Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 AEMA – Hálózat Adult Education Made Accessible Projektcélok és megvalósítás - Információs nap Miskolc, 2015. március 19.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 AEMA – Hálózat Adult Education Made Accessible Projektcélok és megvalósítás - Információs nap Miskolc, 2015. március 19."— Előadás másolata:

1 1 AEMA – Hálózat Adult Education Made Accessible Projektcélok és megvalósítás - Információs nap Miskolc, március 19.

2 2 Projektadatok Élethosszig tartó tanulás program (LLP) – Grundtvig Networks Európai Bizottság finanszírozásával Időszak: 3 év – 2014.január december Partnerség: 11 ország, 12 partnerszervezet

3 3 Megoldásra váró probléma Fogyatékossággal élők aránya a munkaerőpiacon rendkívül alacsony Képzési lehetőség hiánya: Statisztikai adatok: középiskolai végzettség 26 %, egyetem- főiskola: 5% Fókuszcsoportos interjúk (2 alkalom, 15 fő) Főbb okok

4 4 Mi az AEMA projekt célja? = Országos/regionális akadálymentességi ellenőrzőpontok kialakítása 8 országban (Ausztria, Szlovénia, Egyesült Királyság, Svédország, Magyarország, Csehország, Spanyolország, Bulgária) Az Akadálymentességi Ellenőrzőpont egy hazai vagy regionális portál lesz, melyet az adott országban lévő partnerszervezet működtet.

5 5 Az AEMA projekt célcsoportja A portál az alábbi csoportok számára készül: Felnőttképzési szervezetek, intézmények Akadálymentességi szakemberek (Továbbfejlesztés után): Fogyatékossággal élő személyek és az őket támogató szervezetek

6 Mi történt eddig? Adatbázis létrehozása akadálymentességi szakemberekről, képző intézményekről A térképes adatbázis magyarországi részének alakítása Kérdőíves felmérés: 5 szervezet 7 szakértője, az akadálymentesítés minden területét felölelve (szemléletbeli, fizikai, információ és PR, technikai, didaktikai) Hírlevelek Hírek, információk a portálra 6

7 Magyarországi helyzet Speciális szakiskolák és készségfejlesztő speciális szakiskolák Speciális szakiskolák: nyújtott képzési idővel OKJ-s tananyag elsajátítása, a végén OKJ-s bizonyítvány – ugyanaz a tananyag, hosszabb képzési idő Készségfejlesztő spec. szakiskola: védett munkahelyre készít fel ma MO-on kb. 140 speciális osztály, 90 önálló speciális iskola működik. 7

8 Képzési területek a szakiskolákban humán szakterület: az itt tanulók aránya csekély, 1% (pl. egészségügy, oktatás) műszaki szakterület, 54%, hagyományos, gyakorlatorientált szakmák (gépészet, építészet, könnyűipar, informatika) gazdasági-szolgáltató szakmacsoport, 25% (abc eladó, fodrász, ruhakereskedő) agrár szakmacsoport, 21% a legnépszerűbb szakmák: abc eladó, varrónő, szobafestő, asztalos, kerékpárszerelő 8

9 9 A portál kialakításának folyamata Két szint: Felnőttképzési szervezetek & Akadálymentességi szakértők 2014: Jó gyakorlatok feltérképezése országonként 2015: Portál kiépítése és tesztelés 2016: Akadálymentességi ellenőrzőpontok létrehozása és hálózatosodás

10 Mit kínál a portál a felnőttképzési szervezeteknek? Releváns információ az akadálymentesség összes aspektusáról, jogi keretek, jó gyakorlatok Önértékelés – akadálymenteség mértéke, hol tart most a szervezet? Információ és kapcsolat az adott régióban tevékenykedő szakértőkről Promóció, saját eredmények bemutatása 10

11 11

12 Mit kínál a portál az akadálymentességi szakembereknek ? Releváns információ az akadálymentesség összes aspektusáról, jogi keretek, jó gyakorlatok Tudás, tapasztalat ismertetése Hálózatépítés, kapcsolat képzési intézményekkel Promóció, saját eredmények bemutatása 12

13 13

14 14 Köszönjük a figyelmet! Kapcsolat: https://www.facebook.com/aemanetwork


Letölteni ppt "1 AEMA – Hálózat Adult Education Made Accessible Projektcélok és megvalósítás - Információs nap Miskolc, 2015. március 19."

Hasonló előadás


Google Hirdetések