Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szövetkezz okosan! Vállalkozás a fenntartható jövőért ! Pécs, 2010. november 16. Soltész Anikó.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szövetkezz okosan! Vállalkozás a fenntartható jövőért ! Pécs, 2010. november 16. Soltész Anikó."— Előadás másolata:

1 Szövetkezz okosan! Vállalkozás a fenntartható jövőért ! Pécs, 2010. november 16. Soltész Anikó

2 Ha fenntartható, jó ügyet jól képviselünk! A szociális szövetkezet: Összefogás a hosszú távú célok megvalósításáért Közös gondolkodás a fenntarthatóságért Tartós gondoskodás a célcsoportról Több lábon állással, piaci alkalmazkodással

3 A gondolkodást mindig diagnosztikával kezdjük ! Piacképes az a termék vagy szolgáltatás, amely valóságos, létező vagy felkelthető vevői igényt elégít ki, amelyre ismétlődő fizetőképes kereslet várható.  Miért pont tőlünk fogják a vevők beszerezni a terméket vagy szolgáltatást? (versenyelőny, különlegesség, a szükséges plusz)  Kik a versenytársaink, és miben versenyzünk velük ? (a célpiac fenyegetettsége)  Számíthatunk-e új versenytársakra, és tudjuk-e, hogy miért? (az új belépők előtt álló korlátok)  Mennyire függünk a szállítótól? (a szállítók alkuhelyzete)  Mennyire függünk a vevőinktől? (a vevők alkuhelyzete)  Mivel tudják a mi termékünket helyettesíteni? (a helyettesítő termék (szolgáltatás) esetleges fenyegető megjelenése)  Van-e egyedi eladási pozíciónk?

4 A szövetkezet egy a piaci versenyzők között ! Az ügyfél a : A szövetkezet egy a piaci versenyzők között ! Az ügyfél a : Versenyképes a termék vagy szolgáltatás, ha a várható versenytársak ellenére eladható, mert minőségben, vagy árban (költségben), illetőleg más, a vevők számára fontos szempontból kedvezőbb a versenytársaknál. Ne a marketingen takarékoskodjunk!

5 Versenyeztessünk mindenkit, akit lehet: munkaerőt, alvállalkozót ! Működőképes a termék vagy szolgáltatás, ha a vállalkozás képes a terméket előállítani, a szolgáltatást nyújtani a vevő számára fontos paraméterek szerint.  Elő tudjuk állítani a terméket, a szolgáltatást? (a technikai megvalósíthatóság)  Vannak-e megfelelő szakembereink, aki értenek hozzá?  Milyen módszerrel, milyen technológiával fogunk termelni, szolgáltatni?  Van valami jogi akadály?  Hogyan szerezhetők meg a szükséges eszközök, a telephely?  Kikkel fogjuk működtetni? (a munkatársak felfogása a munkáról, a vállalkozásról)  Ki mit fog csinálni a tulajdonosok közül?

6 Ízlelgessük az árbevétel, nyereség, költségcsökkentés szavakat ! Üzletképes az a termék vagy szolgáltatás, amellyel nyereséget lehet elérni a rendelkezésre álló vagy megszerezhető erőforrásokkal.  Miből lesz a bevétel?)  Milyen költségek lesznek?  Mekkora befektetéssel indítható ?  Meddig viszi, mikortól hozza a pénzt? Mikor lesz nyereséges? (a fedezeti pont eléré-se)  Mikorra térül meg a befektetett tőke?  Megéri ezt a vállalkozást elindítani? A saját pénzemből elindítanám?

7 Együtt sírunk, együtt nevetünk! Mi is akarjuk: A szövetkezetet csak akkor érdemes elindítani, ha rendelkezünk a kellő elszántsággal, ha tényleg akarjuk ezt a vállalkozást.  Szívesen foglalkozunk a profilunkkal?  Kellően izgalmasnak, amit csinálunk?  Van tapasztalatunk az adott területen?  Van tapasztalatunk az üzletszerzésben?  Vannak kapcsolataink, amelyekre építhetünk?  Van tapasztalatunk az irányításában?  Kellően elszántak vagyunk -e, hogy elindítsuk a vállalkozást?

