Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1. Bor-világpiaci trendek 2. A magyar bor világhírű Magyarországon 3. A bor univerzum lényege 4. Vylyan sztori.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1. Bor-világpiaci trendek 2. A magyar bor világhírű Magyarországon 3. A bor univerzum lényege 4. Vylyan sztori."— Előadás másolata:

1 1. Bor-világpiaci trendek 2. A magyar bor világhírű Magyarországon 3. A bor univerzum lényege 4. Vylyan sztori

2 [ BORPIAC ]

3 A VILÁGPIAC

4

5 Szőlőtermelés 8 millió ha Európa: 62%!, 4,3 millió ha – 10 % FELETT: Spanyolo. Fro., Olaszo., Újvilág: dinamikus szőlőtelepítés; EU 90-es évek óta csökken Össz: az egész világon lassan csökken

6 Bortermelés Világ bortermelése: ~ 285 millió hl 1. Európa: 67 %, 166 millió hl Fro., Ol., Sp., USA Argentína Ausztrália Dél-Afrika Chile Ázsia B ortermelés > borfogyasztás – Pár éve millió hl borfelesleg, ennek 2/3-a Európában – Megoldás: KELET belépése?

7 Dinamikus borpiac BOREXPORT Franciao. Olaszország Spanyolo. (Portugália) Chile Ausztrália USA BORIMPORT UK Németo. USA Franciao. KÍNA! Oroszo. É-Eu. (Hollandia, Belgium, Svédország, Dánia)

8 Borfogyasztás ’90-es évek: mélypont Stabil / lassú növekvés Teljes borfogyasztás: 240 millió hl Egy fő éves átlagfogyasztása 35 l (10-60l) Fro., Lux. 60 l; Svájc 40 l; UK: 7-8 l, de növekszik Első 10: hagyományos eu. bor-országok USA beelőz!

9 Borfogyasztás hagyományos bortermő országokban stagnál ↓ USA: dinamikus növekedés ↑ Ázsia! Borboom? Kína beelőzi UK-t India (Kína legnagyobb vetélytársa népesedésben) Pl. USA 7-8 l / fő, Japán 2,5 l; Kína 0,26 l, India, dinamikus növekedés! ↑ Észak-Európában ↑

10 - Óvilág - hagyományos a "borászat bölcsője" évezredekre visszanyúló európai gyökerek eredetvédelem Bordeaux, „az örök túlélő” Célcsoport: tájékozott fogyasztói réteg (helyi klasszifikációs rendszer) Marketingüzenet: tradíció Stratégia: oktató jellegű; egyedi; termékcentrikus

11 - Óvilág - Imázs: klasszikus óvilági francia jelleg, chateau Pompa, elegancia nem kell(ett) a divatirányzatokat követniük

12 - Újvilág – Marketing üzenet: – a tradíciót marketing üzenettel pótolják – tradícióra hivatkozás, de más módon: bukolikus, farmer romantika – nincs történelmem a márka mögött → "életsílus" Imázs: – színes, trendi - messziről kiabál a polcról – Fiatalok felé nyitás Stratégia: – hatalmas birtokok, hatalmas pénzek – márkák tömegesítése, fogyasztói testreszabása – világmárkák!

13 Pl. Ausztrália

14 → közelednek egymáshoz Globalizáció Kelet felé tolódás Trendek

15 MAGYARORSZÁG „A magyar bor világhírű, Magyarországon…”

16 Szőlőtermelés Folyamatos csökkenés XX. sz. /1.világháború; 1945; 1949; rendszerváltás/ ’80-as évek: ha ’90-es évek: ha ma: 83,500 ha, ebből termő: ha Szőlőterület 90% egyéni gazdaságok Sokszínű fajtaszerkezet Szőlőültetvény rekonstrukció

17 Bortermelés – ’80-as évektől csökkenés – ’ : 4,1 millió hl – ma: 3,5 - 2,7 millió hl/év – átlag hozam: 45 hl/ha Szőlőtermés 90% → BOR A világon a 11. hely (2001) 70% fehér bor: 1. az olaszrizling legfehérebb: Tokaj, Mór, Somló 28% vörösbor: 1. a kékfrankos legvörösebbek: Sopron, Szekszárd 2% rosé

18 Borexport Export mennyisége: hl Exportunk visszaesése után Távol-Keleti aranybánya? Basic wine > Ikon szegmens Célországok Távol-Kelet Németország szomszédok Retro keleti-piacok UK Észak-Európa Észak-Amerika

19 Borimport, belső piac 2006, 2007 megugrás Importvámok eltörlése (hamis helyett olcsó lédig, pl. olasz) Import: hl Kiskereskedelem átalakulása nemzetközi láncok Nagykereskedések a fennmaradó rész pedig szakboltokban; a pincészetekben (Internet marginális)

20 Borfogyasztás Borfogyasztásunk 2,7 millió hl 2006: l / fő – ma: 24 l / fő / év (tea:25) 2/3 folyó bor; 1/3 palackos Önfogyasztás (27%) Preferencia: – vörös > fehér > > > rosé (8%) – édes > félédes > száraz

21

22 BOR Természet Nemzeti ital változatos örök átalakulás hagyományművészet közösségalkotó Kikapcsolódásbeszélgetés MisztikusKrisztus véreNoé egészségesgasztronómianem szezonális divatpresztízs ajándékhobbytudás

23 Mindennek az alapja: A JÓ bor

24 De…

25 É lmény/é rzelem érintettség immateriális értékek hozzáadott érték story - amellyel a vásárló „tudatalattiját” érjük el! szőlő technológia Bormarketing lényege 90 % 10 % Márka A fogyasztóból e tudattalan, implicit vásárlói döntéseket - és élményeket hívja elő.

26

27 Vylyan történet ( )

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39 Vince-nap

40 ÖRDÖG ÖRDÖGszántotta hegy legendája Classicus címkék kötet Túra Farsangi játék ÖRDÖGkatlan Fesztivál

41 ÖRDÖGKATLAN

42 Vylyan terasz! Jazz és Irodalom

43

44

45

46


Letölteni ppt "1. Bor-világpiaci trendek 2. A magyar bor világhírű Magyarországon 3. A bor univerzum lényege 4. Vylyan sztori."

Hasonló előadás


Google Hirdetések