Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Tananyagfejlesztési tapasztalatok – TISZK Esettanulmány Takácsné Ludvig Ottília Pécs Széchenyi István Gimnázium és Szakközépiskola.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Tananyagfejlesztési tapasztalatok – TISZK Esettanulmány Takácsné Ludvig Ottília Pécs Széchenyi István Gimnázium és Szakközépiskola."— Előadás másolata:

1 Tananyagfejlesztési tapasztalatok – TISZK Esettanulmány Takácsné Ludvig Ottília Pécs Széchenyi István Gimnázium és Szakközépiskola

2 TISZK tananyag-fejlesztési tapasztalatok A novemberben meghirdetett EDUCATIO LMS - SAP LSO E-learning versenyre készítettem az alábbi digitális tananyagot. A verseny célja az egyéni menetű és haladó pedagógiai szemléletű tanórai foglalkozások szervezése, a foglalkozásokhoz kapcsolódó e- tananyag előállítása, gyakorlati kipróbálása, a tanulók tanórán kívüli önálló tanulásának ösztönzése volt. Az Educatio-LMS keretrendszerben levő tananyagszerkesztő eszközök segítségével kellett a tananyagtartalmat előállítani, módosítani. Ezen rendszer használatát egy tanfolyamon módomban állt elsajátítani.

3 A keretrendszer letölthető az alábbi weboldalról: LSOAEsetup.exe állományt kell letölteni, majd telepíteni a gépünkre. (abban az esetben, ha nincs a gépünkön a JDK 1.4.2, akkor ezt is le kell tölteni és telepíteni). Miután a programot(kat) sikeresen telepítettük, egy kiegészítést kell végrehajtanunk, a CMS (WebDAV) HTTPS protkollon keresztüli eléréséhez alábbi módon: A C:\Program Files\SAP\LsoAe\las\lib-be be kell másolni 5 jar file-t: iaik_jce.jar iaik_ssl.jar iaik_jsse.jar iaik_smime.jar w3c_http.jar Ezután futtathatjuk a tananyag szerkesztőt A rendszer telepítése

4 Az intézményünkben informatika óra keretén belül a tanulóknak az ECDL vizsga moduljait oktatjuk, a modulok elsajátítása után ECDL vizsgát tesznek diákjaink. Ezen modulok közül az első elméleti anyagot tartalmaz: információ- technológia. A többi modulhoz képest igen „száraz” tananyagról van szó, hiszen nem gyakorlati feladatokat kell a vizsgán megoldaniuk, hanem egy tesztet IT témakörben. A digitális tananyagot ennek színesítésére készítettem. Sok teszttel tűzdelve, minden új anyag után a gyerekek kipróbálhatják tudásukat, miközben a számítógépet használják. Ez azért fontos, mert megszokták, hogy a számítógép előtt ülve dolgoznak informatika órán. A választott tananyag

5 A tananyag a modul elejét dolgozza fel A tananyag felépítése

6 Intézményünkben smart board táblát használunk, ezért a hagyományos prezentáció készítés helyett a digitális tananyagot vetítettem le diákjaimnak, ezzel megspórolva egy prezentáció elkészítését. A tananyag felépítése az alábbi elgondolást követte: -az új ismeretet kiemeltem, általában a kiemelt részek szerepelnek a későbbiek során a teszt kérdései közt. A megtartott óra menete

7 Minden új anyagot egy rövid teszt követett. Ez rendkívül tanulságos volt, hiszen rögtön visszakérdezett a program, és a diákok szembesültek vele, hogy mennyire nem figyelnek az órán. Az korábban elhangzott és kiemelt szöveget kb. 2 perc múlva el is felejtették. A megtartott óra menete

8 -Diákjaimra ösztönzően hatott, hogy tesztet készíthetnek, ezzel ellenőrizve tudásukat, egyfajta verseny, vetélkedés alakult ki az órán, hogy ki tud több pontot elérni. Az öntesztelés az önálló tanulást is támogatja. -Elkezdtek jobban odafigyelni az új tananyagra, hamar rájöttek, hogy ami világos zölddel van kiemelve az lesz később a kérdés. -Jegyzeteik is rendezettebbé váltak (lehet, hogy csak az újdonság ereje hatott rájuk?) A megtartott óra menete

9 Különlegességek az anyagban A feldolgozandó tananyagot igyekeztem ábrákkal, videóval színesíteni:

10 Különlegességek az anyagban Az öntesztelésnél bekapcsoltam a visszajelzési szinteknél a „válasz”-t, így a teszt végén rögtön láthatták a jó válaszokat, valamint azt is, hogy ők mit hol rontottak el. A feladatoknál ahol szükségesnek éreztem elhelyeztem megjegyzéseket, instrukciókat, hogy miket várok el tőlük. A feldolgozandó anyagra kalkuláltam nekik valamennyi időt, ez általában 5-10 perc volt. A teszteknél az volt a tapasztalatom, hogy ennél kevesebb idő is elegendő lett volna. A záró tesztnél a véletlen sorrend bekapcsolása hatására és a dinamikus feladat kiválasztás miatt mindenkinél más-más kérdés jelent meg, továbbá feladat csoportokba szerveztem a kérdéseket. (az eredmények csoportszinten jelentek meg százalékosan).

11 Rövid teszt értékelése, láthatók a válaszok

12 Miután a tananyaghoz tartozó rövid teszteket a táblánál közösen megoldottuk, mindenki saját gépéhez ülve megoldhatta a záró tesztet, melyben az eddigi tesztek mindegyike szerepelt. Dupla órán teszteltem a tananyagot, a második órán volt öntesztelés. A záró teszt oly módon lett elkészítve, hogy dinamikusan válasszon a program feladatcsoportonként feladatot a diákoknak. Tulajdonképpen automatikusan készített „A” és „B” csoportokat. Szomszédról való puskázás kizárva A megtartott óra menete

13 Fejlesztési tapasztalatok A feladat elkészítése összesen kb órámba telt. Ennek az volt az oka, hogy most ismertem meg igazán a programot. A következő anyag elkészítése lényegesen kevesebb időt fog igényelni. Eleinte voltak kisebb problémáim pl. a becsatolással, hogy milyen típusú dokumentumot készítsen a program. Sajnos csak *.txt-t és *.htm-et adtam meg neki az elején: ezért *.doc formátumban nem tudtam menteni, csak szövegként.

14 Mivel a szerkesztő program elég „segítőkész”, minden hibára felhívja a figyelmet, könnyű kijavítani a hibákat. (idő megadása, instrukciók, hiányoztak…) Fejlesztési tapasztalatok

15 Összegzés Az Educatio-LMS keretrendszerben levő tananyagszerkesztő eszközök segítségével némi gyakorlat után igen könnyű új tananyagtartalmat előállítani, valamint meglévőt módosítani. Optimális kiegészítője lehet tanóráinknak, megkönnyíti a diákok munkájának értékelést. A tanulók az Interneten keresztül otthonról is tudnak foglalkozni az tananyaggal. Ez főleg a felnőtt oktatásban jelentős. Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Tananyagfejlesztési tapasztalatok – TISZK Esettanulmány Takácsné Ludvig Ottília Pécs Széchenyi István Gimnázium és Szakközépiskola."

Hasonló előadás


Google Hirdetések