Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Grafikus programozás Készítette: Csernok László Felkészítő tanár: RNDr. Tomolya Róbert, PhD. Iskola:Gymnázium-Gimnázium Fülek,Námestie padlých hrdinov.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Grafikus programozás Készítette: Csernok László Felkészítő tanár: RNDr. Tomolya Róbert, PhD. Iskola:Gymnázium-Gimnázium Fülek,Námestie padlých hrdinov."— Előadás másolata:

1 Grafikus programozás Készítette: Csernok László Felkészítő tanár: RNDr. Tomolya Róbert, PhD. Iskola:Gymnázium-Gimnázium Fülek,Námestie padlých hrdinov 2 1

2 A program célja Az általam megtervezett program abban is segít, hogy az algoritmust vizuálisan szemlélteti. Ez egy olyan program, melyben grafikusan lehet programozni. Az algoritmusokat folyamatábrával vagy struktogrammal szemléltethetjük. Én a program szemléltetésére a folyamatábrát választottam. 2

3 A program célja A tervezés után a program lehetőséget nyújt interaktívan kezelni a programot ill. a folyamatábrát. Megadhatunk változókat és értékeit, típusait. A program futása közben “láthatjuk“ a folyamatot. Ebben rejlik a nagy erőssége a programnak. 3

4 A program célja Vannak előre elkészített algoritmusok, példaprogramok, de ami ennél sokkal fontosabb, hogy a felhasználó saját algoritmust, programot is tervezhet, futtathat és folyamatában dinamikusan követheti a menetét. 4

5 Felépítése A program egyik fő része a menüsor amely 3 menüpontot tartalmaz:Fájl,Beállítások,SúgóA Fájl menüpont alatt lehet új programot létrehozni, menteni, megnyitni, valamint uj metódust létrehozni.A beállításoknál lehet megváltoztatni az objektumok, betűk méretét és ki/be kapcsolni a rendezést. 5

6 Felépítése A súgó menüpont alatt található a segítség, ami a program használását magyarázza el.A menüsorban található még egy legördülő menü, amivel a metodusok közt lehet váltani. 6

7 Felépítése A másik főrésze a programnak a eszköz panel melyről az objektumokat lehet használni egy program elkészítéséhez. Amik az alábbiak:Start, Stop, Metódus, Utasítás, Be, Ki, Feltétel. 7

8 Felépítése A harmadik főrésze a Szerkesztő felület. Ezen rakjuk össze a programot. Itt található meg 3 gomb is. A Start amely a programot idítja el. A másik a Stop ami megálítja a futást. A Gyorsfuttatás gomb a programot gyorsan futattja le es a vizualizácio nélkül. 8

9 A programkészítés lépései Ha megakarunk szerkeszteni egy programot először a folyamat ábrát kell elkészíteni. Objektumot vonszolással kell hozzáadni a Szerkesztő felülethez az Eszközpanelről. Minden programnak kell tartalmaznia Start és Stop objektumot, de ezekből csak egyet lehet elhelyezni. Többi objektumot korlátlan mennyiségben fel lehet használni. 9

10 A programkészítés lépései A objektumokat össze kell kötni, amit az objektumra klikkentve a jobb egérgobbal egy menü előhívásával és a megfelelő pont kiválasztásával vagy dupla klikentéssel lehet. 10

11 A programkészítés lépései A Start objektmon kezdődik a program. A Stop objektumon végződik, ha nem jut el ide a golyo, és vége az utnak akkor automatikusan ide kerul a vezérlés. 11

12 A programkészítés lépései Az Utasításban változókat lehet létrehozni, vagy azok értékét lehet megváltoztatni. Meglehet adni a változó típusát, nevét, változásának a módját, értékét. 12

13 A programkészítés lépései A Be objektum egy változónak ad értéket, melyet a programfutása közben kell megadni. Itt is az utasításhoz hasonlóan meg kell adni a változó típusát és a nevét de az értékét program futása közben kéri be. 13

14 A programkészítés lépései A Ki objektum egy változó értékét, szöveget ír ki. Ennél a szöveget vagy a változó nevét kell megadni, esetleg mindkettőt + jellel elválasztva. 14

15 A programkészítés lépései A Feltételben egy feltétel hajtódik végre és ez dönti el, hogy melyik ágra kerül a vezérlés. Ennél meg kell adni 2 változó nevét vagy értéket melyeket össze akarunk hasonlítani. Az összehasonlítás típusát is meg kell adni. 15

16 A programkészítés lépései A metodus objektum egy metódust hív meg. Itt csak a metodusok közül kell kiválasztani azt amit meg akarunk hívni. 16

17 Változók A változó típusa meghatározza a változónak adható értékek tartományát, valamint a rajta végezhetõ mûveleteket. Négy féle típusú változó létezik:long, double, String, boolean.Ezekből vannak tömbök is. 17

18 Változók  long Egész típusú számokat tartalmaz. Legkissebb értéke: -10^19. Legnagyobb éréke: 10^19 Alapértelmezés: 0. double Lebegő pontos számokat tartalmaz. Legkissebb értéke: e-324. Legnagyobb éréke: e+308. Alapértelmezés:

19 Változók  String Szöveget tartalmaz.Értékadásnál a szöveget "" közé kell tenni. Például: "szöveg". Alapértelmezés: "". String Szöveget tartalmaz.Értékadásnál a szöveget "" közé kell tenni. Például: "szöveg". Alapértelmezés: "". 19

20 Kérdések Milyen objektumok léteznek? Milyen változók léteznek? Mik a program fő részei? Hány féleképpen lehet a programot futtatni? 20

21 Felhasznált irodalom A prezentáciohoz nem használatam fel más anyagot, csak a sajátomat. 21


Letölteni ppt "Grafikus programozás Készítette: Csernok László Felkészítő tanár: RNDr. Tomolya Róbert, PhD. Iskola:Gymnázium-Gimnázium Fülek,Námestie padlých hrdinov."

Hasonló előadás


Google Hirdetések