Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1. A kurzus témái 1.)Témacsoport:Tendenciák: Globalizáció vs. Szervezetirányítás standardizálása, integrált irányítási rendszerek, Információs és döntéstámogató.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1. A kurzus témái 1.)Témacsoport:Tendenciák: Globalizáció vs. Szervezetirányítás standardizálása, integrált irányítási rendszerek, Információs és döntéstámogató."— Előadás másolata:

1 1

2 A kurzus témái 1.)Témacsoport:Tendenciák: Globalizáció vs. Szervezetirányítás standardizálása, integrált irányítási rendszerek, Információs és döntéstámogató rendszerek - tranzakciós információs rendszerek és az üzleti intelligencia (BI), mint alapstruktúrák; Vállalati tervezés, Vállalatirányítási rendszerek kiválasztása, változás menedzsment, projekt menedzsment 2.) Témacsoport: Vállalatirányítás tranzakciós rendszerek.: SAP R/3 Oracle Applications; JDEdwards, Baan Scala, BankMaster architektúrája 3.) Témacsoport:Vezetői információs rendszerek és adattárházak.: SAP BW, Oracle Applications BIW Cognos és Comshare, SAS rendszerek üzleti intelligencia koncepciója; Az elektronikus ügymenetkövetés és ügyvitel - workflow rendszerek e- Business megoldások (CRM, B2B, SCM), elektronikus piacterek 2

3 Globalizáció 3 Globális világ pénz, info, áru, m.erő szabadon áramolhat A tőke fejlődése már nem nemzetállami keretek között történik kormányok - tőkebevonási lehetősége megnőtt Nemzetközi pénzpiac tartalékaihoz közelebb kerültek kamatlábat a globális piac határozza meg A tőketranszferben levő országok saját gazdaságuk helyett, a nemzetközi erőviszonyok, értékelőcégek határozzák meg A tőke, ma nem egy-kapura játszik, hanem minden „golf lyukra” hajt és minden pályán otthon van

4 Globalizáció - az egész világ egyetlen piac 4 Dereguláció jogi és pü. Szabályok fellazítása A kapitalizmus győzelme a gazdasági rendszerek versenyében Nemzetállamok megszünnek mint gazdasági egységek Pusztító teremtés üzemek oda ahol olcsóbbak a termelési ktg-k kivonuló gyár: álllam fizeti a munkanélküliséget és elesik a korábbi adóktól A pénzpiac mozgatja és góliátok játszák - azé, aki a legerősebb

5 Szervezetirányítás standardizálása 5 Profit center Costs center Business Unit Regional unit Módszerek standardizálása Tervezés, Reporting HR IS/IT - Roll out/outsourcing

6 Piaci kihívások 6 Üzleti problémák új ügyfelek megszerzése költséges Ügyfélhűség megtartása nehéz Ügyfélkiszolgálási ktg-k nőnek Ügyféligények és ízlések gyorsan változnak Nyereség margin csökken Tudás szükségletek Ügyfelek megcélzása termékekkel/szolg. Ügyfél megtartó erők, termék elfogadottság megértése Szolgáltatási mix meghatározása a ktg-k kézbentartásához Fogékony és rugalmas környezet Technológia követelmények Gyors adatkiértékelés az új termékek, kedvezmények és akciók hatásának megismeréséhez Nagymennyiségű, részletes piaci, ügyféladatok (pl. orvoslátogatók) kezelése, elemzése Adatbányászat, szegmentálás, elemzésaz ügyfélkapcsolatos felismeréséhez több adatforrásból származó információ kinyerés

7 Átláthatóbb üzleti folyamatok 7 Közös üzleti tényezők és modellek megosztása Működési és pénzügyi adatok elemzése: betekintés a szervezetbe Idősoros, múlt elemezés, ok és okozat elemzés, trendek Közös üzleti tényezők és modellek megosztása Működési és pénzügyi adatok elemzése: betekintés a szervezetbe Idősoros, múlt elemezés, ok és okozat elemzés, trendek

