Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Bolyai János Általános Iskola, Óvoda és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Debrecen Komplex egészségnevelési kísérleti program ökoiskolák számára Ökoiskolai.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Bolyai János Általános Iskola, Óvoda és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Debrecen Komplex egészségnevelési kísérleti program ökoiskolák számára Ökoiskolai."— Előadás másolata:

1 Bolyai János Általános Iskola, Óvoda és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Debrecen Komplex egészségnevelési kísérleti program ökoiskolák számára Ökoiskolai vezetőképzés 2011 április 15. Debrecen

2 Bolyai János Általános Iskola, Óvoda és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Debrecen A közoktatási törvény 2003-as módosítása óta a törvény 48. § (3) bekezdése alapján az iskoláknak nevelési programjuk részeként el kell készíteniük saját egészségnevelési és környezetinevelési rogramjukat. 2005–2015 Az Egyesült Nemzetek Szervezete 57. közgyűlése december 20-án a 2005–2015 közötti évtizedet a Fenntarthatóságra Nevelés Évtizedének nyilvánította

3 Bolyai János Általános Iskola, Óvoda és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Debrecen A környezeti nevelés célkítűzése nem kevesebb, minthogy a társadalom és a természet fenntarthatósága és működő- képességének megőrzése céljából kialakítsa az emberek környezettudatos magatartását. Ez új értékrend elfogadását, olyan cselekvési és döntési képességeket igényel, amely az emberek életvitelének tudatos megváltoztatását eredményezi. Akkor eredményes, ha egész életen keresztül tartó folyamat, amely az intézményes nevelési színtereken legfeljebb csak megkezdődött.

4 Bolyai János Általános Iskola, Óvoda és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Debrecen Az ÖKOISKOLÁK jellemzői nagyon erős projektidentitásnagyon erős projektidentitás kifelé és befelé a fenntarthatóságra nevelés zászlóvivőjea fenntarthatóságra nevelés zászlóvivője átgondolt, kontrollált és folyamatosan megújuló iskolafejlesztési koncepcióátgondolt, kontrollált és folyamatosan megújuló iskolafejlesztési koncepció

5 Bolyai János Általános Iskola, Óvoda és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Debrecen Amiről beszélni szeretnék az Életmód program bemutatása  az Életmód program bemutatása  együttműködő partnerek,  taneszközök  a tanítás- tanulás folyamata  szakmai ellenőrzés-visszacsatolás  eredmények  tapasztalatok,  fenntarthatóság

6 Bolyai János Általános Iskola, Óvoda és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Debrecen EGÉSZ+SÉG, + a szellemi egészség + testi egészség + lelki egészség állapotának egyensúlya. Holisztikus nevelés: elme–test–lélek. Környezetharmónia: Élvezd, érezd, szeresd, légy boldog általa!

7 Bolyai János Általános Iskola, Óvoda és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Debrecen Életmód program (2008-ban indult iskolakísélet ) Multidisciplináris együttműködés ÁNTSZ Debrecen Kistérségi Intézete (Dr.Benkéné Kiss Valéria egészségfejlesztő)ÁNTSZ Debrecen Kistérségi Intézete (Dr.Benkéné Kiss Valéria egészségfejlesztő) az Egészségtan munkatankönyvek egyik szerzője Víghné Arany Ágnes (tantervi szakértő)az Egészségtan munkatankönyvek egyik szerzője Víghné Arany Ágnes (tantervi szakértő) Bolyai János Általános Iskola, Óvoda és Alapfokú Művészetoktatási IntézményBolyai János Általános Iskola, Óvoda és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény

8 Bolyai János Általános Iskola, Óvoda és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Debrecen Taneszközök Vighné Arany Ágnes - Szalay Mária: Egészségtan munkatankönyv 1-8.osztály (Pedellus Tankönyvkiadó Kft., Debrecen) évfolyamonként 18 órára tervezett koncentrikusan bővülő tananyaga témakörei: - egészséges életmódra nevelés - családi életre való felkészítés - önismereti nevelés. Cd oktatási segédanyag Tanmenet javaslat

