Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A gazdaság szerepvállalása a képzési és beiskolázási szerkezet alakításában Budapest 2008. április 29. Dr. Szilágyi János.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A gazdaság szerepvállalása a képzési és beiskolázási szerkezet alakításában Budapest 2008. április 29. Dr. Szilágyi János."— Előadás másolata:

1 A gazdaság szerepvállalása a képzési és beiskolázási szerkezet alakításában Budapest április 29. Dr. Szilágyi János

2

3 Elvárások a képzésekkel szemben Nemzetközi / EU Regionális szint RFKB Megrendelői igények Elvárt kompetenciákÁltalános igények Fejlesztő együttműködés Partnerségi kialakítása, Kommunikációs kultúra Adaptivitás Kreativitás Lojalitás Kommunikáció... Társadalmi igények Fenntartók TISZK SZSZT Képzés tartalma Fejlesztés

4 4 RFKB kompetenciák I. - Döntések Szakképzés fejlesztési célok meghatározásaSzakképzés fejlesztési célok meghatározása Fejlesztési támogatások felosztása (decent. keret)Fejlesztési támogatások felosztása (decent. keret) A szakképzés regionális szükségleteinek meghatározásaA szakképzés regionális szükségleteinek meghatározása TISZK+SZSZT képzési profiljainak meghatározása + a beiskolázási keretszámok kialakításaTISZK+SZSZT képzési profiljainak meghatározása + a beiskolázási keretszámok kialakítása

5 5 RFKB kompetenciák II. - Javaslattétel A fenntartók részére javaslat a fejlesztési támogatások elosztásáraA fenntartók részére javaslat a fejlesztési támogatások elosztására Együttműködés a RFT-alEgyüttműködés a RFT-al Javaslat a régió szakképzés fejlesztési céljainak teljesítéséhez szükséges forrásokraJavaslat a régió szakképzés fejlesztési céljainak teljesítéséhez szükséges forrásokra Állásfoglalás a munkaerőpiaci kereslet megalapozottságáról (fenntartói megkeresés)Állásfoglalás a munkaerőpiaci kereslet megalapozottságáról (fenntartói megkeresés)

6 A programról Cél: Képzési és beiskolázási szerkezet meghatározása Tartalom: Gazdasági érdekképviseletek mozgósítják a gazdaság szereplőit a munkaerő- piaci igények feltárására: 12 ezer gazdálkodó szervezet bevonása A gazdaság, szakképző iskolák és iskolafenntartó önkormányzatok együttműködésének segítése Regionális szakmai konzultációs fórumok szervezése Hálózatszerű működés, projekt típusú munkavégzés humánfeltételeinek kiépítése: 9 munkaadó, 6 munkavállaló és 2 gazdasági kamara Gazdasági érdekképviseletek humán kapacitásának kiépítése

7 Feladatok lehatárolása és a munkamegosztás elvei  Regionális szinten a képzési és beiskolázási szerkezet meghatározása  Képzési beiskolázási szerkezetet iskolafenntartók szintjéig le kell vinni  Képzési beiskolázási szerkezet alulról építkezik: kistérség, megye, régió  Képzési beiskolázási szerkezetet szakmák szintjére le kell vinni  Kiemelt figyelem a kritikus eltérést (kereslet – kínálat) mutató szakmák meghatározására  Mindenki részt vesz a megvalósításban: de munkamegosztás, felelősségi körök és témavezetői (gesztori) feladatkörök meghatározása  Elvégzendő munkához kapcsolódó forrás biztosítása indikátorok alapján  Kistérségek gondozása, illetve regionális egyeztető fórumok szervezése

8 Koncepcionális kérdések  Képzési beiskolázási szerkezet: 2-3 éves szakképzés fejlesztési, struktúra átalakítási terv  Körültekintő, sokszereplős, önfejlesztő érdekegyeztetési rendszer  A fő cél, nem iskolák bezárása, pedagógusok elbocsátása, hanem egy reális empirikus és komoly elemzéseken, tapasztalatokon nyugvó tükör tartása  A legnagyobb feszültségpontokra célszerű koncentrálni és ennek alapján egy beavatkozási tervet, struktúraváltási programot elfogadtatni az iskolafenntartó önkormányzatokkal  Nem társadalmi munkában történik  Valami hasznosat le kell tenni az asztalra, ettől függ a folytatás középtávon

9 1. szint Az egész ország 1 2. szint Tervezési-statisztikai régiók 7 3. szint Megyék, főváros szint Statisztikai kistérségek szint Települések (városok + községek) 3135 A magyar területi statisztikai osztályozási rendszer szintjei, (2001. január 1-jén

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19 RFKB feladatok, érdekképviseletek Felmérés elkészítése: interjú Regionális konzultációs fórumok szervezése: 196 fórum Képzési beiskolázási szerkezetre javaslat leadása

20 RFKB feladatok, felmérés  Felmérés: összesen céginterjú  16 szervezet x 700 céginterjú = interjú  Munkavállalók: MKIK GVI zártlista alapján (orsz. repr.)  Munkaadók: Saját tagkörük alapján  MKIK 1600 céginterjú:

21 Regionális kamarai feladatok  Munkaerő-piac szereplőinek összefogása RKT, érdekképviseletek javaslatainak szintetizálása  Kamarai rendszer koordinálása: RKF  RFKB társelnöki feladatkör, együttműködés az RFKB tagokkal

22 Köszönöm a figyelmet

23


Letölteni ppt "A gazdaság szerepvállalása a képzési és beiskolázási szerkezet alakításában Budapest 2008. április 29. Dr. Szilágyi János."

Hasonló előadás


Google Hirdetések