8 Átláthatóbb üzleti folyamatok 8  Tervek, célok meghatározása  Üzleti folyamatok konzisztenciája, kontrollja, átláthatósága  Érthető kommunikáció közös nyelven  Csak szükséges mélységű információ  Információ áramlást beépített üzleti logika vezérli

9 9 Sztenderd jelentések, grafikonok Ad-hoc elemzések Mutatószámok, modellek, kalkulációk Adatforrások integrációja Üzleti kalkulációs sablonok Trend- és eltéréselemzések Riportok portálon Jelentésfüzetek Átláthatóbb üzleti folyamatok eszközei

10 Kézben tartott tervezési folyamat 10 Átláthatóbb üzleti folyamatok, eredmények Kézbentartott tervezési folyamat A tervezési, költségvetés készítési, előrejelzési és ellenőrzési folyamatok kezelése: kontrolling A szabályok, feladatok, határidők megadása: folyamatok Előre tekintve a megegyezés elérése: együttműködés A tervezési, költségvetés készítési, előrejelzési és ellenőrzési folyamatok kezelése: kontrolling A szabályok, feladatok, határidők megadása: folyamatok Előre tekintve a megegyezés elérése: együttműködés

11 Kézben tartott tervezési folyamat 11  Átlátható, iterálható, automatizálható üzleti folyamatok  Lerövidíti a tervezésre, költségvetés-készítésre fordított időt  Egészként szemlélhető a vállalat  Szabályok és decentralizáltság  Kapcsolat más stratégiai alkalmazásokkal

12 Kézben tartott tervezési folyamat  Érthető üzleti folyamatok  Adatmodell, szabályok, feladatok, ütemezés  Folyamat automatizálás  Folyamat kikényszerítése  Helyi kiterjesztések  Funkciókon és szervezeten átívelő modellezés  Stratégiából származtatott tervek, célok, számok  Folyamatok összekapcsolása 12

13 Tervek finomítása: jobb eredmények 13 Átláthatóbb üzleti folyamatok, eredmények Kézbentartott tervezési folyamat Tervek finomítása a jobb eredményekért A konszolidált eredmények folyamatos elemzése: naprakész Felelősségi struktúra és biztonság: számonkérhető Az eredmények tükrében frissített előrejelzések: gyors A konszolidált eredmények folyamatos elemzése: naprakész Felelősségi struktúra és biztonság: számonkérhető Az eredmények tükrében frissített előrejelzések: gyors

14 Tervek finomítása: jobb eredmények  Automatikus jelentések  Automatikus riasztások  Felelősségi hierarchiák  Felhasználó alapú biztonság  Automatikus munkalap előállítás, szétosztás  „Mi lenne ha?” szcen.  Gördülő előrejelzések  Költségvetés és tervezés támogatás 14

15 Tervek finomítása: jobb eredmények 15  Teljesítés és terv összehasonlítása  Gyorsabb, összehangoltabb üzlet és folyamatok  Számon kérhető teljesítmény mérés  Megfelelő info. a megfelelő személyeknek  Ellenőrzött adatok bevitele  Döntéstámogatás forgatókönyvekkel

16 Vezetői információk 16

17 Beszámolók 17

18 Vezetői információ igények 18

19 Balanced Scorecard A Balanced Scorecard egy olyan átfogó kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszer, amelynek segítségével biztosítható a szervezet jövőképének és stratégiájának lebontása célokká és e célok megvalósulását előidéző konkrét intézkedésekké. A Balanced Scorecard olyan kölcsönösen kapcsolódó célok, sikertényezők, mérőszámok és célértékek, amelyek együttesen leírják a társaság stratégiáját és azt az utat, amelyen ezt a stratégiát megvalósítják. 19

