Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

19.Tétel By Perez. Egy könyvelő cég feladatai: o Kapcsolattartás biztosítása a megbízó cégek vezetőivel o A könyvelésre átadott számlák ellenőrzése abból.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "19.Tétel By Perez. Egy könyvelő cég feladatai: o Kapcsolattartás biztosítása a megbízó cégek vezetőivel o A könyvelésre átadott számlák ellenőrzése abból."— Előadás másolata:

1 19.Tétel By Perez

2 Egy könyvelő cég feladatai: o Kapcsolattartás biztosítása a megbízó cégek vezetőivel o A könyvelésre átadott számlák ellenőrzése abból a szempontból, hogy azok külsőre megfelelnek-e a számviteli törvényben előírtaknak o Kontírozás, adatrögzítés, bérszámfejtés- amennyiben a szerződésben vállalta a cég o A megfelelő bevallások és adatszolgáltatások határidőre történő elkészítése és leadása a hivatalokhoz o Igény szerinti kimutatások elkészítése o Folyamatos konzultáció a megbízó cégek vezetőivel, és tájékoztatás nyújtása a könyvviteli-, pénzügyi-, adózási változásokról o A cégvezetők figyelmének felhívása a szabálytalan működésre, tájékoztatás a szabálysértés várható következményeiről.

3 A számítógép alkalmazásának előnyei: A számítógép nagyon sok területen segítheti a könyvelők munkáját: o Automatizálja a könyvelés „kézi” folyamatainak egy részét o Meggyorsítja a munkát o Ellenőrzési funkciói segítenek a pontosabb, hatékonyabb munkavégzésben o Segít a team-munka összehangolásában o Segít a munkához szükséges információk megszerzésében o Segítheti a partnerekkel való kapcsolattartást

4 A számítógép alkalmazásának hátulütői: o Beruházás-igényes o Energiaigényes o Fenntartási költségei magasak o Bizonyos értelemben „másfajta” gondolkodást igényel o Meg kell tanulni a használatát o Vannak az egészségre káros hatásai o Gondoskodni kell az adatvédelemről o Gondoskodni kell az adatok biztonságáról

5 Hardverigény:  Nagy háttérkapacitás-igény: Egy könyvelőiroda sok megbízó teljes könyvelését végzi. Ez sok tízezer, vagy sok százezer adatsor rögzítését és tárolását jelenti. A szükséges tárkapacitást ennek megfelelően kell méretezni.  Nagy teljesítményű hardver Az említett adatmennyiség feldolgozása nagy teljesítményű, gyors számítógépeket igényel. A fentiek miatt a processzor sebességét, a memóriakapacitást, illetve a háttértár sebességét optimalizálni kell.  Hálózat kialakításának igénye Ahhoz, hogy egy közös adatbázisból dolgozhassanak a cég dolgozói, egy megfelelően kialakított, nagy sávszélességű helyi hálózatra van szükség. Szükséges a megfelelő sávszélességű internet-kapcsolat is.  Megbízható adattárolás A könyvelésben – különösképpen a bérkönyvelésben – az adatvesztés súlyos, beláthatatlan következményekkel jár., ezért ki kell dolgozni, és be kell tartani az adatbiztonsági követelményeket. A villamos hálózaton fellépő áramszünetek, feszültség-kimaradások, feszültségingadozások hatásának kiküszöbölésére például szünetmentes tápegységeket kell üzembe állítani.

6 Szoftverszükséglet: Jogtiszta operációs rendszer: Egy könyvelő cégnek – természetesen – megvásárolt, jogtiszta operációs rendszerrel kell rendelkeznie Pl. Microsoft Windows Jogtiszta irodai programcsomag: A hatékony munkához célszerű egy irodai programcsomag. Pl. Microsoft Office Jogtiszta könyvelőszoftver A hatékony szakmai munkához elengedhetetlen egy könyvelőszoftver. Előnyei a „kézi” könyveléssel szemben:  Gyorsabb  Pontosabb  Hatékonyabb  Egyszerűbb  Kényelmesebb Többcéges könyvelőszoftver: Tekintve, hogy egy könyvelő cég általában több – esetleg nagyon sok – vállalkozás könyvelését végzi egyszerre, mindenképpen ún. „többcéges” könyvelő szoftverre van szüksége, vagyis olyanra, amelyik megengedi, hogy több cég párhuzamos könyvelését végezzük a segítségével

