Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Miért a témaév? Kiváló adottságok Magas költés Kulturális örökség megőrzése Nemzetközi trendek Erőforrás- koncentráció Marketing- eszközök integrálása.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Miért a témaév? Kiváló adottságok Magas költés Kulturális örökség megőrzése Nemzetközi trendek Erőforrás- koncentráció Marketing- eszközök integrálása."— Előadás másolata:

1

2 Miért a témaév?

3

4 Kiváló adottságok Magas költés Kulturális örökség megőrzése Nemzetközi trendek Erőforrás- koncentráció Marketing- eszközök integrálása A 3. legfontosabb motiváció A turisztikai szakemberek javaslata A 2. legfontosabb tevékenység Illeszkedik fő céljainkhoz

5 Honnan tudjuk? Témaévet követő év Témaévet megelőző év Témaév

6 Utaz á s sor á n nyitottabbak vagyunk a kult ú r á ra 40 év alattiak, gyermek nélkül „Üres fészek” korosztály Kisgyermekes családok „örökség” szó kultúra

7 Mi nek ü nk a kult ú ra? Előadóművészetek (29,0%) Műveltség, művelődés, tájékozottság, intelligencia (19,3%) Irodalom, könyv, olvasás, szépirodalom,könyvtár (18,9%) Hagyomány (14,1%) Művészetek általában (11,6%) Szórakozás, szabadidő eltöltése, kikapcsolódás, társasági élmény (10,8%) Múzeum, kiállítás, képtár, falumúzeum (10,2%) Emlékművek, műemlékek felkeresése (5,9%) … Fesztiválok, rendezvények, programok, koncertek (3,0%) … Utazás, nyaralás, üdülés, turizmus (2,1%) … Gasztronómia, étkezés (0,5%) Fürdő, fürdőlátogatás (0,5%) Vallások (0,5%)

8 „Tálalás” Helyszíni infrastruktúra Kínálatunk speciális vonásai Kínálatunk egyes elemei A magyar kulturális kínálat általában Nemcsak vízben, de kult ú r á ban is j ó k vagyunk!

9 Kultúra tudat alatt Részvétel Érdeklődés Megfizethetőség Pihenés? – Élmény?

10 Igy kul-TÚRÁzunk még…. A kulturális tevékenységgel járó belföldi utazások gyakoriak, de rövidek: –Amikor a kultúra a fő cél, rövidebb a tartózkodás: átlagosan 1,24 éjszaka. –Ha a kultúra kiegészítő szerepet játszik, hosszabb a tartózkodás: átlagosan 2,5 éjszaka. A legtöbb kulturális utazást tavasszal és nyáron tesszük, de… …télen a leggyakoribb, hogy az utazás célja kifejezetten kulturális jellegű.

11 É s mennyit sz á nunk a kultur á lis l á tnival ó kra, programokra? Az egynapos utazások –összköltségének 34,8%-át; –ha a kultúra a fő cél: 36,8%-át; –ha a kultúra nem fő cél: 18,0%-át. A többnapos utazások –összköltségének 29,9%-át –ha a kultúra fő cél: 33,8%-át; –ha a kultúra nem fő cél: 20,2%-át. Forrás: Magyar Turizmus Zrt./M.Á.S.T., 2008

12 10-ből 7 utaz ó t á j é koz ó dik az utaz á s előtt

13 El é gedettek vagyunk? Utazás előtti információkUtazás közbeni információk

14 Elsősorban a kultur á lis l á tnival ó k é rdeklik, a programok kev é sb é Átlagok ötös fontossági skálán. 2,51 – 3,003,01 – 3,503,51 – 4,004,01 – 4,50 Modern, kortárs művészet Komolyzenei koncertek Vallásgyakorlás Fesztiválok, rendezvények Színházi előadások Szervezett városlátogatás Könnyűzenei koncertek Világörökségek Műemlékek Híres épületek Arborétumok, parkok Néphagyományok, népművészet Műemléki fürdők Templomok, egyházi emlékek Múzeumok, kiállítóhelyek Gasztronómia Történelmi helyszínek Népművészeti vásárok Helybeliek megismerése Borospincék, pincesorok Múzeumi kiállítások Panoráma élvezete Várak, kastélyok, kúriák Történelmi városrészek

15 Utaz á si tervek

16 Népszerűek a csomagok

17 Ami a l é nyeg! A komfort és az esztétikum –Tiszta mellékhelyiségek (4,60) –Szép természeti környezet (4,47) –Vendégszerető személyzet (4,42) –Jól karbantartott, szép épületek, épületegyüttesek (4,16) –Jó megközelíthetőség (4,16) –Kedvező nyitva tartás (4,16) –Parkolási lehetőség a közelben (4,08) –Vendéglátóhely a közelben (4,06) Ismeretszerzési lehetőség –Az érdeklődési körömbe vágjon (4,22) –Közérthető, érdekes feliratok, táblák (4,11) Megfizethető áron –Kedvezmények a belépők árából (4,24) –Egyszerű, olcsó szálláshelyek a közelben (3,97)

18 2009-ben kult ú r á ban utazunk Mert… –A kultúra az egyik legfontosabb fő, illetve kiegészítő vonzerő az utazások során. –A kulturális és városlátogató turizmus dinamikusan bővül. –Magyarországnak jó adottságai vannak a kulturális turizmusban, és a hazai kínálat megítélése is jó. –A magyar lakosság körében végzett kutatás alapján van növekedési lehetőség, hiszen a kultúrát még kevéssé kapcsoljuk a turizmushoz. Céljaink: –A magyar lakosság, és a külföldi közönség érdeklődésének felkeltése hazánk kulturális turisztikai kínálata iránt. –A vendégéjszaka szám növelése a magyarországi szálláshelyeken.

19 A kampány elsősorban a belföldi marketingkommunikációra fordított erőforrások koncentrálását szolgálja, belföldi szlogen: Itthon láss csodát! Ugyanakkor 2009-ben külpiacainkon is megjelenik, hiszen a kulturális látnivalók és programok hazánk legfontosabb vonzerői közé tartoznak külföldön is.

20 Pillérek

21

22

23

24

25

26 2=3 / 3=4 +

27 Eszközeink

28 Külföldi megjelenéseink Ungarn großARTig EKF 2010 Pécs köszönti az EKF 2009 Linz-et Közös rendezvények a brüsszeli Magyar Kulturális Intézettel Online és DM akciók kulturális rendezvények népszerűsítésére Németországban Kiemelt kulturális eseményeket tartalmazó kiadvány behúzása a Tourbusiness szakmai lapba Megjelenés fotókiállításon, klasszikus- és népzenei koncerteken, könyvbemutatókon Interaktív SMS-játék és egy fesztiválszervezés témájú nemzetközi kerekasztal- találkozó A magyarországi világörökségi helyszínek promóciója Franciaországban Nagy kulturális rendezvények és helyszínek promóciója study túrák szervezésével…………………………………………..………

29 Együttműködésben Kulturális turizmus munkacsoport Regionális Marketing Igazgatóságok Tourinform-hálózat ÖM TSZÁT / ÖM - MT Zrt. OKM és háttérintézményei Más nagyközönségi csatornák Külképviseletek 21 országban Turisztikai szolgáltatók Kulturális szolgáltatók Média

30 Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "Miért a témaév? Kiváló adottságok Magas költés Kulturális örökség megőrzése Nemzetközi trendek Erőforrás- koncentráció Marketing- eszközök integrálása."

Hasonló előadás


Google Hirdetések