Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

CALDERONI PROGRAM HEFOP-3.1.1-K-2004-08-0001/1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN 2008. március 4. IV. Calderoni Informatika Kerekasztal,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "CALDERONI PROGRAM HEFOP-3.1.1-K-2004-08-0001/1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN 2008. március 4. IV. Calderoni Informatika Kerekasztal,"— Előadás másolata:

1 CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN március 4. IV. Calderoni Informatika Kerekasztal, Szeged

2 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Calderoni Program Előzmények: a felsőoktatás szerkezeti-tartalmi fejlesztése (HEFOP 3.3.1) projekt, a kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógus-képzésben (HEFOP 3.3.2) projekt, a Magyar Elektronikus Taneszköz Adat-bázis és Etalontár (www.tanszertar.hu) tapasztalatai és fejlesztési terve Fő célok: a Calderoni integrált tartalomszolgáltató, elektronikus tanulási forráskezelő rendszer és platform kifejlesztése, a Calderoni kompetencia-fejlesztő,képzési program, módszer és taneszköz adatbázis, e- tanulási forrásközpont, a Calderoni hagyományos, audiovizuális, digitális taneszköz etalontár és tankönyv bemutató, valamint a Calderoni médiadidaktikai kutató és gyakorlólaboratórium-hálózat létrehozása. A program vezetői: Projektigazgató: Dr. Farkas Katalin Szakmai vezető: Dr. Nádasi András Informatikai vezető: Németh Balázs

3 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Calderoni Program A program főbb fázisai: – A Calderoni Programiroda létrehozása: személyzetének kiválasztása, a tervező és előkészítő tevékenység megszervezése – A projekt menedzsment 1. tréningje: a projekt bemutatása – Kompetencia Kerekasztal beszélgetés szervezése – A projekt menedzsment 2. tréningje: a projekt bemutatása –Informatikai Kerekasztal beszélgetés szervezése – K+F munkacsoportok létrehozása: A –Kompetencia B –Képzési választék C –Továbbképzés D – Minőségbiztosítás – Irodalomkutatás és értékelés – state of the art: A szakirodalom feldolgozása, EU projektek, fórumok és internetes adatbázisok tanulmányozása – Terepkutatás, helyzetfelmérés és értékelés: Kapcsolatépítés, a kutatók, programok, fejlesztések, kap – Keretrendszer specifikálás, struktúra, SOA: Funkcionális követelmények, szakterületek, dokumentum és objektum típusok, tematika, tartalmi keresők, e-learning jogok – Workshopok, konzultációk, fórumok: projekt bemutatók szakterületek szerint, adatbázisok, e- learning rendszerek, webdesign, értékelés – Keretrendszer fejlesztés, programozás: Tematikusan harmonizált adatbázis struktúra létrehozása, Hozzáférési szabályok pontos definiálása acitások, produktumok felmérése, dokumentálás – Adatbázis-építés, dokumentum archiválás: az 50 projekt produktumainak konvertálása, az 5 konzorcium anyagainak integrálása

4 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Az ÚMFT felsőoktatási konstrukciói (TÁMOP 4.) KódKonstrukció Hallgatói és intézményi szolgáltatásfejlesztés a felsőoktatásban Tananyagfejlesztés Képzők képzése, a pedagógusképzést támogató hálózatok korszerűsítése Korszerű matematikai és természettudományos végzettséggel rendelkezők számarányának növeléséhez szükséges tartalmi és képzési kapacitások kialakítása A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése Minőségfejlesztés a felsőoktatásban A tudáshasznosulást, tudástranszfert segítő eszköz-, és feltételrendszer kialakítása Innovatív kutatói teamek alapkutatástól az alkalmazott kutatásig terjedő projektjeinek támogatása A tudományos eredmények elismerése és disszeminációja Nemzeti Kiválóság Program

5 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Az EKOF koncepciója TÁMOP EKOF (Egységes Elektronikus Oktatási és Kulturális Szolgáltató Felület) 1. Az élethosszig tartó tanulás stratégiájának a kultúra eszközeivel történő megvalósítása. 2. A kulturális értékekhez való egyenlő hozzáférés megteremtése, az elektronikus szolgáltatásokhoz való hozzáférés erősítése révén. Ennek keretében kiemelt cél: Az adott térség fejlettségétől és a településtípustól függetlenül azonos szolgáltatások és tartalmak legyenek elérhetők az ország leghátrányosabb helyzetű térségében és legkisebb településén is.

6 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Az EKOF koncepciója Kiemelten kezelendőek: - oktatási tananyagok - kulturális tartalmak - tudományos információk A cél: - A tartalmak közös felületen történő kezelése és megjelenítése

7 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Calderoni Program Híd az NFT és az ÚMFT között: -speciális HEFOP tartalmak disszeminációjának segítése -szélesebb társadalmi rétegek hozzáférésének biztosítása az NFT eredményeihez, elsősorban a HEFOP és projektekben érintettek körében -az EKOF koncepció megvalósítása: központi ellenőrzés, egységes szolgáltatási platform, illeszthetőség

8 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Köszönöm a figyelmet! Németh Balázs igazgató Kiemelt Fejlesztések Koordinációs Központja Telefon: +36 (1) Fax: +36 (1)


Letölteni ppt "CALDERONI PROGRAM HEFOP-3.1.1-K-2004-08-0001/1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN 2008. március 4. IV. Calderoni Informatika Kerekasztal,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések