Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis."— Előadás másolata:

1 Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis

2 Sulinet Digitális Tudásbázis Landolj a bázison! Gyere be hozzánk a bázisra, amely segítséget nyújt a tanulásban! Az SDT a biztos támaszpont a tudásban!

3 Sulinet Expressz Program Sulinet Expressz program főbb pillérei: –iskolai infrastruktúra fejlesztés –Sulinet Digitális Tudásbázis program: tartalom menedzsment keretrendszer digitális tartalomfejlesztés módszertani megújulás: digitális pedagógia IKT az oktatásban: pedagógus- továbbképzés

4 Sulinet VTK infrastruktúra hardver szoftver hálózat Sulinet „Virtuális Tanulási Környezet” (VTK) pedagógusok diákok

5 Az SDT rendszer jellemzői teljes körű LCMS funkcionalitás (tananyag lejátszás, szerkesztés) bővíthető logikai struktúra (a meta-sémák bővíthetőek, módosíthatóak) a kollaboráció teljes körű támogatása (levelezés, fórum, azonnali üzenetküldés a szerkesztés és lejátszás során egyaránt) a tananyagtartalom több lépcsőben történő publikálása (validálás: közkincs, értékes közkincs - akkreditáció) SCORM kompatibilitás (importálás, exportálás, külső rendszerek felé)

6 A tananyag-adatbázis elérhető tartalmak: –újrafelhasználható tananyagelemek (pl.: szöveg, kép, hang, videó, szimuláció, feladat stb.) –tematikus tartalmi egységek (pl. foglalkozás, téma) –gyűjtemények (lexikonszerű felhasználást támogató fogalom-, hang-, kép-, feladattárak) –óravázlatok, módszertani információk a tananyagelemek önállóan felhasználhatók a tananyagelemekből rugalmasan kialakíthatók új tananyagegységek saját fejlesztésű, összeállítású tananyagok közkinccsé tételének kezdeményezése lektorálás pályázatok

7 A tartalomfejlesztés anyagai szeptember 1.: SDT tesztidőszak kezdete december: Educatio Konferencia és Kiállítás: SDT 1.0 és tartalom digitális taneszköz akkreditáció SDT pályázatok (OM, IHM): 1.Digitális tananyagok és taneszközök készítése 2.Új fejlesztésű, választható oktatási modulok tananyagainak kifejlesztése 3.Digitális oktatási segédanyagok fejlesztése 4.Az interneten hozzáférhető elektronikus oktatási segédanyagok forgatókönyveinek elkészítése teljes ECDL tananyag –SCORM 1.2, Sylabus 4.0

8 SDT - Pedagógia n Számítógéppel segített együtt tanulás – több mint technika n A tartalom és a pedagógiai eszközök találkozása n tanári felkészülés és önképzés n egyéni tanulás, felkészülés n iskolai és iskolán kívüli tanulás n kortársi, tanulói együttműködés, társas tanulás n SDT pedagógiai elemek n tananyagszerkesztés és -átalakítás n TIP – tanítási program n TAP – tanulási program n kollaboratív eszközök – üzenet, chat, fórum (szerepjáték)

9 SDT – pedagógiai gyakorlat Konstruktív pedagógiai elvek Illeszkedés a tantervekhez – oktatáspolitikai időtállóság Iskolán kívüli tanulás, szakképzés, felnőttképzés A kommunikáció és az együtt tanulás elektronikus színterei Sulinet Expressz Program – SDT a módszertani megújulásban SDT a pedagógus továbbképzésben

10 Pedagógiai összefüggések Pedagógiai programcsomag Pedagógiai program Tanterv CélrendszerTananyagrendszer Követelmény rendszer Tanítási program Tanulási program

11 Keretrendszer Az SDT-rendszer elvi felépítése Internet Adatbázis Lejátszás Szerkesztés Adminisztráció

12 Sulinet Expressz

13 A keretrendszer részei Web-es megjelenítő: –Szabványos web felületen keresztül történő elérés –Gyakori operációs rendszerek és böngészők támogatása –Tananyag keresése, lejátszása –Kollaborációs eszközök Szerkesztő alkalmazás: –Ingyenesen letölthető alkalmazás –Windows platform támogatása –Tananyagszerkesztés –Kollaboratív eszközök Sulinet Expressz

14 Az SDT-ben tárolt tananyag felépítése ElemekFoglalkozásTémaLap Korábban létrehozott lap, foglalkozás, téma

15 SDT – Alkalmazás n Tanár n Foglalkozások (tananyagegység), gyűjtemények felhasználása a tanórán n Foglalkozás, téma átszerkesztése n tananyagelemek (képek, animációk stb.) felhasználása pl. órai bemutatóhoz n Kooperatív munka a tanórán vagy projektfeladat n Tartalomfejlesztés egyénileg vagy szakmai együttműködésben (munkacsoport) n Diák n Órai munkaformák n Egyéni tanulás n Háttér a felkészüléshez (házi dolgozat, kiselőadás stb.) n Kollaboratív, kooperatív tanulás n Tartalomfejlesztés egyénileg vagy együttműködésben (munkacsoport)

16 Lehetséges felhasználási módok Teljes tananyag kiválasztása, lejátszása SDT Matematika Történelem …. egyéb kiemelt tananyagok TOP lista SDT Portál – sdt.sulinet.hu Tantárgy Téma Foglalkozás

17 Lehetséges felhasználási módok Tananyag tallózása SDT Kiválasztott tananyag Műveltségterület Tantárgy Téma Altéma Foglalkozás

18 Lehetséges felhasználási módok Tananyag keresése, könyvjelzők SDT Kiválasztott tananyag Egyszerű keresés -cím szerint -kulcsszó szerint -tartalom Összetett keresés -adott típus (pl. kép) -több feltétel megadása Könyvjelző

19 keresésbejelentkezés tartalom bejárási útvonal az aktuális foglalkozás struktúrája meta adatok, könyvjelzők, TIP-TAP

20 útvonal szerkesztő forrás elemek Kapcsolatok az elemek között

21 Köszönöm figyelmüket!


Letölteni ppt "Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis."

Hasonló előadás


Google Hirdetések