Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Logisztikai fejlesztési irányok a hazai és az EU szakpolitikák tükrében CEBC „A győztesek felelőssége” konferencia 2007. február 2. Dr. Bokor Zoltán BME.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Logisztikai fejlesztési irányok a hazai és az EU szakpolitikák tükrében CEBC „A győztesek felelőssége” konferencia 2007. február 2. Dr. Bokor Zoltán BME."— Előadás másolata:

1 Logisztikai fejlesztési irányok a hazai és az EU szakpolitikák tükrében CEBC „A győztesek felelőssége” konferencia 2007. február 2. Dr. Bokor Zoltán BME (GKM)

2 Tartalom 1.Bevezetés 2.Logisztikai szakpolitikák 3.Az ÚMFT KözOP tervezett logisztikai vonatkozásai 4.Az ÚMFT GOP tervezett logisztikai vonatkozásai

3 1. Bevezetés a versenyképesség gyors piaci alkalmazkodást kíván a vállalatoktól → hatékony anyag- és információáramlás szervezés → logisztika növekvő kereslet a logisztikai szolgáltatások iránt Magyarország geopolitikai helyzete logisztikai szempontból az ellátási láncok fenntarthatósági problémái

4 2/1. EU közlekedéspolitika EU közlekedéspolitika 2001: intermodalitás EU felülvizsgált közlekedéspolitika 2006: ko- modalitás + a logisztika közlekedéspolitikába integrálása → EU logisztikai akcióprogram (COM(336) 2006): - a logisztika piacorientált tevékenység, de megfelelő keretfeltételek biztosítását igényli állami/közösségi szinten - EU/tagállami beavatkozási területek: szűk keresztmetszetek, IKT, képzés, statisztika, standardizálás… - élénk vita…; EU irányelvek 2007 II. félévben

5 2/2. Magyar közlekedéspolitika a fenntartható fejlődés biztosítása a meglévő közlekedési rendszerek minőségének és kihasználtságának javítása a különböző közlekedési módok közötti kapcsolatok fejlesztése → a logisztikai központok kiépítése alapvetően piaci kategória, az állami szerepvállalás az infrastruktúra kiépítését jelenti → kedvezmények biztosítása a kombinált szállítás ösztönzésére (mentesség a gépjárműadó, hétvégi forgalomkorlátozás, közlekedési engedély alól)

6 2/3. GKM tárcaszintű stratégia LIT = Logisztikai Irányító Testület: → feladata: stratégiai irányok kijelölése, eldöntése a LIT fejlesztéspolitikai alapelvei: - a közlekedési alapinfrastruktúra biztosítása a piac logisztikai igényeinek figyelembevételével - a logisztikai szolgáltatási feltételek javításának előmozdítása, kiegészítő támogatása - támogató szabályozási-működési környezet biztosítása

7 2/4. Logisztikai Egyeztető Fórum (LEF) logisztikai központok új minősítése: Intermodális Regionális Helyi Vállalati

8 3/1. A KözOP tervezett közvetlen fejlesztési intézkedései 3. prioritás: „Közlekedési módok összekapcsolása, gazdasági központok intermodalitásának és közlekedési infrastruktúrájának fejlesztése” tervezett intézkedés: „gazdasági központok bekapcsolása a fő közlekedési hálózatba, különös tekintettel az intermodalitásra” célcsoport: logisztikai központok (LEF intermodális és regionális), ipari parkok (minősítve), agrárbázisok (…), országos közforgalmú kikötők támogatható: iparvágány, bekötőút, kikötői kapcsolat építése, korszerűsítése → előny a környezetkímélő szállítási alternatívát biztosító projekteknek! → központi projektek (?) + nyílt pályázat

9 3/2. A KözOP tervezett közvetett fejlesztési intézkedései 1. prioritás: „Az ország és a régióközpontok nemzetközi elérhetőségének javítása” pán-európai korridorokban futó vasútvonalak fejlesztése ETCS rendszer + GSM-R telepítése TEN gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése (kiépítés) TEN komplex főútfejlesztés (kapacitásbővítés, elkerülő szakaszok) a dunai hajózóút fejlesztése (2,5 m merülésre) 2. prioritás: „A térségi elérhetőség javítása” a TEN hálózatra csatlakozó közúti elemek fejlesztése → nagyprojektek, központi projektek

10 4/1. A GOP tervezett közvetlen fejlesztési intézkedései 3. prioritásban „Információs társadalom és modern üzleti környezet erősítése”: logisztikai központok és szolgáltatások fejlesztése (GOP-3.2.2) „kerítésen belüli fejlesztések”: építési beruházás, gépek- berendezések, immateriális javak beszerzése… (LEF) intermodális és regionális logisztikai központok vehetik igénybe (előbbiek nagyobb támogatásmértékkel) → nyílt, standard pályázat minden évben gazdasági társaságoknak

11 4/2. A GOP tervezett közvetett fejlesztési intézkedései a „Vállalkozások jövedelemtermelő képességének erősítéséért” (GOP-2.) prioritáson belül: - vállalkozások műszaki-technológiai háttere fejlesztése (GOP-2.1.1.): „A” (1-5mFt – normatív t.), „B” (5-50mFt – Scoreboard) és „C” (50-500mFt) támogatás: korszerűsítést j. eszközök beszerzése (pl. targonca, daru, járműkövetés stb.) – nagyvállalat is („B”, ill. „C”) - munkahelyteremtés hátrányos kistérségekben (GOP-2.1.2.), vállalati folyamatmenedzsment (GOP-2.2.1), minőségi és egyéb irányítási rendszerek (GOP-2.2.2.), e-szolgáltatások (GOP-2.2.3) ipari parkok fejlesztése az „Információs társadalom és modern üzleti környezet erősítése” prioritásban (GOP-3.2.1), illetve a ROP-okban

12 4/3. Regionális támogatási térkép (2007-2013) (for-profit cégeknek adott támogatásoknál) 30% 40% 25%  10% (2011) 50% Forrás: Pénzügyminisztérium, Támogatásokat Vizsgáló Iroda, 2006. augusztus Középvállalkozásnál +10% Kisvállalkozásnál + 20%

13 Dr. Bokor Zoltán zbokor@kgazd.bme.hu


Letölteni ppt "Logisztikai fejlesztési irányok a hazai és az EU szakpolitikák tükrében CEBC „A győztesek felelőssége” konferencia 2007. február 2. Dr. Bokor Zoltán BME."

Hasonló előadás


Google Hirdetések