Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses kapcsolatok vizsgálata és az önkormányzati feladatellátást szabályozó külső szerződések rendszere.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses kapcsolatok vizsgálata és az önkormányzati feladatellátást szabályozó külső szerződések rendszere."— Előadás másolata:

1 Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses kapcsolatok vizsgálata és az önkormányzati feladatellátást szabályozó külső szerződések rendszere ( ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a Hajdúnánási Közös Önkormányzati Hivatalban”) Hajdúnánás, november 13.

2 A 100%-ban önkormányzati tulajdonú Hajdúnánási Holding Zrt-n keresztül irányított önkormányzati vállalatok Hajdúnánási Holding Zrt. HÉPSZOLG Kft. Közétkeztetési N- Kft. NPC Kft. Közvetlen, napi kapcsolat a társaságok között A Holding irányítási funkciói kiterjednek a pénzügyi, stratégiai, operatív és vagyongazdálkodási területekre Irányító testületek működése nem generál költséget A szolgáltatások központi szervezése, a belső kapacitások közös használata részben megoldott (pl. gazdasági adminisztráció)

3 3 A támogató területek központi szervezése az alábbiak szerint alakul A gazdasági adminisztráció központosított, a teljes vállalatcsoportra összesen 6 fő pénzügyes látja el a feladatokat. A könyvvizsgálói feladatokat ugyanaz a külső cég látja el valamennyi vállalat vonatkozásában. A pénzügyi szabályzatok teljes köre 2014 végére készül el. Az egységes integrált számviteli és vezetői információs rendszer kialakítása kiemelt prioritás, mely a tervek szerint 2014-ben megvalósul. A jogi szolgáltatások egységesítése megtörtént. Az informatikai terület központosítása jelenleg is folyik. Az eszközbeszerzések egy része központosítottan bonyolódik, így pl. az irodaszerek, irodatechnikai eszközök, számítógépek, tisztítószerek közös beszerzése megoldott. A további beszerzéseket jelenleg a társaságok egyedileg bonyolítják. A kapcsolódó vállalatcsoport szintű közbeszerzési szabályzat kidolgozása megtörtént. A cash pool rendszer kialakítása folyamatban van, a tagvállalatok közötti hitelezés rendszere már működik. Tervek szerint a teljes cash pool rendszer kialakítása 2015 végére valósulhat meg. Vállalatcsoport-szintű honlap, közös arculat tervezése megtörtént, jelenleg a gyártás folyik.

4 A Holdinggal és a külső partnerekkel kötött szerződéses kapcsolatok működésére vonatkozó javaslatok az alábbi területekre terjednek ki 1.A Holding irányítási struktúrájának fejlesztése 2.A vállalatcsoport működési hatékonyságának növelése 3.Az önkormányzati szerződéses kapcsolatok átalakítása

5 A Holding irányítási struktúrájának fejlesztése A Holding SZMSZ-ének elkészítése és abban a Holdingra és a tagvállalatokra vonatkozó irányítási feladatok definiálása. A tagvállalatok SZMSZ-ének bővítése a holding struktúrában való működésre utalással. Vállalatcsoport szintű controlling rendszer továbbfejlesztése a teljesítménymutatók rendszerének kialakításával. Hiányzó belső szabályzatok (egységes informatikai, pénzügyi, HR stratégia) elkészítése

6 A vállalatcsoport működési hatékonyságának növelése Központosított szolgáltatások kialakítása, továbbfejlesztése. Létesítményüzemeltetés és karbantartás közös szervezése, és ebbe az intézmények és a Hivatal bevonása. Központi ügyfélszolgálati iroda kialakítása.

7 Az önkormányzati feladatellátást szabályozó szerződések továbbfejlesztése Szolgáltatási szint megállapodások kialakítása. Szolgáltatók számának csökkentése. Kistérségi feladatellátás szélesítése.


Letölteni ppt "Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses kapcsolatok vizsgálata és az önkormányzati feladatellátást szabályozó külső szerződések rendszere."

Hasonló előadás


Google Hirdetések