20 Jövőkép & stratégia Pénzügyi nézőpont a jövőkép hogyan alakítható át értékké a részvényesek /adófizetők számára. Pénzügyi nézőpont a jövőkép hogyan alakítható át értékké a részvényesek /adófizetők számára. Belső folyamatok Azoknak a folyamatoknak az azonosítása, amelyek fejlesztése összhangban áll a szervezeti stratégiával. Belső folyamatok Azoknak a folyamatoknak az azonosítása, amelyek fejlesztése összhangban áll a szervezeti stratégiával. Vevők nézőpontja Az ügyfelek igényeinek meghatározása és gondoskodás arról, hogy a szervezet hatékonyan foglalkozzon velük. Vevők nézőpontja Az ügyfelek igényeinek meghatározása és gondoskodás arról, hogy a szervezet hatékonyan foglalkozzon velük. Tanulás és fejlődés A növekedés és fejlődés azon kritériumainak meghatározása, amelyek képessé teszik a szervezetet jövőképe megvalósítására. Tanulás és fejlődés A növekedés és fejlődés azon kritériumainak meghatározása, amelyek képessé teszik a szervezetet jövőképe megvalósítására. Milyennek látnak az ügyfeleink? Milyennek látnak minket részvényeseink? Milyen pénzügyi eredményeket kell elérnünk? Fenn tudjuk-e tartani a folyamatos innovációt, változást és fejlődést? Hogyan őrizzük meg azt a képességünket, hogy eleget tudjunk tenni az ügyfelek elvárásainak? Milyen üzleti folyamatokban kell kitűnnünk ahhoz, hogy eleget tegyünk ügyfeleink és tulajdonosaink igényeinek? Melyik folyamatok járulnak hozzá leginkább az értékképzéshez? A Balanced Scorecard fő nézőpontjai 20

21 Virtuális vállalat 21

22 Személyre szabott portál 22

23 WAP 23

24 Irányítási/Tervezési folyamat&szintek 24

25 Versenyelőny - a szervezetek irányítása 25 Tervezés - szervezeti célok és a tervek hierarchiája Operatív tervezés Értékesítési terv - eladható termékmennyiség/ ár Késztermékek terve - szükséges készletváltozások Termelési terv - termelendő mennyiség Beszerzési terv - beszerzendő mennyiségek / ár-ktg Költségterv - közvetlen/közvetett ktg-k/KH, KN Eredménytervek - üzemi eredmény, tervmérleg Pénzügyi tervek - tervezett kifizetések/pénzbeáramlás Humán erőforrása terv - szükséges munkaerő/mgr Beruházási terv - gyártási szűk keresztmetszet megszüntetése

26 Kihívások és kockázatok 26 Munkaállomások KÖZÖSadatbázisokalkalmazások EGYÉNIadatállományokalkalmazások Szerverek HELYIadatbázisokalkalmazásokHELYIadatbázisokalkalmzásk Vevők Tulaj-donosok Szállítók Hatóság Tőzsde Bank... Ismeretek Munkaállomás Tűzfal ÉrdekeltségekKereskedelmi ig.Kutatási ig.Műszaki ig.Vidék Ig.Gazdasági ig. Vezérigazgatóság TűzfalTűzfalTűzfalTűzfalTűzfalTűzfalTűzfalTűzfalTűzfal TűzfalTűzfalTűzfal Adatátviteli hálózat

27 Mgmt elvárások, szempontok 27  Költség-hatékony belső szolgáltatásként jelenjen meg  hatásos információ-kinyerést biztosítson a döntés - előkészítéshez  maximálisan szolgálja ki a vállalati anyagáramlási folyamatokat  magas színvonalú és biztonságos szakmai megoldásokat hozzon létre és működtessen Az informatika

