Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Pedagógus értékelési rendszer Szivák Juidt ELTE PPK.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Pedagógus értékelési rendszer Szivák Juidt ELTE PPK."— Előadás másolata:

1 Pedagógus értékelési rendszer Szivák Juidt ELTE PPK

2 Miért fontos? Miért jó? Mert az oktatás közszolgálat! Mert kötelező! Mert visszacsatol! Mert tájékoztat! Mert minősít??? Mert fejleszt! Mert olyan kultúrát közvetít, amelyben van értéke a jó munkának (és fordítva!)!

3 Egy ellenőrzési, értékelési rendszer CSAK akkor jó, ha ezt minden résztvevő így érzi!

4 Vak tyúk is talál szemet… Koncepció Miért? Célok - Elvek Mit akarunk tudni? ( oktatás, nevelés, hozzáadott érték ) Kik? Hogyan? Mikor? Mit kezdünk vele? Rendszer

5 Az értékelés célja - önértékelés (kényszere-igénye) javul - méltányolni a teljesítményt és a fejlődést - segít a feltárásban, fejleszt!!!!!!!!!!!!! - iskolai feladatok jobb elosztása - problémák azonosítása a szervezetben - egyéni igények feltárása - kommunikáció javulása - döntéselőkészítés

6 Az értékelés alapelvei Fejlesztő szándék elve Sokoldalúság elve Méltányosság elve Elméleti megalapozottság elve Konszenzus elve Kivitelezhetőség elve Mérhetőség elve Értéktisztázás elve

7 Ar értékelési rendszer területei I. Tanórai oktató – nevelő munka Tanórán kívüli iskolai tevékenység Tanulók tanulási eredményessége Hozzáállás, munkafegyelem Egyén szakmai tevékenység Fejlődés

8 Értékelési rendszer területei II. Tanórai munka Személyes tulajdonságok Óratervezés Tanítás minősége Bemutató óra Tanórán kívüli tevékenység - Osztályfőnöki munka - Napközis munka - Szabadidős tevékenység - Az iskola működését segítő tevékenységek

9 Munkafegyelem Egyéb szempontok Etikai kódex Hiányzás Közösségi magatartás

10 Értékelési rendszer területei III. Szakmai tudás alkalmazása Kommunikáció, kapcsolatok kezelése Megbízhatóság, felelősségvállalás Együttműködés

11 Értékelési rendszer IV. Oktatói munka ( tervezés, tanóra, értékelés, szakkör, verseny…) Nevelői munka ( programok, DÖK, ünnepek, rendezvények, ofő…) Dokumentáció Munkafegyelem Képzés Pályázat Minőségfejlesztés ( as iskola hírneve)

12 Hogyan? - Eszközök Óralátogatási lap Önértékelő lap Véleménykérő lap (megfigyelések, dokumentumok, interjúk ) Tanulói kérdőív Tantárgyi attitűd vizsgáló kérdőív Értékelési Összesítő lap

13 Hogyan? - Arányok Nincsenek preferenciák ( veszélyei!) A fő területek arányai Minden egyes szempont aránya

14 Arányok

15 Hogyan? – Véleményalkotás módja Pontozás (tól- ig ) Becslési skála Erősség – megfelelő – fejlesztendő Szabad szöveges értékelés ( veszélyek!!)

16 Kik? Értékelők: Vezetés Mk. Vezetés Mk. Tagok Ofőnök Résztvevők: - Egyéb kollégák (meghívott ) - Tanulók

17 Mikor? 2-3 évente ? Egy vezetői ciklus alatt mindenkire kerüljön sor!!!

18 Mit kezdünk vele? Tanár Fejlesztési vállalások ( értékelési összesítő) Vezetés Minősítés, jutalmazás Szervezeti és egyéni fejlesztési célok segítése Döntések

19 Dokumentáció Mindkét felet megilleti Minden írásos dokumentum gyűjtése és adatvédelme!!

20 Eljárásrend P D C A Ki? Mit? Mikor? Hogyan? Mivel? Eredmény? (dokumentáció )

21 Kompetenciák 1. A tanuló személyiségfejlesztése 2. Tanulói csoportok, közösségek alakulásának segítése, fejlesztése 2.1. Csoportfejlesztés és közösségi értékek 2.2. Esélyteremtés az iskolai és pedagógiai gyakorlatban 2.3. Inter- és multikulturalizmus

22 3. Szaktudományi, szaktárgyi és tantervi tudás integrálása 4. A pedagógiai folyamat tervezése 5. A tanulási folyamat szervezése és irányítása 5.1. Nevelési stratégia kiválasztása 5.2. Tanulási környezet biztosítása 5.3. Önszabályozó tanulásra való felkészítés

23 6. A pedagógiai folyamatok és a tanulók személyiségfejlődésének folyamatos értékelése 7. Szakmai együttműködés és kommunikáció 8. Elkötelezettség és felelősségvállalás a szakmai fejlődésért 8.1. Szakmai szerepek elfogadása és gyakorlása 8.2. Önismeret, önreflexió, lelki egészség 8.3. Információs műveltség 8.4. Kutatás, fejlesztés

24 A rendszer szabotálása Kiszámíthatatlan, kapkodó Túlterheli az intézményeket Nincs konszenzus az indikátorokban Rangsorokat képez Csak az „eredményes” pedagógusnak jó Íróasztal fiókban tároljuk

25 Radar diagramm


Letölteni ppt "Pedagógus értékelési rendszer Szivák Juidt ELTE PPK."

Hasonló előadás


Google Hirdetések