Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A 3.3.2 HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A 3.3.2 HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN."— Előadás másolata:

1 A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN

2 Általános cél: a kompetencia alapú oktatás bevezetése A gyakorló iskola szerepe:  közoktatási célokat lát el  képzi a jövő pedagógus nemzedékét a tanítókat, tanárokat a tanítókat, tanárokat

3 A projekt programja  Módszertani konferencia  Szakcikkek tanulmányozása  A tananyagok elkészítése  A képzők képzése keretében a gyakorló iskolai tanárok felkészítése  A hallgatók felkészítése  Hospitálás  Eredmények

4 A módszertani konferencia 1. Szociális és életvitel 2. Informatika 3. Idegen nyelv 4. Kompetencia alapú nevelés, oktatás 5. Kooperatív technikák 6. Projektmódszer

5 A tananyagok elkészítése  Papíralapú tananyag  Digitalizált tananyag

6 A képzők képzése I. Előadók és témák II. Bemutató foglalkozások a Bolyai Gimnázium tanárainak vezetésével III.Felkészülés a hallgatók fogadására IV. Digitális tábla használata - felkészítés

7 Tapasztalatok  Idegen nyelvek oktatása  Természettudományok tanítása (Kutató Diákok Mozgalom)  Az alsó tagozatban  A technika és a művészetek tanításában

8 A hallgatók felkészítése  Elméleti képzés – előadások  A kooperatív technikák és a projekt módszer bemutatása főiskolai hallgatókkal modellálva  A szempontsor ismertetése

9 Szempontsor Az osztály berendezése a tanulásszervezés szempontjából Az osztály berendezése a tanulásszervezés szempontjából Változatosság a tanórán (tartalmi, szervezeti, módszertani) Változatosság a tanórán (tartalmi, szervezeti, módszertani) Egyéni, verseny kooperatív tanulás aránya Egyéni, verseny kooperatív tanulás aránya Választási lehetőség az órán (tananyag, eszköz, stb.) Választási lehetőség az órán (tananyag, eszköz, stb.) Aktív tanulási percek aránya egy tanuló esetében Aktív tanulási percek aránya egy tanuló esetében A csoportszervezés módjai A csoportszervezés módjai A csoporton belüli szociális szerepek tanításának, tanulásának módjai, lehetősége A csoporton belüli szociális szerepek tanításának, tanulásának módjai, lehetősége Az ellenőrzés formái Az ellenőrzés formái A visszacsatolás formája A visszacsatolás formája A tudás megszerzésének forrásai A tudás megszerzésének forrásai A taneszközök formái A taneszközök formái Differenciálás elvei Differenciálás elvei (tananyaggal, tanulóval, módszerrel, eszközzel)

10 Hospitálás Felelősei: - a Pedagógia Tanszék tanárai - a módszertanosok - a gyakorlati képzésért felelős igazgatóhelyettes Létszámok:tanulók létszáma: 771 hallgatók létszáma: 75 látogatott órák száma: 64

11 Követelmények 1. Portfolio (a hallgatók részéről) 2. Táblázat kitöltése (bemutató órát tartó tanár részéről) (tanár, tantárgy, kooperatív technika, projekt módszer, differenciált módszer vagy egyéb alkalmazása) 3. Ellenőrzés, értékelés - a bemutató órát végző tanár - a felkészítést végző főiskolai kolléga

12 Tapasztalatok Szorosabb együttműködés a Pedagógia Tanszékkel és a módszertanosokkal. A jövő  tanító szakosok  régi rendszerű 4 éves tanárképzés  átmenetet képez a leendő mester szak gyakorlati képzéséhez  folytonosság, továbbfejlesztés

13 Köszönöm a figyelmet! Virághné Szalai


Letölteni ppt "A 3.3.2 HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN."

Hasonló előadás


Google Hirdetések