Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Előadó: Horváth Judit. Hatékony tanulásszervezés A konstruktivista, élményalapú pedagógia - nem módszer - életszerű helyzetekben fellelhető valóságos.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Előadó: Horváth Judit. Hatékony tanulásszervezés A konstruktivista, élményalapú pedagógia - nem módszer - életszerű helyzetekben fellelhető valóságos."— Előadás másolata:

1 előadó: Horváth Judit

2 Hatékony tanulásszervezés A konstruktivista, élményalapú pedagógia - nem módszer - életszerű helyzetekben fellelhető valóságos problémák - együttműködés - segítségnyújtás - változatos eszközök és információforrások

3 Tanórai differenciálás - meglévő ismeretek különbsége - a meglévő tanulói különbségek forrásai - képességbeli különbségek - eltérő személyiségtípusú tanulók - fiú, lány különbségek - etnikai különbségek

4 A differenciálás alapelvei - A munkaformák tartalmi ismeretei - Szemlélet - Differenciálási szempontok - Átjárhatóság

5 A differenciált tanulásszervezés szintjei - érdeklődés szerinti csoportbontás - tartalmi differenciálás - szervezeti tanulócsoportos bontás - tanulási követelmények differenciálása

6 Tanítási- tanulási munkaformák - frontális - csoportmunka - páros munka - egyéni munka - egyénre szabott ( individualizált) munkaforma - differenciált tananyag-feldolgozás feladatlapos rendszerben - kooperatív munka - adaptív tevékenység

7 A pedagógiai projekt - egy adott probléma legtöbb vonatkozásának és összefüggésének feltárása - konkrét ismeretek, képességek tervezése - a tanári motiváció, segítség tudatos jelenléte

8 A projekt mint tanítási-tanulási módszer 1900-as évek USA Dewey projekt-elv ( heurisztikus problémamegoldó eljárás) Kilpatrick tézisei - a tanulás aktív folyamat ( cselekvés) - a cselekvés célirányos - a cselekvő tanulás szociális kontextusban történik - csoportmunka, kooperáció - A tanuló,, teljes szívvel” részt vesz a cselekvésben

9 A projektorientált matematikaoktatás jellemzői - orientáció - integráció - középpontban az érdeklődés - középpontban a problémák megértése - tanulói autonómia - a tanítás demokratizálása - előtérben a csoportmunka

10 A projekt munkamenete - csoporttémák megbeszélése - minitémák / altémák kiválasztása, kiosztása - kommunikációs csatornák megbeszélése - csoportok kommunikációjának megtervezése - csoportos beszélgetések a minitémákról, bemutatásuk - csoportbemutatók előkészítése - csoportbemutatók - észrevételek, értékelés

11 Lehetséges projekttémák - vásárlás ( bolt, piac) - természet ( növények, állatok, folyók,hegyek, méretek, rekordok) - közlekedés, utazás, kirándulás - sport ( olimpia, sportversenyek, eredmények, rekordok) - művészetek - játékok - TV

12 Jó gyakorlatok Bevált gyakorlat, olyan rutinszerűen végzett tevékenység amely széleskörű tapasztalatokon alapul és több szervezetben is sikeresnek bizonyult. - innovatív folyamat - módszer - cselekvés - eszközhasználat

13 Tervezés A folyamat lépéseiAsu zizl8l877 MódszereIdejeÉrintettek köre/ felelősök Elvárt eredményA megvalósí- tás értékelése

14 Kreatív gondolkodást elősegítő eszközök használata

15 Logikai fejtörők, feladványok A kecske a káposzta és a farkas esete Hogyan lehet átjuttatni csónakon a kecskét, a káposztát és a farkast a folyón, hogy mindhárom épségben maradjon ?

16 Nyelvi logika - intarzia - eszperente - palindrom - szóalkotó - híd - anagramma

17 Bűvészet és egyéb csalafintaságok

18 Stratégiai játékok

19 Gyakorlati logika

20 Lazító, szellemi játékok

21 Érdekes versenyek Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Előadó: Horváth Judit. Hatékony tanulásszervezés A konstruktivista, élményalapú pedagógia - nem módszer - életszerű helyzetekben fellelhető valóságos."

Hasonló előadás


Google Hirdetések