28 Vállalatirányítási info.rendszerek bevezetése 28  Info stratégia kialakítása  A megvalósítással kapcsolatos változások kezelése  A megfelelő standard rendszer kiválasztása  A kiválasztott rendszer bevezetése  Projekt tervezés, projekt szervezet és eljárások  Szervezési, BPR feladatok  A szükséges technikai feltételek (hw,sw, net stb)  A kiválasztott ERP testre szabása  Kódrendszerek, adatkonverziók kialakítása  Tesztelés  Oktatás  Használatba vétel  Support, upgrade

29 ERP rendszerek kiválasztása (1) 29 Az ERP rendszerek (Enterprise Resource Planning – integrált vállalatirányítás) használatával a vállalatok adataikat egy helyen tárolhatják és bármikor elérhetik azokat, a különböző vállalati folyamatok pontosabb nyomon- követése, és a megalapozottabb döntéshozatal

30 ERP rendszerek kiválasztása (2.) 30 A vállalatirányítási rendszerek elsősorban azon vállalatok számára előnyösek, akik integrálni akarják a különböző részlegek munkáját, naprakész adatokat kívánnak kinyerni rendszerükből a pénzügy, kereskedelem, termelés és más területeken, jobban akarják kiszolgálni vevőiket növelve ezzel a vevők lojalitását, és az üzleti tervezést is pontos adatokra akarják alapozni.

31 ERP rendszerek kiválasztása (3.) 31 Kiválasztási kritériumok: a rendszer a vállalat üzleti folyamatainak megfelelően testre szabható-e, megtanulása és használata milyen informatikai képzettséget igényel, milyen szolgáltatásokat lehet a rendszer bevezetésével és használatával kapcsolatban igénybe venni, képes-e a rendszer más vállalatirányítási megoldásokkal együttműködni, képes-e az internet adta lehetőségeket kihasználni a B2B (Business to Business – vállalatközi kommunikáció), B2E (Business to Employee – munkatársakkal történő kommunikáció) és B2C (Business to Customer – vevőkkel történő kommunikáció) területeken stb. A rendszerek vizsgálata előtt fontos a vállalat aktuális helyzete és céljai függvényében rangsorolni a kritériumokat: mi az ami a legfontosabb, mi az, amiből engedni tudunk.

32 Változás menedzsment (1) 32  Módszerei  Kényszerítő, alkalmazkodó, vegyes; válság  Konstruktív mód  Elfogadásának fokozatai  Elfogadás, azonosulás, belső meggyőződés  „Vélemény-vezérek” szerepe  A betanítás, mint eszköz - új ismeretek/készségek SSSSzükségessége - bizonytalanság

33 Változás menedzsment (2.) 33  Szükségessége - bizonytalanság  Módszerei  Kényszerítő, alkalmazkodó, vegyes; válság  Konstruktív mód  Elfogadásának fokozatai  Elfogadás, azonosulás, belső meggyőződés  „Vélemény-vezérek” szerepe  A betanítás, mint eszköz - új ismeretek/készségek

34 Projekt menedzsment (1.) 34  Célja - bonyolult, összetett feladatok megoldása  Projekt - egyediség  Célok - amit a projekt menedzsmentnek teljesítenie kell  határidő, költségek, minőség  Terjedelem - felelőséget tisztázza  Feladatok, termék/eredmény  Stratégia - a „hogyan”  Fázisok, mérföldkövek (ktg, idő, minőség?)  Projekt tervezés  célja (ktg/idő; erőforrás szint; allokálás; változás hatás  Feladat (tevékenység azonosítása; idő- / erőforrás- becslés; logikai kapcsolatok azonosítása; ütemezési korlátok, ütemterv  Projekt szervezet, team-ek