9 Bolyai János Általános Iskola, Óvoda és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Debrecen A tanítás - tanulás folyamata Egészségtan órák: minden évfolyamon 1-1 osztályban (a tanév első vagy második felében heti 1 órában )minden évfolyamon 1-1 osztályban (a tanév első vagy második felében heti 1 órában ) alsó tagozatban szabadfoglalkozások keretébenalsó tagozatban szabadfoglalkozások keretében felső tagozatban az életvitel és gyakorlati ismeretek tárgykörébe építve.felső tagozatban az életvitel és gyakorlati ismeretek tárgykörébe építve. Csoportok kiválasztása a kísérlet kezdetén: Pedagógus önkéntes jelentkezése alapjánPedagógus önkéntes jelentkezése alapján Minden évfolyamon 1 kontroll csoportMinden évfolyamon 1 kontroll csoport Jelenleg 1-2. évfolyamon minden osztály

10 Bolyai János Általános Iskola, Óvoda és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Debrecen Módszerek Kooperatív technikák a tanórákon csoportmunka párban tanulás projekt tevékenység Tapasztalati úton való ismeretszerzés Rendezvények szervezésében való aktív részvétel Jeles napok Óvodai egészséghét Iskolai egészségnap Egész éven át tartó versenyek Kiállítások

11 Bolyai János Általános Iskola, Óvoda és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Debrecen Módszerek Aktív részvétel a környezetrendezésben környezetépítésben Szelektív hulladékgyűjtés Bekapcsolódás városi, országos és nemzetközi programokba együttműködési program a debreceni ÖKOISKOLÁK-kal együttműködési program a debreceni ÖKOISKOLÁK-kal EnergiaKalandEnergiaKaland Szitakötő pgr.Szitakötő pgr. Beagle pgrBeagle pgr

12 Bolyai János Általános Iskola, Óvoda és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Debrecen Eredmények

13 Bolyai János Általános Iskola, Óvoda és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Debrecen

14

15 Eredmények 2008/2009

16 Bolyai János Általános Iskola, Óvoda és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Debrecen Eredmények 2009/2010

17 Bolyai János Általános Iskola, Óvoda és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Debrecen Tapasztalatok

18 Bolyai János Általános Iskola, Óvoda és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Debrecen elő-, és utómérések szerint % a tudásbeli különbség

19 Bolyai János Általános Iskola, Óvoda és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Debrecen a kontrolcsoport nem megfelelő mérce

20 Bolyai János Általános Iskola, Óvoda és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Debrecen tápanyagok, érzékszervek, életműködések, egészségmegőrzés területen nagyon hiányos a gyerekek ismerete

21 Bolyai János Általános Iskola, Óvoda és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Debrecen értő olvasás hiánya itt is befolyásoló tényező

22 Bolyai János Általános Iskola, Óvoda és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Debrecen Tanórákképekben Tanórák képekben

23 Bolyai János Általános Iskola, Óvoda és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Debrecen Tanórák képekben

24 Bolyai János Általános Iskola, Óvoda és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Debrecen

25

26 Tapasztalati úton való ismeretszerzés

27 Bolyai János Általános Iskola, Óvoda és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Debrecen Környezetrendezés

28 Bolyai János Általános Iskola, Óvoda és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Debrecen Szakmai ellenőrzés- visszacsatolás  Állandó konzultáció a szakemberekkel  Bemutató órák tartása -Problémaközpontú,szakmai konzultáció -továbbhaladás irányának meghatározása -korrekciók  Témazáró eredmények értékelése (összehasonlítás: témakör kezdéskor és befejezéskor témakör kezdéskor és befejezéskor kontroll csoporttal) kontroll csoporttal)  Évzáró értékelő szakmai ankét

29 Bolyai János Általános Iskola, Óvoda és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Debrecen A program fenntarthatósága jól illeszkedik a NAT-hozjól illeszkedik a NAT-hoz hozzájárul a környezettudatos magatartásforma kialakításáhozhozzájárul a környezettudatos magatartásforma kialakításához szakmai továbbképzésekszakmai továbbképzések műhelymunka (konzultáció)műhelymunka (konzultáció)  kiterjesztés lehetséges, követő iskolák  módszertani segítség kapható (bemutató órák a Bolyaiban)  társadalmi összefogás kibontakozóban (Biztonságos iskola, Energiakaland E.ON. Helyi összefogások...)

30 Bolyai János Általános Iskola, Óvoda és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Debrecen Köszönöm a figyelmet! Sok sikert, jó egészséget kívánok! Tel.: 06/


Letölteni ppt "Bolyai János Általános Iskola, Óvoda és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Debrecen Komplex egészségnevelési kísérleti program ökoiskolák számára Ökoiskolai."

Hasonló előadás


Google Hirdetések