Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

 Iskolák magatartása  Tanulók motiváltsága  Szülők elhivatottsága  Gyermekjóléti Szolgálatok, családsegítők, gyámok, nevelőszülők véleménye JULI.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: " Iskolák magatartása  Tanulók motiváltsága  Szülők elhivatottsága  Gyermekjóléti Szolgálatok, családsegítők, gyámok, nevelőszülők véleménye JULI."— Előadás másolata:

1  Iskolák magatartása  Tanulók motiváltsága  Szülők elhivatottsága  Gyermekjóléti Szolgálatok, családsegítők, gyámok, nevelőszülők véleménye JULI

2   Az iskolák befogadási készsége, igénye  - BLSzSzK  - Fáy Szakképző Iskola  - Kereskedelmi Szakközépiskola

3 Kapcsolatfelvétel céljából szóba jöhető intézmények adattárának elkészítése (részletes táblázat: Nógrád megye, Heves megye és BAZ megye keleti része) Kapcsolatfelvétel levél formájában Személyes beszélgetés a osztályfőnökökkel, iskolaigazgatókkal,pedagógusokkal Részletes TÁJÉKOZTATÁS a programról Megállapodás a kapcsolat módjáról, információ az érintett tanulói kör elérhetőségeiről Helye: Általános iskolák JULI Családsegítőkkel való kapcsolatfelvétel, információgyűjtés Önkormányzatokkal, jegyzőkkel való kapcsolatfelvétel Civil szervezetek kapcsolati hálójának kiépítése

4   A tanulók elfogadási készsége Jelentkezik-e igény a programban való részvételre?

5 Személyes kapcsolatfelvétel TALÁLKOZÁS a nyolcadik osztályos GYEREKEKKEL - ismertető a programról Helye: Általános iskola, osztályfőnöki óra „Vissza az iskolába” A gyerekekkel való személyes találkozás után néhány nappal a szülők felkeresése. Időpontot kérünk a felkeresésére.

6  A szülők elfogadási készsége A szülőt mennyire sikerül motiválni abban, hogy kollégiumi körülmények közé helyezze gyermekét? A szülő átérzi-e annak jelentőségét, hogy gyermeke biztonságos fejlődéséhez a program jó körülményeket biztosít?

7  Személyes kapcsolatfelvétel a szülőkkel családlátogatás formájában  Az érdeklődő gyerekek felkeresése, a család és a környezet megismerése  A szülők, nagyszülők, rokonok személyes tájékoztatása a programról, lehetőségekről.

8 Ismerkedés a kollégiummal és a programmal A program iránt ÉRDEKLŐDŐ NYOLCADIK OSZTÁLYOS gyerekeket, akik megfelelnek a felvétel feltételeinek, egy hétvégére (péntek, szombat, vasárnap) beköltöznek a kollégiumba - ez legyen ingyenes számukra! - Játékos ISMERKEDÉS - ők a kollégiummal, mi velük! - MÉRÉSEK (logika, szövegértés, szociális készségek, IQ, motivációk, stb.) - Közösségformáló játékok, események, foglalkozások

9 Gólyatábor – egy kollégiumi hét modellezése ismerkedés a kollégiumi élettel, a pedagógusokkal, a várossal (iskola és kollégium részéről egyaránt) további mérések elvégzése kirándulások, színház, mozi, közösségformáló foglalkozások, ekkor kell beiratkozniuk a gyerekeknek, amit a kollégium koordinál.

10  Létszámadatok  Egyéni beszélgetések - benyomások  Kollégiumi hétvége - tapasztalatok  Mérési eredmények

11 KÖZÖS TÁJÉKOZTATÓ: visszajelzés a mérésekről, a benyomásokról Résztvevők: osztályfőnök - gyerek - szülő Helye: Ált. iskola Akik kellően motiváltak, akiről úgy gondoljuk, hogy őket kerestük, ösztönözzük a pályázata beadására, jelezzük, hogy felvettük, ha beadja! Pályázati határidő: 2010. szeptember 15-ig megjelenő pályázati felhívás rögzíti!

12  Egyéni fejlesztési tervek  Háromoldalú megállapodás (tanuló-szülő-kollégium)  Együttműködési megállapodás az iskolákkal

13  Szülői értekezlet a felvettek részére (január 30- ig megkapják az előzetes értesítést a felvételről, ha hozzánk jelentkezik)  ISMERKEDÉS a kollégiummal, a leendő tanárokkal, foglalkozás megtekintés, szerződéskötés.  Helye: Kollégium

14  A felvettekkel történő kapcsolattartás  Levelezések – feladatokkal (ütemterv szerint)  Találkozások  Osztálytalálkozó - egy-egy kollégiumi rendezvényen, eseményen

15


Letölteni ppt " Iskolák magatartása  Tanulók motiváltsága  Szülők elhivatottsága  Gyermekjóléti Szolgálatok, családsegítők, gyámok, nevelőszülők véleménye JULI."

Hasonló előadás


Google Hirdetések