35 Projekt menedzsment (2.) 35  Célja - bonyolult, összetett feladatok megoldása  Projekt - egyediség  Célok - amit a projekt menedzsmentnek teljesítenie kell  határidő, költségek, minőség  Terjedelem - felelőséget tisztázza  Feladatok, termék/eredmény  Stratégia - a „hogyan”  Fázisok, mérföldkövek (ktg, idő, minőség?)  Projekt tervezés  célja (ktg/idő; erőforrás szint; allokálás; változás hatás  Feladat (tevékenység azonosítása; idő- / erőforrás- becslés; logikai kapcsolatok azonosítása; ütemezési korlátok, ütemterv  Projekt szervezet, team-ek

36 Funkcionális / projekt szervezet 36 Területi vezető Projekt felügyelő Projekt Irányító Bizottság Projektvezető Projekt csapat - alprojekt, - szakértõi team, - projekt tagok (rész ill. teljes munkaidõben) Funkcionális szervezet Vezetés Projekt Koordinációs Központ (PKK)

37 Projekt tervezés - Mi a cél? - Mit kell csinálni? - Milyen erőforrásokra mikor van szükség? - Ki a felelős az egyes lépésekért? - Hogyan kell a lépéseket megvalósítani? - Hol kell a lépéseket végrehajtani? 37 Miért?Why? Mit?What? Mikor?When? Ki?Who? Hogyan?How? Hol?Where? 4W + 1H (+1W)

38 Gantt diagram 38

39 ERP Alkalmazások kifejlődése 39 Kereskedelem - SCALASAP -Pénzügy, kontrolling Termelés - Baan Dokumentum Adatbázis-kezelés ERP Integrált Standard funkciók Moduláris Skálázhatóság Felhasználó barát Platform függetlenség

40 ERP Alkalmazások - főbb kategóriák 40 SAP, Oracle, BPCS Baan, MFG, JDE Scala, …...

41 Tranzakciós információs rendszerek 41 Logisztikai folyamatok/információk Értékesítés Beszerzés, készletezés Elszámolás folyamatai/információk vezetői számvitel külső számvitel

42 42 ERP - tipikus installáció Adatbázis-módosítások Kötegelt feldolgozás Applikációs logika Felhasználói mûveletek 256 MB 128 MB 800 MB 128 MB 8 MB KözpontiAB Puffer a köz- ponti AB-hoz Puffer a köz- ponti AB-hoz Könyvelés : bizonylat/hó fizetésbeérkezés/nap 700 módosítás Átlagos terheltség: 20% Átlagos Aterheltség: 10% - 15% Válaszidõ = 0,5 Sec. 150 aktív felhasználó vevõ egy vállalatban BI = biz./óra LAN, FDDI, Ethernet, Token Ring LAN, FDDI, Ethernet, Token Ring WAN vagy LAN X.25, ISDN,... WAN vagy LAN X.25, ISDN,...

43 43 ERP többszintű c/s konfig. Háromszintû ügyfél/szolgáltató architektúra Megosztott megjelenítés Kétszintû ügyfél/szolgáltató architektúra SAP R/3 rendszer Többszintû, kooperatív ügyfél/szolgáltató architektúra Megjelenítés AlkalmazásAdatbázis Központi rendszer (Laptop)

44 44 SAP R/3 modulok IS SAP R/3 Client/SzerverABAP FIFinancialAccounting COControlling AM - IM Assets Accounting.- Mgmt. PSProjectSystem WFWorkflow MMMaterialsMgmt. HRHumanResources SD Sales & Distribution PP-PI Production Planning for Process Industry QMQualityManage-ment PM Plant Main-tenance

45 45 SAP R/3 modulok Pénzügyi, számviteli modulok FI - Financial Accounting - külső számvitel AM - Asset Management - eszközgazdálkodás CO - Controlling - belső számvitel, ktg.gazdálkodás Logisztikai modulok MM - Anyaggazdálkodás - beszerzés, szállító értékelés, készletgazdálkodás, számla ellenőrzés, anyag-bevételezés SD - Sales & Distribution - rendelésfelvétel, kiszállítás, számlázás PP - Production Planning - termelés -, szükséglet-, kapacitás tervezés/ütemezés PM - Plant Maintenance - TMK, üzemfenntartás PS - Project System QM - Quality Management - minőségtervezés, vizsgálat, elemzés HR - Human resource - bérszámfejtés, munkaerő gazdálkodás WF - Workflow - Munkafolyamatok IS - Industrial Solutions - Iparági megoldások

