Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1. Bor-világpiaci trendek 2. A magyar bor világhírű Magyarországon 3

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1. Bor-világpiaci trendek 2. A magyar bor világhírű Magyarországon 3"— Előadás másolata:

1 1. Bor-világpiaci trendek 2. A magyar bor világhírű Magyarországon 3
1. Bor-világpiaci trendek 2. A magyar bor világhírű Magyarországon 3. A bor univerzum lényege 4. Vylyan sztori

2 [ BORPIAC ]

3 A VILÁGPIAC

4

5 Szőlőtermelés 8 millió ha Európa: 62%!, 4,3 millió ha
10 % FELETT: Spanyolo. Fro., Olaszo., Újvilág: dinamikus szőlőtelepítés; EU 90-es évek óta csökken Össz: az egész világon lassan csökken

6 Bortermelés Világ bortermelése: ~ 285 millió hl
1. Európa: 67 %, 166 millió hl Fro., Ol., Sp., USA Argentína Ausztrália Dél-Afrika Chile Ázsia Bortermelés > borfogyasztás Pár éve millió hl borfelesleg, ennek 2/3-a Európában Megoldás: KELET belépése?

7 Dinamikus borpiac BOREXPORT Franciao. Olaszország
Spanyolo. (Portugália) Chile Ausztrália USA BORIMPORT UK Németo. USA Franciao. KÍNA! Oroszo. É-Eu. (Hollandia, Belgium, Svédország, Dánia)

8 Borfogyasztás ’90-es évek: mélypont Stabil / lassú növekvés
Teljes borfogyasztás: 240 millió hl Egy fő éves átlagfogyasztása 35 l (10-60l) Fro., Lux. 60 l; Svájc 40 l; UK: 7-8 l, de növekszik Első 10: hagyományos eu. bor-országok USA beelőz!

9 Borfogyasztás hagyományos bortermő országokban stagnál ↓
USA: dinamikus növekedés ↑ Ázsia! Borboom? Kína beelőzi UK-t India (Kína legnagyobb vetélytársa népesedésben) Pl. USA 7-8 l / fő, Japán 2,5 l; Kína 0,26 l, India, dinamikus növekedés! ↑ Észak-Európában ↑

10 - Óvilág - hagyományos a "borászat bölcsője" évezredekre visszanyúló európai gyökerek eredetvédelem Bordeaux, „az örök túlélő” Célcsoport: tájékozott fogyasztói réteg (helyi klasszifikációs rendszer) Marketingüzenet: tradíció Stratégia: oktató jellegű; egyedi; termékcentrikus

11 - Óvilág - Imázs: klasszikus óvilági francia jelleg, chateau
Pompa, elegancia nem kell(ett) a divatirányzatokat követniük

12 - Újvilág – Marketing üzenet: a tradíciót marketing üzenettel pótolják
tradícióra hivatkozás, de más módon: bukolikus, farmer romantika nincs történelmem a márka mögött → "életsílus" Imázs: színes, trendi - messziről kiabál a polcról Fiatalok felé nyitás Stratégia: hatalmas birtokok, hatalmas pénzek márkák tömegesítése, fogyasztói testreszabása világmárkák!

13 Pl. Ausztrália

14 → közelednek egymáshoz
Trendek → közelednek egymáshoz Globalizáció Kelet felé tolódás

15 MAGYARORSZÁG „A magyar bor világhírű, Magyarországon…”

16 Szőlőtermelés Folyamatos csökkenés ’80-as évek: 150.000 ha
XX. sz. /1.világháború; 1945; 1949; rendszerváltás/ ’80-as évek: ha ’90-es évek: ha ma: 83,500 ha, ebből termő: ha Szőlőterület 90% egyéni gazdaságok Sokszínű fajtaszerkezet Szőlőültetvény rekonstrukció

17 Bortermelés ’80-as évektől csökkenés ’96-2000: 4,1 millió hl
70% fehér bor: 1. az olaszrizling legfehérebb: Tokaj, Mór, Somló 28% vörösbor: 1. a kékfrankos legvörösebbek: Sopron, Szekszárd 2% rosé ’80-as évektől csökkenés ’ : 4,1 millió hl ma: 3,5 - 2,7 millió hl/év átlag hozam: 45 hl/ha Szőlőtermés 90% → BOR A világon a 11. hely (2001)

18 Borexport Export mennyisége: 640 000 hl
Exportunk visszaesése után Távol-Keleti aranybánya? Basic wine > Ikon szegmens Célországok Távol-Kelet Németország szomszédok Retro keleti-piacok UK Észak-Európa Észak-Amerika

19 Borimport, belső piac 2006, 2007 megugrás
Importvámok eltörlése (hamis helyett olcsó lédig, pl. olasz) Import: hl Kiskereskedelem átalakulása nemzetközi láncok Nagykereskedések a fennmaradó rész pedig szakboltokban; a pincészetekben (Internet marginális)

20 Borfogyasztás Borfogyasztásunk 2,7 millió hl
2006: l / fő – ma: 24 l / fő / év (tea:25) 2/3 folyó bor; 1/3 palackos Önfogyasztás (27%) Preferencia: vörös > fehér > > > rosé (8%) édes > félédes > száraz

21

22 BOR Természet Nemzeti ital változatos örök átalakulás
hagyomány művészet közösségalkotó Kikapcsolódás beszélgetés Misztikus Krisztus vére Noé egészséges gasztronómia nem szezonális divat presztízs ajándék hobby tudás

23 Mindennek az alapja: A JÓ bor

24 De…

25 Bormarketing lényege 90 % 10 % Élmény/érzelem Márka érintettség
immateriális értékek hozzáadott érték story - amellyel a vásárló „tudatalattiját” érjük el! szőlő technológia Márka A fogyasztóból e tudattalan, implicit vásárlói döntéseket - és élményeket hívja elő. 25

26

27 Vylyan történet ( )

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39 Vince-nap 39

40 ÖRDÖGszántotta hegy legendája Classicus címkék kötet Túra
Farsangi játék ÖRDÖGkatlan Fesztivál 40

41 ÖRDÖGKATLAN 41

42 Vylyan terasz! Jazz és Irodalom

43 43

44

45

46


Letölteni ppt "1. Bor-világpiaci trendek 2. A magyar bor világhírű Magyarországon 3"

Hasonló előadás


Google Hirdetések