Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

WORKFLOW MENEDZSMENT MUNKAFOLYAMAT KEZELÉS BEK MÁTÉ.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "WORKFLOW MENEDZSMENT MUNKAFOLYAMAT KEZELÉS BEK MÁTÉ."— Előadás másolata:

1 WORKFLOW MENEDZSMENT MUNKAFOLYAMAT KEZELÉS BEK MÁTÉ

2 Mi is az a workflow?  Az ügyintézési-, irodai- és a gyártási munkafolyamatok irányítására és követésére szolgáló alkalmazások  Irodaautomatizálás, magas fokú, hatékony együttműködés  Szabályozott dokumentum hozzáférést biztosít  szinte azonnal mérhető javulást, nyereséget eredményeznek

3 Szabványosítás  Workflow Management Coalition (WfMC), 1993  5 különböző interfész szintet határoz meg:  Folyamat modellek cseréje különböző eszközök között runtime környezet számára  Workflow folyamatvégrehajtó szolgáltatás és kliens közti kommunikáció  Különböző platformokon meglévő alkalmazások integrációja  Különböző workflow rendszerek közötti együttműködés megteremtése  Kiértékelő, statisztikai eszközök integrációja

4 Workflow-rendszerek előnyei, céljai  Tevékenységlánc megtervezése mélyebb számítástechnikai ismeretek nélkül  Rendszert elemeiből kell felépíteni, nem programozni  Munkatársak csoportosítása (munkafolyamatba bevont személyek, menedzsment, stb…)  átlátható szervezeti működés  gyorsabb és pontosabb munkavégzés  kevesebb adminisztráció  szabályozott munkafolyamatok  nyomon követhetőség és kontrollálhatóság

5 Folyamatok  Pl.: telefonbeszélgetések sorozata  Mindenképp szükség van a munkatársak egyéni döntéseire  Minden szereplő a saját folyamatába kap bepillantást, máséba nem  A főnöki szint ez alól kivétel, szigorú jogosultságokhoz kötötten  Előre definiált tevékenységekből épül fel  Tevékenységekhez automatizmusok, úgynevezett triggerek rendelhetők

6 Workflow fejlődése  Csoportmunkát támogató szoftverek családjából érkezett  pl.: az első hálózati alkalmazások (pl.: NOVELL), közös erőforrások használata (háttértárak, nyomtatók, adatbázisok, )  Közös munka lehetőségének megteremtése, passzív rendszer  A felhasználó aktív, hiszen ő dönt az aktuális munkafolyamat irányultságáról  A workflow-rendszereket ott érdemes bevetni, ahol a munkafolyamatok strukturáltak, azaz megfelelő mélységben leírhatók és általában hasonlóan mennek végbe  workflow: a rendszer aktív, a felhasználó passzív

7 Technológia  A rutinmunka terheit vegye le a munkatársak válláról az informatikai rendszer  Az üzleti folyamat főbb ismérvei:  Ügyfélorientáltság: a folyamat az ügyfél konkrét követelményei szerint alakul ki.  Értékteremtés: a folyamatnak haszna van mind az ügyfélnél, mind a szolgáltató szervezetnél.  Vállalatszintű működés: a folyamat tipikusan nem csak egy szervezeti egységre korlátozódik.  A munkafolyamatok automatizálása: „Dokumentumok, információk vagy feladatok átadása egyik résztvevőtől a másikhoz, előre definiált szabályok alapján.”

8 Dokumentumkezelés  A dokumentumok közös adattárban (adatbázisban) helyezkednek el, amelyhez minden felhasználó hozzáfér (a jogosultságának megfelelően)  A dokumentumok mozgatását a workflow-rendszer végzi  A workflow tehát dinamikus, hiszen itt magáról a folyamatról van szó, annak nyomon követéséről, vezérléséről, naplózásáról, jelen speciális esetben pedig a dokumentumok továbbításáról is

9

10 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "WORKFLOW MENEDZSMENT MUNKAFOLYAMAT KEZELÉS BEK MÁTÉ."

Hasonló előadás


Google Hirdetések