46 46 SAP Industrial Solutions

47 47 SAP R/3 általános jellemzők Folyamat orientáltság - esemény-tevékenység lánc Teljes körűség és funkcionalitás Adatintegráció - adatok automatikus rendelkezésre állása Párhuzamos, egyszerűsített folyamatok - tervezési, gyártási, értékesítési folyamatok egyszerűsítése, automatizáltsága Internet bővítések - CRM, SCM, Marketplace Referencia modell Online integrált grafikák

48 esemény-tevékenység lánc 48 Verb Object Past Participle Event Function

49 esemény-tevékenység lánc 49 Organizational Elements Data Elements

50 esemény-tevékenység lánc 50 Event Function > Event Function > Event Function x Event Function > Event Function > Event Function x Event Function > Event Function > Event Function x Event Function AND OR XOR Event Function > Not Allowed Not Allowed Event Trigger Function Trigger SingleMultipleSingleMultiple

51 ERP logisztika 51 PS PM QM FI COAM HR Költség- számítás Számvitel Eszközök Emberi erőforrás Projektek Hálótervek TMK Javítás Karbantartás Vizsgálat tervezés Vizsgálat lebonyolítása Eladás és nagyvonalú termelés-tervezés Program - /termék - tervezés Anyagszükséglet-tervezés Kapacitás-tervezés Gyártásvezérlés Kalkuláció Folyamatvezérlés PP MM Beszerzés Raktár Számlaellen- őrzés SD Értékesítés Kiszállítás Számlázás Vevők Szállítók Információs rendszer

52 ERP Pénzügy - számvitel 52 konszolidáláskonszolidálás pénzeszközgazdálkodáspénzeszközgazdálkodás vevők tárgyi eszközök anyag vagyon-gazdálkodás személyzet szállítók főkönyv raktárraktár

53 Riport készítés és döntések támogatása 53 Információraktár Operatívrendszerek ALE 2. rendszer (R/3) PPCOHR 2. rendszer (Keverék) SD Kiterj. szám- vitel 3. rendszer (R/2) RKRP Döntések támogatása Riport készítés MMSDFIMMRVRM LIS Rendelések beérk. Készlet CIS FIS R1 : :- : R4 Forgalom Kalkuláció PIS Munkatársak Idő Forgalom/ Munkatársak EIS RF Külső adatok EIS - Vezetői információs rendszer LIS - Szállítói információs rendszer CIS - Kontrolling információs rendszer FIS - Pénzügyi információs rendszer PIS - Személyügyi információs rendszer

54 Munkafolyamat szervezése 54 Beszerzés Készletvezetés Árubeérkezés Számlák előrög- zítése- Számla- ellenőr- zés Beszerzés Megrendelés Levelezés : Fontos szállítás imegérkezett Jelentés : Minőségellenőrzés Levelezés: Áreltérés Diszpécser Minőség- ellenőrzés EDI Áru Számlák EDI Munkakészlet Leve- lezés: Munka- készlet Szállító

55 55 Szállítók Controlling Logisztika Pézeszköz- gazd. Könyvelés beszerz. rendelés- igény beszerz. rendelés áru-beérkezés számla-beérkezés(+elõzetesrögzítés) tény elõzetes tény besz.rend.obligóhely/rendelésBesz.igényobligóhely/rendelés Cashforecast Cashforecast Cash management management ElectronicBanking fõkönyvindításszállítõ fizetés csekkbeérk.vissza-jelzés fõkönyv

