Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1. 2 Belső folyamatos adatok Belső ad-hoc adatok Környezet változásának vizsgálata Marketingkutatás-piackutatás Külső vizsgálat.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1. 2 Belső folyamatos adatok Belső ad-hoc adatok Környezet változásának vizsgálata Marketingkutatás-piackutatás Külső vizsgálat."— Előadás másolata:

1 1

2 2 Belső folyamatos adatok Belső ad-hoc adatok Környezet változásának vizsgálata Marketingkutatás-piackutatás Külső vizsgálat

3 3 1. Megbízhatóság kényes kérdések minta nagysága, jellege csőlátás elkerülése 2. Időszerűség 3. Mérhetőség 4. Relevancia 5. Gazdaságosság 6. Formai és tartalmi pontosság konkrét üzleti előrejelzés számszerűsíthetőség

4 4 Megbízó probléma megfogalmazása ráfordítás meghatározása hipotézis ajánlatkérés Megbízás Gyakorlati alkalmazás Ellenőrzés, visszacsatolás

5 5 Megbízott Ajánlat -- Megbízás --Szerződés módszer megválasztása: kutatási terv célcsoport kiválasztása adatgyűjtés adatfeldolgozás jelentés javaslat

6 6 Primer (elsődleges, terepi) Eredeti adatfelvétel Drága, hosszadalmas, idő-, munka-, szaktudás igényes Megbízható, releváns Szekundér (másodlagos, íróasztali) A témához kapcsolódó rendelkezésre álló adatok gyűjtése Forrás: KSH, internet, sajtó, saját adatbázis Hátrány: adaptációs gondok – időszerűség, relevancia Előny: gyors, olcsó

7 7 A primér piackutatás fajtái Megfigyeléstermék, vevő Kísérletteszt, preferencia Panel Megkérdezés Interjúmély, fókuszcsoportos Kérdőív

8 8 Szekunder Extern ( vállalaton kívül) Intern ( vállalaton belül)

9 9 Relevancia Az aktuális döntési problémához igazodik Reprezentatív minta A minta és az egész sokaság legfontosabb jellemzőinek aránya megegyezik. (kor, nem, végzettség) Panelkutatás Folyamatos vizsgálat végfelhasználók reprezentatív csoportjának segítségével.

10 10 A panelben szereplők a valóságtól eltérő adatokat szolgáltatnak, az adatok megbízhatatlanokká válnak. A tagok kilépnek a panelből vagy a körülmények megváltoznak. Frissíteni kell! „ Akkor száll fel vagy száll le valaki, amikor akar” A megrendelők megosztoznak a vizsgálat költségén, helyet vásárolnak maguknak a kérdőíven.

11 11 NYÍLT Kérdés Kiegészítés ZÁRT Alternatív, eldöntendő Szelektív Skála Rangsor

12 12 A piackutatás fajtái az információk jellege alapján Kvalitatív (minőségi) A fogyasztói magatartást alakító lélektani tényezők feltárása Mintanagyság kicsi Tudományos háttér: pszichológia, szociológia Eredmény: vélemények megfogalmazása, jelenség feltárása Kvantitatív (mennyiségi) A sokaság egészére vonatkozó, általánosítható számszerű eredmény Mintanagyság nagy Tudományos háttér: matematika, statisztika

13 13 END


Letölteni ppt "1. 2 Belső folyamatos adatok Belső ad-hoc adatok Környezet változásának vizsgálata Marketingkutatás-piackutatás Külső vizsgálat."

Hasonló előadás


Google Hirdetések