Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kőnig Tibor, Árvai Zoltán. IdőpontCím 09:15-09:45Az alkalmazás-életciklus menedzselése – Áttekintés (Kőnig Tibor) 09:45-10:30Az életciklus-kezelés alapjai.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kőnig Tibor, Árvai Zoltán. IdőpontCím 09:15-09:45Az alkalmazás-életciklus menedzselése – Áttekintés (Kőnig Tibor) 09:45-10:30Az életciklus-kezelés alapjai."— Előadás másolata:

1 Kőnig Tibor, Árvai Zoltán

2 IdőpontCím 09:15-09:45Az alkalmazás-életciklus menedzselése – Áttekintés (Kőnig Tibor) 09:45-10:30Az életciklus-kezelés alapjai – Forráskód-kezelés, build, hiba- és problémakövetés (Kőnig Tibor, Lippé Szabolcs, Árvai Zoltán) 10:30-11:00Kávészünet 11:00-11:45A fejlesztés előtt és után – Tervezés, tesztelés, bevezetés (Kőnig Tibor, Árvai Zoltán) 11:45-12:30Alkalmazás életciklus-kezelése egy élő példán Visual Studio Team System használatával (Árvai Zoltán)

3 Requirements Analysis Requirements Management Feature Management Modeling Design Project Management Change Management Configuration Management Software Information Management Build Management Software Testing Release Management Software Deployment Issue Management Monitoring and Reporting Workflow

4 Előtte vízió használati esetek perszónák szolgáltatás- minőségi igények iterációk architektúra Közben fejlesztés összeépítés funkciók, teljesítmény, szolgáltatás- minőségi igények tesztelése hibajavítás Utána kibocsátás próbaüzem befogadás testre szabás üzemeltetés visszajelzések követése Folyamatosan követelmény-, projekt-, változáskezelés, követés és jelentéskészítés, munkafolyamat-kezelés

5 Az ügyfél egy képzeletbeli utazási iroda Szállásból, programokból, más szolgáltatásokból álló csomagokat értékesít a csomagok partnerek ajánlataiból állnak össze Főként a fiókjaira épít, de online is jelen van egyelőre csak információ- közzététel, értékesítés és ügyintézés nélkül

6 A hagyományos utas- és partnerkezelés nem skálázható kevés utas / ügyintéző / nap a partneri ajánlatok rögzítése, módosítása időigényes Adott egy hűséges vevőkör, de nehéz újakat szerezni a nyomtatott prospektus és reklám drága és nem hatékony

7 Az iroda online szolgáltatásainak kibővítése ügyfelek: utak böngészése, önkiszolgáló foglalása partnerek: utak, szálláshelyek, programok önkiszolgáló feltöltése/módosítása törzsutas-közösség kialakítása A hatékony üzletmenet támogatása humán és automatikus munkafolyamatok naprakész statisztikák, kimutatások A széleskörű elérhetőség biztosítása PC-k és más eszközök (pl. mobil)

8 Alacsony fejlesztési költség minél kevesebb infrastrukturális fejlesztés nulla/minimális külső komponens Alacsony üzemeltetési költség ismert, jól menedzselhető futtatókörnyezet az alkalmazás illeszkedik a felhasználók tipikus munkakörnyezetébe Időtálló megoldás világos jövőképpel rendelkező platform szabványok támogatása a későbbi fejlesztések beilleszthetők Mérhető eredmények mind a projekt végrehajtása, mind a használat során

9 Először fordítsuk le az üzleti igényeket a fejlesztési projektek (és projekttagok) nyelvére! ebben különböző módszertanok segítenek

10 MSF for Agile Development Csapatmodell, hozzáállás, elvek átismétlése Projekt „víziójának” rögzítése Használati esetek, perszónák létrehozása Szolgáltatás- minőségi igények létrehozása Iterációk megtervezése Megoldás- architektúra kialakítása Fejlesztői feladatok elvégzése Termék felépítése Alkalmazási területek tesztelése Szolgáltatás- minőségi igények tesztelése Hibák kijavításaHibák lezárása Termék kibocsátása Projekt követése BefogadásTestreszabás

11 Tömören megfogalmazza az új (bővített) rendszer elkészítésének célját, igazolja szükségességét Világossá teszi, kik az alkalmazás felhasználói, mit várnak tőle, és hogyan nyújtja majd ezt az alkalmazás

12 Érdeklődő minden webes felhasználó, amíg be nem jelentkezik Ügyfél regisztrált és bejelentkeze tt webes felhasználó Partner egy vagy több utazás „szállítójának ” képviselője Munkatárs az utazási irodában dolgozó beosztott Webmester, tervező, stb. velük most nem foglalkozunk