56 56 Vevők Értékesítés Controlling Könyvelés Pénzeszközgazd. eredmény rendelés- beérkezés árukiadás számla hitelkeretellenõrzés felszólítás Cashforecast fõkönyv Cashforecast ElectronicBanking fizetés hitelkeret-ellenõrzés vevõfszla /fõkönyv rendelés-beérkezéselõrejelzés

57 57 A számvitel bekapcsolódása Vevõfszla-könyvelés Szállítói fszla könyvelés Beszerzés száll.határidõ+fiz.felt. fizetési magatartás tört. aktualizált pü.diszponálás napi pü.helyzet fiz.kiegyenl. egyeztetett ill. diszponált valuta sz. bankszámlán lévõ valuta sz. Treasury (pü. eszk.g.) Értékesítés áru-beérk. beszerz. rendelés számla fizetés számla-kivonat számla pénz-beérk. számla-kivonat vevõ-rendelés áru-kiadás

58 58 Főkönyv több számlakeret tetszőleges mérleg / eredmény verziók többféle pénznem lehetősége integrált banki könyvelés nyitott tételek kezelése kiválasztott eljárásokban (csekkszámlák, kockázatok, céltartalékok stb.) rugalmas kontírozás-irányítás átfogó szabványos beszámoló készítés rugalmas jelentés-generátor

59 59 Eszközgazdálkodás kérdései ÉCS-kulcs Hogyan kell értéket csökkenteni ? Használati idõ Meddig kell értéket csökkenteni ? Normál-ÉCS kezdete Mikor kezdõdik a használati idõ ? Áttérés éve Mikor térnek át a degresszívrõl a lineáris számításra ? Index Meg kell-e határozni az évente emelkedõ újrabeszerzési értékeket ? Változó ÉCS-hányad Az ÉCS melyik hányadát kell mûszakfaktor esetén súlyozni ? Anyagérték Be kell-e már fejezni az értékcsökkenés számítását ennél az anyagértéknél ?

60 60 AM modul főbb jellemzői Eszközök és a főkönyv szinkron aktualizálása Közvetlen növekedés-könyvelés az árubeérkezés/ számla- ellenőrzésből és a szállító-folyószámlából Automatikus aktiválás a projekt- és rendelés-elszámolásból Max. 99 féle értékcsökkenési terület lehetséges Minden nemzetközi értékcsökkenési eljárás beépült a rendszerbe Értékcsökkenések közvetlen átvétele a költséghely elszámolásba Az ÉCS-k közvetlen átvétele a költséghelyekre Szimuláció tetszés szerinti számú évre Időfüggő adatok nyilvántartása (pl. költséghely-hozzárendelés) Strukturálás és javasolt értékek az eszközosztályok segítségével Komplex beruházási javak ábrázolása az eszköz-alszám segítségével

61 61 CO modul funkciói, komponensei Költségszámítási eljárások standard költségszámítás / tényköltség számítás teljes-költség számítás / részköltség számítás közvetlen költség és fedezet számítás forgalmi költség eljárás / összköltségeljárás Komponensek költség és árbevétel számítás (CO-CEL) közvetett költségek számítása Költséghely számítás (CO-OM-CCA) Általános költség rendelésekkel (CO-OM-OPA) Folyamat költségszámítás (CO-OM-ABC) Termék költség számítás (CO-PC)

62 Értékesítési terület / profitközpont 62 megrendelő árufogadó számlafogadó fizető tárgyalópartner érdeklődők munkatársak szállító / fuvarozó VEVŐ

63 Az értékesítési támogatás áttekintése 63 mintaküldemény konkurrencia tárgyalópartner vevő érdeklődő telefonálás levél ajánlat / rendelés postai akció


Letölteni ppt "1. A kurzus témái 1.)Témacsoport:Tendenciák: Globalizáció vs. Szervezetirányítás standardizálása, integrált irányítási rendszerek, Információs és döntéstámogató."

Hasonló előadás


Google Hirdetések