8 Eddigi tapasztalatok Elégtelen piackutatás, rugalmatlan alkalmazkodás, Hiányzó, vagy túl optimista kockázatelemzés Alulbecsült költségek, túlbecsült nyereség Hiányzó kiválasztási technikák, hiányzó csapatépítés, kiszolgáltatott vezetők A piaci versenyhez képest szerény marketing, Megalapozatlan elvárások az állammal és más támogatókkal szemben

9 Az üzleti tervezés= sorsunkat a kezünkben tartjuk  Fedőlap  Tartalomjegyzék  Összefoglalás  Az ágazat / iparág bemutatása-új belépők  A vállalkozó személyes hátterének bemutatása és/vagy a vállalkozás be-mutatása (jöv ő kép, küldetés, értékek)  A tervezett termék / szolgáltatás ismertetése  Marketing terv  A tervezett tevékenység működtetése  A vállalkozás jogi formája  Pénzügyi és finanszírozási terv  Lehetséges kockázatok ( SWOT, PEST elemzés)  Fejlesztési tervek (jövőkép)

10 Ha nincs, vagy nem jó a marketing, nincs vevő ! A fogyasztói elégedettség kialakítása, a fogyasztói igények megismerésén, és azok lehető legtökéletesebb kielégítésén keresztül, a nyereségességi szempontok szem előtt tartásával. Pozitív élmény az általunk nyújtott szolgáltatással, általunk kínált termékkel kapcsolatban.  … feltérképezés: piackutatás  … célcsoport megválasztása: szegmentálás, pozícionálás  … igény-kielégítés: marketing mix (4P)  … nyereségképzés: pénzügyi tervezés

11 Jó marketinghez jó küldetés, jövőkép, célok kellenek Küldetés: Meghatározza, hogy mi a vállalkozás létezésének célja, mit tesz hozzá a világhoz, milyen értékeket képvisel, milyen elvek alapján működik. Milyen piaci igényt akar kielégíteni és hogyan? („lágy” tényezők) Jövőkép: A vállalkozás kívánatos és lehetséges jövőbeni állapotát írja le mindazon kritériumokkal, amelyekkel az előrehaladást mérni tudja. („kemény” A cél az eredményre vonatkozzon, ne pedig a cselekedetre.  A cél legyen mérhető: legyen egyértelműen eldönthető, hogy elértük-e vagy sem.  A cél mindig egy konkrét területre vonatkozzon, legyen egyszerű és világosan megfogalmazott.  A célhoz mindig tartozzon határidő és a végrehajtásért felelős személy.  A cél jelentsen kihívást, vagyis követeljen jelentős erőfeszítést, ugyanakkor legyen reális.  A cél legyen elfogadható azok számára, akik részt vesznek a megvalósításában .

12 Információs szupersztráda!!!!  Imázs, arculat: logó, küldetés, szlogen, szórólap, levélpapír, faxpapír, névjegykártya, póló, reklám-szatyor;  Reklám: Internet (egyelőre csak ingyen);  Honlap: www. ????  Webáruház,  Cégadatbázisok, linkgyűjtemények: Interneten;  Szórólap: ügyfeleknél hagyunk (kezdetben postaládákba is szórtunk);  Direkt marketing: társasház-kezelő cégeknek e-mail;  Promóció, vásárlásösztönzés (akciók): minden szezonban más;  Ügyfélszolgálati munka minősége: munkatársak megjelenése és viselkedése, ügyfélkérdőív, szezonális figyelmességek;  PR: sajtókapcsolatok  CSR: civil szervezeteknek kedvezmény, bölcsiben társadalmi munka, saját tapasztalatok megosztása a vállalkozóképzés során.  Social Média: Facebook, linkelés, lájkolás, stb.

13 Nincs megállás: a fenntarthatóság=rugalmas alkalmazkodás  Termék/szolgáltatás portfóliónk folyamatos átvizsgálása Civil célokat, gazdaságosságot és nyereségességet egyaránt képviselő menedzsment KoopeRáció nagyban és kicsiben Méretgazdaságossági problémák megoldása Tranzakciós költségek csökkentése-támogatás gazdaságosság Szakmai és mentális segítség

14 Köszönöm szépen a figyelmet! Ha nagy a szükség, jól jöhet a segítség, e-mailen is: aniko.soltesz@gmail.com ☺


Letölteni ppt "Szövetkezz okosan! Vállalkozás a fenntartható jövőért ! Pécs, 2010. november 16. Soltész Anikó."

Hasonló előadás


Google Hirdetések