Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban Reményi Zoltán Budapest 2012. 02. 16.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban Reményi Zoltán Budapest 2012. 02. 16."— Előadás másolata:

1 Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban Reményi Zoltán Budapest 2012. 02. 16.

2 A műveltségi területek 1.Magyar nyelv és irodalom 2.Idegen nyelvek 3.Matematika 4.Ember és társadalom 5.Ember és természet 6.Földünk – környezetünk 7.Művészetek 8.Informatika 9.Életvitel és gyakorlat 10.Testnevelés és sport

3 Műveltségi területek közös kiemelt céljai a tevékenykedtetés (cselekvő részvétel) (kísérlet, megfigyelés) középpontba állítása; az informatika alkalmazása; a szociális kompetenciák sokirányú fejlesztése; a közösségi élethez, a munka világába való belépéshez szükséges képességek és ismeretek; az egészséges életmód kialakítása; az aktív részvétel, öntevékenység és a kreativitás biztosítása; a médiumok alkotó használata;

4 Az informatika műveltségterület Átdolgozás  A jelenleg érvényesből kiindulva  Közműveltségi tartalmakkal kiegészítve  Műveltségterület százalékos aránya marad  Az elmúlt évek tapasztalata  Aktualizálás

5 Műveltségi területek százalékos arányai Műveltségi területek1–4.5–6.7–8.9–10.11–12.* Informatika 2-54-86-10 5 NAT 2007: NAT 2012:

6 Az informatika műveltségterület 1. Az informatikai eszközök használata 2. Alkalmazói ismeretek 2.1. Írott és audiovizuális dokumentumok elektronikus létrehozása 2.2. Adatkezelés, adatfeldolgozás, információmegjelenítés

7 Az informatika műveltségterület 3. Problémamegoldás informatikai eszközökkel és módszerekkel 3.1. A probléma megoldásához szükséges módszerek és eszközök kiválasztása 3.2. Algoritmizálás és adatmodellezés 3.3. Egyszerűbb folyamatok modellezése

8 Az informatika műveltségterület 4. Infokommunikáció 4.1. Információkeresés, információközlési rendszerek 4.2. Az információs technológián alapuló kommunikációs formák 4.3. Médiainformatika 5. Az információs társadalom 5.1. Az információkezelés jogi és etikai vonatkozásai 5.2. Az e-szolgáltatások szerepe és használata 6. Könyvtári informatika

9 Tartalmi változások  Az algoritmusok megértéséhez robotikai alapok az általános iskolában  A programozás/kódolás kikerült a minimumból  Nagyobb hangsúly –adatvédelem/adatbiztonság –tudatos eszközhasználat –médiainformatika és hatásai –az informatika egészséges használata –e-szolgáltatások  Nevesítve is megjelent a mobilkommunikáció

10 Kerettantervek  Az informatika minden műveltségterületen megjelenik  Jelenleg sok rész nem tanítható egyéb tárgyba ágyazva a felkészültség- és eszközhiány miatt  Vannak olyan részek, melyek csak informatika órán taníthatók meg  Egyéb tantárgyakba csak a felhasználás, és annak gyakorlása kerülhet  Az általános iskola végéig nem kell külön irányultság szerint  Óraszámok a százalékos arányokból

11 Kerettantervek  A kerettantervnek a NAT-ban meghatározott minimumokra kell építenie  Az egyes témáknál a mélységek jelentős különbségére van szükség párhuzamos kerettantervekben –Hardver-ismeret –Adatkezelés, adatfeldolgozás –Problémamegoldás  Programozási/kódolási ismereteket a reál irányultságú kerettantervekben kell majd részletesen kifejteni

12 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Reményi Zoltán


Letölteni ppt "Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban Reményi Zoltán Budapest 2012. 02. 16."

Hasonló előadás


Google Hirdetések