Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A vasúti továbbképzések lehetőségei a hazai és a nemzetközi elvárások változása kapcsán Előadó: Dr. Vincze Árpád főtanácsos Gazdasági és Közlekedési Minisztérium.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A vasúti továbbképzések lehetőségei a hazai és a nemzetközi elvárások változása kapcsán Előadó: Dr. Vincze Árpád főtanácsos Gazdasági és Közlekedési Minisztérium."— Előadás másolata:

1 A vasúti továbbképzések lehetőségei a hazai és a nemzetközi elvárások változása kapcsán Előadó: Dr. Vincze Árpád főtanácsos Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Infrastruktúra Szabályozási Főosztály

2 Tartalom I.A vasúti továbbképzéssel szemben támasztott általános elvárások II.A követelmények szakmai integrálása III.A feladatok tartalmi meghatározása

3 Az általános elvárások megfogalmazása  Közösségi szabályozás szintjén  A Tanács 95/18/EK irányelve  Az Európai Parlament és a Tanács 2001/14/EK irányelve  Az Európai Parlament és a Tanács 2001/16/EK irányelve  Az Európai Parlament és a Tanács 2004/49/EK irányelve  Az Európai Parlament és a Tanács 2004/50/EK irányelve

4 Az általános elvárások megfogalmazása  Közösségi szabályozás szintjén  Az Európai Parlament és a Tanács 2007/59/EK irányelve  A Bizottság 2006/920/EK határozata  A Bizottság 2008/231/EK határozata

5 Az általános elvárások megfogalmazása  Nemzeti szabályozási szintjén  évi CLXXXIII. törvény  8. § (1) bekezdése (45/2006. GKM rendelet)  35. § (1) bekezdése (40/2006. GKM rendelet)  36. §-a  68. § (1) bekezdése  80. § (4) bekezdése

6 A vasúti továbbképzéssel szemben támasztott általános elvárások  Az egységesség elve  Az átláthatóság elve  A modularitás elve  A megfelelőség elve

7 Az egységesség elve  Azonos tudásszintet biztosít  Kölcsönös elismerés  Elősegíti az európai vasúti térség átjárhatóságát

8 Az átláthatóság elve A képzéshez bármely piaci szereplő  nyíltan  hátrányos megkülönböztetéstől mentesen  folyamatában teljesen átláthatóan hozzáférhessen.

9 A modularitás elve A szakmai képzés:  Egymásra épülő  Több kimenettel rendelkező  Az iskolarendszerű és a felnőttképzés tudásanyagát integráló rendszerként működjön

10 A megfelelőség elve A szakmai képzés minősége feleljen meg:  Az átjárhatósági műszaki előírások  A normaszövegek  A szakmai elvárások követelményeinek

11 A követelmények szakmai integrálása Az integráció szintjei:  Normatív szint  a szakképzésről szóló évi LXXVI. törvény  a felnőttképzésről szóló évi CI. törvény  a gazdasági és közlekedési miniszter hatáskörébe tartozó szakképesítések szakmai és vizsgakövetelményeinek kiadásáról szóló 15/2008. GKM rendelet  a vasúti közlekedés biztonságával összefüggő munkakört betöltő munkavállalók képzésének és vizsgáztatásának a szabályairól szóló GKM rendelet  Képzési szint

12 A feladatok tartalmi meghatározása  A normatív szinten meghatározott követelmények szakmai, és képzési programokba történő átültetése  A piaci szereplők közötti párbeszéd  A képzési rendszerek visszacsatolással történő korrekciója

13 Köszönöm a figyelmüket


Letölteni ppt "A vasúti továbbképzések lehetőségei a hazai és a nemzetközi elvárások változása kapcsán Előadó: Dr. Vincze Árpád főtanácsos Gazdasági és Közlekedési Minisztérium."

Hasonló előadás


Google Hirdetések