Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Gondolatok az MKE Kémiatanári Szakosztályának működéséhez Vezetőségújító taggyűlés 2011. március 8. Szalay Luca, ELTE Kémiai Intézet.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Gondolatok az MKE Kémiatanári Szakosztályának működéséhez Vezetőségújító taggyűlés 2011. március 8. Szalay Luca, ELTE Kémiai Intézet."— Előadás másolata:

1 Gondolatok az MKE Kémiatanári Szakosztályának működéséhez Vezetőségújító taggyűlés március 8. Szalay Luca, ELTE Kémiai Intézet

2 Alapvetések I. Az MKE Kémiatanári Szakosztály működésének legfőbb célja a magyar kémiatanárok munkájának segítése: 1.Országos programok (versenyek, konferenciák, akciók, egyéb események) szervezésével 2.A regionális, ill. helyi kezdeményezések támogatásával és terjesztésével (szinergia!) 3.A más szervezetek által kezdeményezett jó programok propagálásával és támogatásával 4.Az ipar és a közoktatás közötti kapcsolat erősítésével 5.Az országon belüli hálózatosodás elősegítésével 6.A nemzetközi szakmai közéletbe való bekapcsolódás lehetőségének megteremtésével (EU-s és határon túli szervezetek, nemzetközi konferenciák és projektek) 7.A kémiatanárok érdekeinek képviseletével

3 Alapvetések II. Az MKE Kémiatanári Szakosztály munkájának tervezésekor és szervezésekor egyaránt figyelembe kell venni a magyar kémiatanárok, ill. az általános és középiskolák igényeit: 1.Meg kell teremteni annak intézményesített fórumait, hogy a kémiatanárok javaslatai és kérései (szóban és/vagy írásban) eljussanak a Szakosztály vezetéséhez, és azokat meg kell vitatni 2.A Szakosztály vezetése (az MKE vezetésének egyetértésével és támogatásával) az igényeknek megfelelő érdekérvényesítési munkát végez, melynek eredményeit és a tanárok munkájához szükséges egyéb tudomására jutott információkat a tagsággal rendszeresen közli (pl. a tanárok munkáját érintő jogszabályi változások idején, ill. tantervek, tananyagok kidolgozásakor)

4 Alapvetések III. Az MKE Kémiatanári Szakosztály munkájának tervezésekor és szervezésekor egyaránt figyelembe kell venni a magyar kémiatanárok, ill. az általános és középiskolák anyagi lehetőségeit: 1.Az egyes programok meghirdetésekor az iskolák és a tanárok mindenkori aktuális anyagi lehetőségeiből kell kiindulni (szponzorálás) 2.Előtérbe kell helyezni a költségtakarékos megoldásokat (pl. az MKL nyomtatott változata helyett a tanárok jelszót kaphatnának az MKE honlap azon részéhez, ahol az MKL oktatással foglalkozó cikkei olvashatók) 3.Külön tanári tagdíj az aktívan közoktatásban dolgozó kémiatanárok számára (pl. a rendes éves tagdíj 10%-a)

5 Példák a tanárok javaslataira 1.Tárgyalások kezdeményezése az ÁNTSZ-szel annak tisztázása érdekében, hogy pontosan milyen szabályok betartása várható el reálisan az iskolai kémiaszertárak gondozásakor, ill. a dokumentációhoz szükséges aktuálisan érvényes segédanyagok elérhetővé tétele az MKE honlapon 2.Fórum teremtése annak megvitatásához, hogy szükségesek-e (és ha igen, akkor pontosan milyen) változások az Irinyi verseny feladatsorainak összeállításakor, ill. lebonyolításának megszervezésekor eddig követett gyakorlatban 3.A PR munkához használható segédanyagok közzététele az MKE honlapján (pl. a vállalatok és a felsőoktatási intézmények összeállításai)


Letölteni ppt "Gondolatok az MKE Kémiatanári Szakosztályának működéséhez Vezetőségújító taggyűlés 2011. március 8. Szalay Luca, ELTE Kémiai Intézet."

Hasonló előadás


Google Hirdetések