13 A perszóna (mintafelhasználó) a felhasználók egy tipikus csoportjának megtestesítője Leírja az adott csoport tagjainak tipikus tudását, képességeit igényeit, szokásait feladatait akár családi/társadalmi hátterét Hatékonyabbá teszi a követel- mények megfogalmazását és teljesülésük ellenőrzését

14 Használati esetek munkafolyamatok, feladatok, amelyeket lehetővé tesz – vagy amelyek végrehajtását eredményesebbé teszi – az új alkalmazás gyűjtés: perszóna szerint, fontossági sorrendben Szolgáltatás-minőségi célok az alkalmazás működésének sebességével, kapacitásával, biztonságával, stb. kapcsolatos konkrét elvárások pontosság: adott helyzetben elvárt működés számszerű értékkel leírva

15 Szöveges használati eset azonosítja az elsődleges szereplőt megadja a hatókört rögzíti az előfeltételeket és a sikerkritériumokat leírja a műveletek sorrendjét felsorolja az adott használati esetet kiegészítő egyéb használati eseteket UML használati eset csak illusztrációként szolgál, nem ez a teljes leírás

16 A rendszer partícionálása alkalmazásrendszerek Adatmodellek azonosítása adatbázissémák, formátumok Interfészek meghatározása Prototípus készítése, érvényesítése logikai adatközpont-modell Biztonsági és teljesítménymodellezés

17 Előtte vízió használati esetek perszónák szolgáltatás- minőségi igények iterációk architektúra Közben fejlesztés összeépítés funkciók, teljesítmény, szolgáltatás- minőségi igények tesztelése hibajavítás Utána kibocsátás próbaüzem befogadás testre szabás üzemeltetés visszajelzések követése Folyamatosan követelmény-, projekt-, változáskezelés, követés és jelentéskészítés, munkafolyamat-kezelés

18 Fejlesztés feladatok (munkadarabok) lekérdezése forrásfájlok kivétele, kód módosítása, változások beadása állapot frissítése Összeépítés (build) beadott változások kezelése házirend alapján alkalmazás automatikus elkészítése, telepítése tesztek, ellenőrzések futtatása statisztikák frissítése

19 Teszttípusok (példák): egység-, integrációs és rendszerszintű manuális és automatikus teljesítmény- és terhelési A tesztek kötelezővé tehetők, automatizálhatók, eredményük közvetlenül összekapcsolható a munkadarabbal visszavezethető a használati esetig

20

21

22

23

24

25

26

27

28 Előtte vízió használati esetek perszónák szolgáltatás- minőségi igények iterációk architektúra Közben fejlesztés összeépítés funkciók, teljesítmény, szolgáltatás- minőségi igények tesztelése hibajavítás Utána kibocsátás próbaüzem befogadás testre szabás üzemeltetés visszajelzések követése Folyamatosan követelmény-, projekt-, változáskezelés, követés és jelentéskészítés, munkafolyamat-kezelés

29 fejlesztő- környezet rendszer- felügyeleti alkalmazás tesztrendszer éles rendszer 0.90 1.00 1.01 0.90 1.00 1.01

30 Előtte vízió használati esetek perszónák szolgáltatás- minőségi igények iterációk architektúra Közben fejlesztés összeépítés funkciók, teljesítmény, szolgáltatás- minőségi igények tesztelése hibajavítás Utána kibocsátás próbaüzem befogadás testre szabás üzemeltetés visszajelzések követése Folyamatosan követelmény-, projekt-, változáskezelés, követés és jelentéskészítés, munkafolyamat-kezelés

31 Help Desk portfolió-kezelés projektkezelés csoportos fejlesztés Projekt- ötletek Projekt- tervek Fejlesztői munka Karban- tartás Kivezetés Ügyfelek problémái

32

33 IdőpontCím 09:15-09:45Az alkalmazás-életciklus menedzselése – Áttekintés (Kőnig Tibor) 09:45-10:30Az életciklus-kezelés alapjai – Forráskód-kezelés, build, hiba- és problémakövetés (Kőnig Tibor, Lippé Szabolcs, Árvai Zoltán) 10:30-11:00Kávészünet 11:00-11:45A fejlesztés előtt és után – Tervezés, tesztelés, bevezetés (Kőnig Tibor, Árvai Zoltán) 11:45-12:30Alkalmazás életciklus-kezelése egy élő példán Visual Studio Team System használatával (Árvai Zoltán)


Letölteni ppt "Kőnig Tibor, Árvai Zoltán. IdőpontCím 09:15-09:45Az alkalmazás-életciklus menedzselése – Áttekintés (Kőnig Tibor) 09:45-10:30Az életciklus-kezelés alapjai."

Hasonló előadás


Google Hirdetések