Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Modern edzésmódszerek. A mozgásszegény életmód hátrányai o Mozgatórendszer: tartáshibák, ízületi instabilitás, sérülékenység o Anyagcsere: elhízás, anyagcsere.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Modern edzésmódszerek. A mozgásszegény életmód hátrányai o Mozgatórendszer: tartáshibák, ízületi instabilitás, sérülékenység o Anyagcsere: elhízás, anyagcsere."— Előadás másolata:

1 Modern edzésmódszerek

2 A mozgásszegény életmód hátrányai o Mozgatórendszer: tartáshibák, ízületi instabilitás, sérülékenység o Anyagcsere: elhízás, anyagcsere zavarok o Idegrendszer: idegeskedés, szorongás, alvászavarok, labilis vegetatív szabályozás o Szív-vérkeringési rendszer: magas vérnyomás, szív koszorúsér betegségek Modern edzésmódszerek

3 A lakosság elhízottságának aránya Modern edzésmódszerek

4

5 Edzés célja o Fiatalok: Egészséges felnőttet nevelni. o Utánpótlás nevelés: Eredményes felnőtt sportolót nevelni. o Felnőtt: o Világszínvonalú versenyző felkészítése. o Egészségmegőrzés, egészséges állapot visszaállítása. Modern edzésmódszerek

6 A teljesítmény tulajdonságai Modern edzésmódszerek Erő Statikus Dinamikus Izom keresztmetszet Gyorsaság Koordináció Rostösszetétel (Gyors, Lassú) Állóképesség Szénhidrát és zsíranyagcsere hatékonysága Oxigén ellátottság: Légzés Szív

7 Adaptáció Modern edzésmódszerek Átállítás Általános alkalmazkodás A speciális sportági teljesítőképesség minőségi megjelenése 4. hét8. hét16. hét hét TELJESÍTMÉNY IDŐ

8 Alapozás o ÁTÁLLÍTÁS (3-4 hét): o Mentális o Szervek, szervrendszerek átállása o Anyagcsere folyamatok gyorsulása o … o A speciális sportági fejlesztés alappilléreit a tornateremben kell letenni! o ALAPOZÁS Modern edzésmódszerek

9 Erőfejlesztés alapelvei o Először a törzsizmokat kell fejleszteni! o Fokozatos terhelés kicsitől a nagy ellenállásig. o Pubertás előtt csak saját testes gyakorlatok. Modern edzésmódszerek

10 Erőfejlesztés az állóképességi sportokban o Sportág-specifikus, de elsősorban törzsizom és medence környéki izmok fejlesztése. o Elsősorban statikus és nem dinamikus. Modern edzésmódszerek

11

12 Sportág-specifikus fejlesztés o Szinte minden sportágban a teljesítményt meghatározó legfőbb tényező, a szívizom működésének hatásfoka. o Még az 1-2 másodperces erőkifejtésű sportágakban mint a súlylökés diszkoszvetés is. o Az edzésmunka elvégzéséhez egyértelműen nélkülözhetetlen. Modern edzésmódszerek

13 A teljesítményt meghatározó legfőbb tényező a szívizom működésének hatásfoka Modern edzésmódszerek

14 Szívizom teljesítménye o Nem sportoló nyugalmi pulzusa 72/perc – 5 liter o Nem sportoló maximális pulzusa 180/perc – 20 liter o Sportoló nyugalmi pulzusa 45/perc – 5 liter o Sportoló maximális pulzusa 220/perc – 35 liter Modern edzésmódszerek

15

16

17 A szív edzése I. o Minden sportágban. o Állóképességi edzésen keresztül. o A szív edzettségének jelei: o Gazdagabb koszorúsér keringés o Alacsonyabb pulzusszám o Magas maximális perctérfogat o Balkamra megnövekedése o Hosszabb regeneráció két szív összehúzódás alatt Modern edzésmódszerek

18 A szív edzése II. o Az állóképességi edzés minimum 20 percig tart, a maximális intenzitás % -ával. o A szívnek 6-8 percre van szüksége, amíg eléri maximális teljesítőképességét. Modern edzésmódszerek

19 Pihenés, tápanyagok o Alvás hossza 8-9 óra (alvási periódusok). o Megfelelő folyadék bevitel. o Megfelelő tápanyag bevitel. (Teljes értékű táplálékok.) Modern edzésmódszerek

20 Edzés célja o Fiatalok: Egészséges felnőttet nevelni. o Utánpótlás nevelés: Eredményes felnőtt sportolót nevelni. o Felnőtt: o Világszínvonalú versenyző felkészítése. o Egészségmegőrzés, egészséges állapot visszaállítása. Modern edzésmódszerek


Letölteni ppt "Modern edzésmódszerek. A mozgásszegény életmód hátrányai o Mozgatórendszer: tartáshibák, ízületi instabilitás, sérülékenység o Anyagcsere: elhízás, anyagcsere."

Hasonló előadás


Google Hirdetések