Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

CALDERONI PROGRAM HEFOP-3.1.1-K-2004-08-0001/1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN Budapest, 2008. január 18.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "CALDERONI PROGRAM HEFOP-3.1.1-K-2004-08-0001/1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN Budapest, 2008. január 18."— Előadás másolata:

1 CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN Budapest, január 18.

2 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. A projektgazda Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) Elődintézményei: Országos Közoktatási Intézet (OKI) Professzorok Háza Sulinova egyes részei Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum (OPKM)

3 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Az intézet állami feladatként ellátandó alaptevékenysége Kutatás, kutatásszervezés és elemzés Fejlesztés és innováció Oktatási szolgáltatás Kiemelt fejlesztések lebonyolítása Könyvtári és múzeumi tevékenység

4 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Új elemek az OFI munkájában I. Informatikai megújulás Új alapokra helyezett elektronikus kommunikáció E-learning, távoktatás és távmunka Korszerű tudásmenedzsment megoldások On-line rendezvényinformatikai támogatás Program-projekt-portfólió menedzsment rendszer Új szakmai arculat Közoktatás – felsőoktatás – szakképzés – felnőttképzés Kutatás mellett kutatásszervezés II. Kutatás-fejlesztés mellett szolgáltatások, a szolgáltató jelleg erősítése Középpontban a „felhasználók”, az igénybevevők, partnerhálózat újraépítése Gyakorlat közeli projektek „Szakértői csapat” fiatalítása, újjászervezése Szakképzési projektek

5 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Calderoni Program Előzmények: a felsőoktatás szerkezeti-tartalmi fejlesztése (HEFOP 3.3.1) projekt, a kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógus-képzésben (HEFOP 3.3.2) projekt, a Magyar Elektronikus Taneszköz Adat-bázis és Etalontár (www.tanszertar.hu) tapasztalatai és fejlesztési terve Fő célok: a Calderoni integrált tartalomszolgáltató, elektronikus tanulási forráskezelő rendszer és platform kifejlesztése, a Calderoni kompetencia-fejlesztő,képzési program, módszer és taneszköz adatbázis, e- tanulási forrásközpont, a Calderoni hagyományos, audiovizuális, digitális taneszköz etalontár és tankönyv bemutató, valamint a Calderoni médiadidaktikai kutató és gyakorlólaboratórium-hálózat létrehozása. A program vezetői: Projektigazgató: Dr. Farkas Katalin Szakmai vezető: Dr. Nádasi András Informatikai vezető: Németh Balázs

6 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Calderoni terv A program főbb fázisai: – A Calderoni Programiroda létrehozása: személyzetének kiválasztása, a tervező és előkészítő tevékenység megszervezése – A projekt menedzsment 1. tréningje: a projekt bemutatása – Kompetencia Kerekasztal beszélgetés szervezése – A projekt menedzsment 2. tréningje: a projekt bemutatása –Informatikai Kerekasztal beszélgetés szervezése – K+F munkacsoportok létrehozása: A –Kompetencia B –Képzési választék C –Továbbképzés D – Minőségbiztosítás – Irodalomkutatás és értékelés – state of the art: A szakirodalom feldolgozása, EU projektek, fórumok és internetes adatbázisok tanulmányozása – Terepkutatás, helyzetfelmérés és értékelés: Kapcsolatépítés, a kutatók, programok, fejlesztések, kap – Keretrendszer specifikálás, struktúra, SOA: Funkcionális követelmények, szakterületek, dokumentum és objektum típusok, tematika, tartalmi keresők, e-learning jogok – Workshopok, konzultációk, fórumok: projekt bemutatók szakterületek szerint, adatbázisok, e- learning rendszerek, webdesign, értékelés – Keretrendszer fejlesztés, programozás: Tematikusan harmonizált adatbázis struktúra létrehozása, Hozzáférési szabályok pontos definiálása acitások, produktumok felmérése, dokumentálás – Adatbázis-építés, dokumentum archiválás: az 50 projekt produktumainak konvertálása, az 5 konzorcium anyagainak integrálása

7 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Az ÚMFT felsőoktatási konstrukciói (TÁMOP 4.) KódKonstrukció Hallgatói és intézményi szolgáltatásfejlesztés a felsőoktatásban Tananyagfejlesztés Képzők képzése, a pedagógusképzést támogató hálózatok korszerűsítése Korszerű matematikai és természettudományos végzettséggel rendelkezők számarányának növeléséhez szükséges tartalmi és képzési kapacitások kialakítása A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése Minőségfejlesztés a felsőoktatásban A tudáshasznosulást, tudástranszfert segítő eszköz-, és feltételrendszer kialakítása Innovatív kutatói teamek alapkutatástól az alkalmazott kutatásig terjedő projektjeinek támogatása A tudományos eredmények elismerése és disszeminációja Nemzeti Kiválóság Program

8 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Az EKOF koncepciója TÁMOP EKOF (Egységes Elektronikus Oktatási és Kulturális Szolgáltató Felület) 1. Az élethosszig tartó tanulás stratégiájának a kultúra eszközeivel történő megvalósítása. 2. A kulturális értékekhez való egyenlő hozzáférés megteremtése, az elektronikus szolgáltatásokhoz való hozzáférés erősítése révén. Ennek keretében kiemelt cél: Az adott térség fejlettségétől és a településtípustól függetlenül azonos szolgáltatások és tartalmak legyenek elérhetők az ország leghátrányosabb helyzetű térségében és legkisebb településén is.

9 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Az EKOF koncepciója Kiemelten kezelendőek: - oktatási tananyagok - kulturális tartalmak - tudományos információk A cél: - A tartalmak közös felületen történő kezelése és megjelenítése

10 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Calderoni Program Híd az NFT és az ÚMFT között: -speciális HEFOP tartalmak disszeminációjának segítése -szélesebb társadalmi rétegek hozzáférésének biztosítása az NFT eredményeihez, elsősorban a HEFOP és projektekben érintettek körében -az EKOF koncepció megvalósítása: központi ellenőrzés, egységes szolgáltatási platform, illeszthetőség

11 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Köszönöm a figyelmet! Németh Balázs igazgató Kiemelt Fejlesztések Koordinációs Központja Telefon: +36 (1) Fax: +36 (1)


Letölteni ppt "CALDERONI PROGRAM HEFOP-3.1.1-K-2004-08-0001/1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN Budapest, 2008. január 18."

Hasonló előadás


Google Hirdetések