Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szivák Judit ELTE PPK  A magyar tanulók az ismeretek mennyiségét és gazdagságát tekintve a nemzetközi mezőny élvonalában vannak.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szivák Judit ELTE PPK  A magyar tanulók az ismeretek mennyiségét és gazdagságát tekintve a nemzetközi mezőny élvonalában vannak."— Előadás másolata:

1 Szivák Judit ELTE PPK

2  A magyar tanulók az ismeretek mennyiségét és gazdagságát tekintve a nemzetközi mezőny élvonalában vannak  A negyedikes diákok olvasás teljesítménye az OECD mezőnyben a negyedik  A SOTE elismert képzőhely a külföldi diákok számára, de csak az első két évfolyamon

3  Az olvasásteljesítmény a 6. osztályra a nemzetközi mezőny utolsó harmadába kerül  A PISA vizsgálat ( 200,2003,2006) eredményei ( 15 év) tartósan gyengék mindkét vizsgált területen  A magyar közoktatás az egyik legszelektívebb ( legesélytelenebb) rendszer az OECD mezőnyben

4  A PISA mese  Tudják-e a kör területszámítását?  Bloom: a gondolkodási műveletek  Miért tanulunk matematikát, kémiát, irodalmat…?  Hétköznapi tudás- ünnepnapi tudás  Jó üzlet – rossz üzlet

5  Beszűkült személyiség  Korlátozott nyelvi kód  Tanulási idő  Korrekció minősége  Feladat – módszer  Tanulni tudás  Tanulni akarás: MOTIVÁCIÓ  Szükségletek  Van-e köze hozzá?  Mire használhatja?  Rövid távú célok  Ahogyan tanul ( aktivitás,interaktivit ás, ingergazdagság)  Értékelés

6

7 % megfigyeljük és meghallgatjuk, % elmagyarázzuk másoknak, % elolvasunk valamit, % beszélgetünk róla másokkal, % meghallgatunk valamit, % a tapasztalatainkból, % megfigyelünk valamit. Mennyit tanulunk abból, hogy…..

8 10% elolvasunk valamit, 20% meghallgatunk valamit, 30% megfigyelünk valamit, 50% megfigyeljük és meghallgatjuk, 70% beszélgetünk róla másokkal, 80% a tapasztalatainkból, 95% elmagyarázzuk másoknak. Mennyit tanulunk abból, hogy…..

9  Új társadalom, új tanulási formák, új szülők:  ÚJ TANULÓK!!!  A 100 éves tanár

10  Mert az élet is tevékenységközpontú  Mert a megismerés vágya és értelme is a tevékenységből indul és a tevékenységhez érkezik  Mert motiváló  Mert a tevékenység mindig alkalmaz, létrehoz  Mert minden „produkció” tevékenység  Mert jobban bevésődik és felidézhető

11  Kritikai gondolkodás fejlesztő módszerek  Együttműködésre épülő módszerek ( aranypénz)  Kommunikáció fejlesztő módszerek  Feladattal ellátott cselekvések  PROJEKT

12  Modulrendszerű oktatás  Tantárgy tömbösítés  Témahét  Projekt  És ezek együtt!  Valójában mindent csináltunk már…

13  Nem „mintha…”  Segítségek  Tervezés: tantárgyfelosztás, „tanmenet”  Rendszer ( kapcsolódások, értékelés!)  Tudatos kipróbálás ( előzmények,együttműködés, reflexió)  Optimista – pesszimista verzió


Letölteni ppt "Szivák Judit ELTE PPK  A magyar tanulók az ismeretek mennyiségét és gazdagságát tekintve a nemzetközi mezőny élvonalában vannak."

Hasonló előadás


Google Hirdetések