7 Integrált könyvelőszoftver Az integrált könyvelőszoftver teljes körűen lefedi egy könyvelőiroda igényeit. Egyetlen szoftvercsomag tartalmazza a különböző könyvelési feladatok mindegyikét. A modulok teljes mértékben együttműködnek, átadják egymásnak a kapcsolódó adatokat. Minden adatot csak egyszer kell rögzíteni. Ez gyorsítja a munkát, csökkenti a hibalehetőségeket. Gyors működésű szoftver A bérkönyvelést mindig pontosan, határidőre be kell fejezni, ez megköveteli a gyors működésű szoftvert. A gyorsaságnak az adatrögzítéskor, az adatbázis műveletek végzésekor, és a riportok (lekérdezések) kérése esetén is megfelelőnek kell lennie. Felhasználóbarát szoftver A gyorsaság biztosításának, illetve a könyvelést végző dolgozók munkájának könnyítése érdekében logikus működésű, áttekinthető, könnyen kezelhető, esztétikus kivitelű, ún. „felhasználóbarát” könyvelőszoftverre van szükség

8 Energómikus munkakörnyezet Az egészséges munkavégzés érdekében a dolgozók fiziológiai igényeihez igazodó, ergonómikus, egészséges számítógépes munkahelyeket kell kialakítani. Az ergonomikus munkakörnyezet kialakításának számtalan feltétele van:  Megfelelően tágas térbiztosítása a munkavégzéshez  Megfelelő hőmérséklet, páratartalom, pormentesség, szellőzés biztosítása  Alacsony zajszint  Szemkímélő világítás  A számítógép célszerű elhelyezése  A monitor, billentyűzet, egér megfelelő magasságú elhelyezése  A billentyűzethez és az egérhez csuklótámasz  Állítható magasságú, háttámlás szék  Stb.

9 MI AZ ERGONÓMIA? Az ergonómia egyszerûen fogalmazva “a dolgozó és a munkakörnyezet közötti kapcsolat tanulmányozása.” Ez a szó a görög “ergos” szóból származik, ami munkát jelent, és a “nomos” szóból, ennek jelentése törvény. Látszólag a munkakörnyezet minden tényezõje az ergonómia tudományába tartozik: 1.Fizikai környezet: -Hõmérséklet-Hõmérséklet - Megvilágítás - Zaj - Berendezés - Személyes tér - Helyes testtartás - Megvilágítás - Zaj - Berendezés - Személyes tér - Helyes testtartás 2.Pszichológiai és szociális környezet: - munkaerő kereslet - személyes kapcsolatok - munkakapcsolatok - a dolgozó egyéni tulajdonságai (fizikai, pszichológiai) Az ergonómia legfontosabb alapelve, a munkakörnyezetet úgy megtervezni, hogy az találkozzon a dolgozó igényeivel. Ideális esetben, a munkakörnyezet elég rugalmas ahhoz, hogy minden személy egyéni igényeihez alkalmazkodni tudjon. Ha a munkakörnyezetet nem így tervezik meg, a dolgozónak kell alkalmazkodnia ahhoz. Az emberi alkalmazkodó képesség sajátos tulajdonsága, hogy bármilyen szélsõséges munkakörülmények között képes elvégezni a feladatát. Azonban ennek az alkalmazkodásnak költségvonzata is van: egészség és a jó közérzet csökken, ezáltal a feladatot nem teljesíti, illetve a munka minõsége romlik. Az egyénre ható tényezõkön kívûl magára a szervezetre is közvetlen és közvetett hatásaikkal és költségeikkel is kell számolni: megnövekedett egészségbiztosítási költségekkel, kompenzációs díjak, szabadságok, forgalom és csökkent termelékenység.


Letölteni ppt "19.Tétel By Perez. Egy könyvelő cég feladatai: o Kapcsolattartás biztosítása a megbízó cégek vezetőivel o A könyvelésre átadott számlák ellenőrzése abból."

Hasonló előadás


Google Hirdetések