Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Javaslatok a következő tanodaciklusra Szűcs Norbert Motiváció Oktatási Egyesület.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Javaslatok a következő tanodaciklusra Szűcs Norbert Motiváció Oktatási Egyesület."— Előadás másolata:

1 Javaslatok a következő tanodaciklusra Szűcs Norbert Motiváció Oktatási Egyesület

2 Az előadás áttekintése Tanoda definiálása Finanszírozás Szakmai elvárások

3 Tanoda definíciója A tanoda nem kormányzati szervezet által működtetett, helyi sajátosságokra, a gyermekek, fiatalok önkéntes részvételére és egyéni szükségleteire építő, független infrastruktúrával rendelkező közösségi színtér. A személyiségfejlődés egészét szem előtt tartó komplex szolgáltatást nyújt, melyet az oktatási rendszerben nem megfelelően elismert, a társadalmi perifériára szoruló gyermekek és fiatalok nem érhetnek el.

4 Tanoda definíciója Komplexitás Ne csak az iskola célrendszerét jelenítse meg Innovatív és autonóm műhelyek létét feltételezi/generálja

5 Finanszírozás Törekvés a kontinuus finanszírozás biztosítására Hosszú futamidejű (48-60 hónap) finanszírozási modell kialakítása, a finanszírozási volumen megtartásával Normatív finanszírozás lehetőségének megvizsgálása – minőségbiztosítási rendszer kialakítása

6 Célcsoport Korosztályi nyitás erősítése Érettségihez jutás mellett a szakiskolai lemorzsolódás megelőzése Alsó-felső tagozat átmenete (képességfejlesztésről a lexikális tudásra helyeződik a hangsúly) Pilot: iskoláskor előtti programokkal történő összekapcsolás

7 Célcsoport HH/HHH arányszámok újragondolása Új definícióra reagálás Esélyegyenlőségi célzás vs. heterogén közösség Migráns célcsoporthoz jobban illeszkedő pályázati komponens

8 Alapvető célkitűzések Alapképességek fejlesztése (olvasás, matematikai alapképességek, tanulásmódszertan) Innovatív pedagógiai módszertanok alkalmazása Integrált programok megvalósítása Közösségfejlesztés

9 Kapcsolat az iskolákkal A tanodák feladatának megismertetése az iskolákkal Nem napközi, nem korrepetáló műhely Szinkronizálás az egész napos oktatás rendszerével A koncepció letisztulására van szükség Az iskolák érdekeltté tétele az együttműködésben Iskolai közösségi szolgálat megvalósításának biztosítása

10 Mérés Adathiány felszámolása Nem látható, mely területeken lehet hatékony a tanoda Központilag szervezett mérés Kontrollcsoport szükséges (hozzáadott érték problémája) Szociális és affektív változók mérése (motiváció, attitűdök, lelki- és fizikai egészség) Hosszabb mérési intervallumok Különböző profilú tanodák eredményességének megítéléséhez eltérő szempontrendszer

11 Differenciálás Tanoda Sztenderd újragondolása Korábbi egydimenziós feltételrendszer helyett differenciált és/vagy modulrendszerű szakmai felhívás megfogalmazása Eltérő helyi igények és adottságok Komplexitás megőrzése Alapelvek megőrzése Integrált programok

12 Javaslatok megvitatása a III. szekcióban!


Letölteni ppt "Javaslatok a következő tanodaciklusra Szűcs Norbert Motiváció Oktatási Egyesület."

Hasonló előadás


Google Hirdetések