Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Dr. Bakonyi Péter VITUKI ny. igazgató. Tartalmi vázlat Oktatás Képző intézmények Szakember igények Feladatok Kutatás Kutatási igények Kutatóhelyek Feladatok.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Dr. Bakonyi Péter VITUKI ny. igazgató. Tartalmi vázlat Oktatás Képző intézmények Szakember igények Feladatok Kutatás Kutatási igények Kutatóhelyek Feladatok."— Előadás másolata:

1 Dr. Bakonyi Péter VITUKI ny. igazgató

2 Tartalmi vázlat Oktatás Képző intézmények Szakember igények Feladatok Kutatás Kutatási igények Kutatóhelyek Feladatok A víz többlete és hiánya2

3 Oktatás Képző intézmények Felsőfokú (BSc, MSc, PhD) BME SZIE Ybl Miklós Építéstud. Kar. EJF Műszaki és Közgazd. Tud. Kar PTE Pollack M. Műszaki és Informatikai Kar Vizes vonatkozású oktatás ME Műszaki Földtud. Kar SZIE Műszaki Tud. Kar SZIE Mezőgazd. És Környezettud. Kar DE Műszaki Kar DE Mezőgazdasági-, Élelmiszer-tud és Környezetgazd. Kar ELTE Természettud. Kar (meteorológus) A víz többlete és hiánya3

4 Oktatás Képző intézmények Középfokú Vízügyi technikumok Felnőttképzés Szakmérnöki képzés OKJ (vízkárelhárító, gátőr, csatornaőr, mederőr, tározóőr, gépkezelők, stb.) Közfoglalkoztatottak képzése (időkeret!) „Életen át történő tanulás” MMK továbbképzés (5 éves ciklus) A víz többlete és hiánya4

5 Oktatás Szakember igények (MMK felmérés) A víz többlete és hiánya5

6 Oktatás Feladatok Vonzóvá tenni a „vizes” mérnöki munkát (PR) „Vizes” életpályamodell Növelni kell a „vizes” mérnökök, technikusok számát Növelni kell az idegen nyelveken beszélők számát Tudás- és szolgáltatásexport növelése (terjeszkedés külföldön, ki kell használni a szakma elismertségét) Ágazati humánerőforrás-menedzsment felélesztése A víz többlete és hiánya6

7 Kutatás Kutatási igények Vízügyi feladatok Felszíni és felszín alatti vizek mennyisége és minősége Kutatási feladatok Alapkutatás (10-20%) Alkalmazott kutatás (80-90%) Kutatás finanszírozás Pályázati pénzek (OP, EU) Kutatás koordináció K+F stratégia? A víz többlete és hiánya7

8 Kutatás Kutatási igények (Nemzeti Vízstratégia) Mennyiségi és minőségi jó állapot (VGT) Klímaváltozás hatásának mérséklése Egészséges ivóvíz Víztározási lehetőségek Árvizek és belvizek megelőzése (ÁKT) Hordalékmozgás, morfológia Klímaváltozás hatása a víz körforgásának elemeire A víz ára (VKI) Vízkészleteink meghatározása A víz többlete és hiánya8

9 Kutatás Kutatóhelyek Egyetemek, főiskolák MTA (nem vizes) kutatóhelyei, tud. bizottságai MTA-BME Vízgazdálkodási Kutatócsoport Tervező, tanácsadó cégek, VIZIG-ek Dunaszigeti hidraulikai labor Mi hiányzik? Ágazati, alkalmazott kutatással foglalkozó intézet A víz többlete és hiánya9

10 Kutatás Feladatok Vízügyi K+F stratégia kidolgozása (célok; 5-20 év) Kutatások koordinálása Kutatási eredmények elterjesztése Kutatóhálózatok létrehozása Pályázati lehetőségek kihasználása Ágazati kutatási háttér felélesztése/létrehozása A víz többlete és hiánya10

11 Köszönöm a figyelmet! A víz többlete és hiánya11


Letölteni ppt "Dr. Bakonyi Péter VITUKI ny. igazgató. Tartalmi vázlat Oktatás Képző intézmények Szakember igények Feladatok Kutatás Kutatási igények Kutatóhelyek Feladatok."

Hasonló előadás


Google Hirdetések