓFAVÉDELMI FŐIGAZGATÓSÁG ORSZÁGOS IPARBIZTONSÁGI FŐFELÜGYELŐSÉG Veszélyes áruk vízi szállítása Kozma Sándor tű. ezredes."

Hasonló előadás


Google Hirdetések