Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.. 2 5. rész: A vállalat tevékenységi rendszere A vállalati stratégia alapjai - marketing – innováció – emberi erőforrás.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.. 2 5. rész: A vállalat tevékenységi rendszere A vállalati stratégia alapjai - marketing – innováció – emberi erőforrás."— Előadás másolata:

1 BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.

2 2 5. rész: A vállalat tevékenységi rendszere A vállalati stratégia alapjai - marketing – innováció – emberi erőforrás – információ – az értékteremtő folyamatok menedzsmentje - vállalati pénzügyek

3 3 Az innováció fogalma, jellemzői A fogyasztói igények új, magasabb minőségi szinten történő kielégítése. Irányulhat:  a termékre  a technológiára,  a vállalat szervezetére

4 4 Az újdonság létrejötte Lehet:  folyamatos - egymással összhangban lévő fejlesztési akciók megtervezett sorozata  ugrásszerű - magas újdonság értékű, többé- kevésbé váratlan fejlemény

5 5 fogyasztói igény felszínre kerülő látens állandóan bővülnek  Kereslet

6 6 Az innováció és a vállalatméret összefüggése Kisvállalat: rugalmas, alkalmazkodó, de tőkeszegény Nagyvállalat: rugalmatlan, lassan alkalmazkodó, de van tőkéje a fejlesztésre

7 7 Az innováció a fogyasztó számára jobb szolgáltatást rövidebb határidőt alacsonyabb árat, stb. jelent

8 8 Az innováció típusai Megoldás VanNincs Van Nincs III. I. II. Felismert igény I. Piac vezette innováció II. Technológia vezette innováció III. Alapkutatás + véletlen

9 9 Az innovációs lánc Ötlet Megvalósítás Marketing Beruházás Kutatás-fejlesztés Termelés Értékesítés

10 10 Az állam szerepe az innovációban Közvetlen:  Költségvetési juttatás  Állami megrendelés Közvetett:  Oktatás, képzés  Infrastruktúra  Kisvállalatok támogatása  Alapkutatás támogatása

11 11 Kutatás – fejlesztés (K+F) A fejlesztési ötletek megalapozása és az új termék / új technológia / új szervezeti megoldás létrehozatalának, megvalósításának folyamata.

12 12 K + F ráfordítások

13 13 A sikeres innováció feltételei  hatékony információs rendszer  minőség a középpontban  gyorsaság  kooperáció  az externális hatások kezelése  kiszállás időben  felsővezetői elkötelezettség és vezetői  készségek

14 14 A termék-innováció lépései  ötletgyűjtés  terméktervezés  első piaci tesztelés  termékfejlesztés  második piaci tesztelés  termelés  piaci bevezetés Szabadalom: a jogilag védett találmányt szabadalomnak nevezzük.

15 15 Értékelemzés Az értékelemzés termékre orientált, az innovációs eredményeket felhasználó komplex költség-haszon elemzés. funkció Érték = költség Funkciók elemzése:  hasznossági funkciók  érvényesülési funkciók

16 16 A változásmenedzsment A változásmenedzsment a vállalat külső és belső környezetében beállt változásokhoz történő alkalmazkodását biztosítja. A külső környezet felkészítése az új befogadására:  a partnerek, fogyasztók, lakókörnyezet, állami szervek tájékoztatása, felvilágosítás,  az innováció előnyös oldalainak kidomborítása, a hátrányos következmények mérséklésére irányuló tervek bemutatása,  az innovációból származó konkrét előnyök eloszlásának bemutatása, kiemelve a külső környezetnek jutó előnyöket,  az innováció bevezetése konkrét feltételeinek megteremtése.

17 17

18 18 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.. 2 5. rész: A vállalat tevékenységi rendszere A vállalati stratégia alapjai - marketing – innováció – emberi erőforrás."

Hasonló előadás


Google Hirdetések