Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

BizTalk alapú SAP integráció a Dreher Sörgyáraknál Holczinger Tamás, Dreher Balog Csaba, HP Nagy Bálint, Microsoft.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "BizTalk alapú SAP integráció a Dreher Sörgyáraknál Holczinger Tamás, Dreher Balog Csaba, HP Nagy Bálint, Microsoft."— Előadás másolata:

1 BizTalk alapú SAP integráció a Dreher Sörgyáraknál Holczinger Tamás, Dreher Balog Csaba, HP Nagy Bálint, Microsoft

2 A Dreher Sörgyárak Rt. A Dreher 2003-ban:  Több, mint 800 dolgozó  50+ mrd forint árbevétel  Sikeres, elismert hazai és import márkák Dreher, Arany Ászok, Kőbányai Sör Pilsner Urquell, Miller, Tuborg, Hofbrau, Guinness, Kilkenny,  Országos disztribúciós hálózat  Saját, országos képviselőhálózat (140 képviselő)  Mintegy 500 hálózati és 280 SAP felhasználó  …és erősen versenyző piac

3 Stratégia, üzleti elvárások az IT felé  A vevői kapcsolatok menedzsmentjének fejlesztése (CRM) stratégiai üzleti cél  Erősen versenyző, csekély mértékben növekvő piacon, 3 nagy vetélytárssal kell küzdeni a nagyobb piaci részesedésért  A mobilitás megteremtése az értékesítési területen a vállalat részére egy többszörösen kiaknázható lehetőség  Az IT felé egyértelmű követelményként jelentkezett egy Mobil Stratégia megvalósításának támogatása, amely része a vállalat későbbi Ügyfél Stratégiájának  Alapvető igény, hogy a megvalósított megoldás illeszkedjen szervesen a vállalat informatikai környezetébe és legyen annak integráns része és ne legyen „technológiai zsákutca”

4 Előzmények - SFA  Az első igények az értékesítés területén jelentkeztek: A képviselők részéről naponta több órát töltenek irodai adminisztrációval lassan „vándorol” az információ Az értékesítés vezetői részéről nagy időveszteséggel jutnak döntési helyzetbe nehéz hatékony kontrollt gyakorolni az értékesítés felett napi dilemma - mennyire pontosak a kapott adatok, információk?  Az igényeket összegezve láthatóvá vált, hogy a helyhez kötöttség = időveszteség = üzleti kockázat a naprakészség = megnövelt hatékonyság és megbízhatóbb döntés  Az integrálhatóság az SAP R/3 felé kiemelt üzleti kritérium volt  Egyedi, speciális üzleti igények – rugalmas keretrendszer

5 A korábbi SFA fejlesztés révén...  a képviselők kezébe PDA került a papírok helyett  az adatgyűjtés automatizált  tetszőleges új űrlapok készíthetők új adatgyűjtési igényekre  az adatgyűjtés önálló, nyitott, rugalmas, integrációra előkészített

6 De mi történjen az űrlapok adataival?  Minden egyes űrlap üzleti folyamatot indít  A folyamatoknak gyorsan le kell futniuk  Kerüljük el az újragépelést  A jóváhagyásokat elektronikus úton kell tudni megadni  Olyan eszköz kell, ami megőrzi az SFA adta rugalmasságot tetszőleges folyamatot megvalósíthat a gépkocsi elszámolástól a megrendelésekig képes az SAP kapcsolat kialakítására az eredményéről értesítheti a kezdeményezőt Decision Maker

7 Automatizált folyamatok SAP-hoz kapcsolása  Miért fontos? Az SFA adatainak jó részét tovább kell adni az ERP rendszernek A projekt első fázisa után pontos, naprakész adataink vannak DE ugyanúgy manuálisan kell rögzíteni az SAP-ban, mint eddig Lehetőség maradt gépelési hibára Fölöslegesen terheli a munkatársakat  Miért BizTalk, mint middleware, és nem egyedi interface? Standard, szabványos kapcsolatot ad az SAP (iDoc) és az SFA (XML) közötti adatcserére Triviálissá egyszerűsíti az adat-transzformációt Kétirányú adatforgalmat biztosít A szabályozott adatáramlás naplózott tranzakcionális blokkokba csoportosítható üzleti folyamatok mentén közvetlen módon szervezhető Nem elkerülhető bizonyos adatok (pl. megrendelések) jóváhagyása A BizTalk-ban humán-munkafolyamatokat kezelhetünk Az SAP-tól való adatkérés után, ill. adatküldés előtt jóváhagyási folyamatok definiálhatók Közvetlen lehetőséget nyújt intranetes, mail-es kommunikáció kezdeményezésére

8 Projekt tapasztalatok: BizTalk alapú fejlesztés előnyei a hagyományossal szemben  Nem kell interfészeket írni, tesztelni, és reménykedni, hogy nem vesznek, vagy csorbulnak adatok a rajtuk való áthaladás során Az interfészek rendelkezésre állnak, csak példányaikat kell definiálni  Nem kell adatkonvertereket programozni, amelyeket bármely formátum-változás esetén újra kellene írni Az adat- és formátum konverziót csak definiálni kell a keretrendszerben  Nem kell folyamatvezérlő rendszert készíteni (keretrendszer, vagy "bedrótozott" logika?) Keretrendszer van, a folyamatot üzleti logika szintjén kell definiálni  Nem kell verzió-kontrollt kidolgozni a használandó modulokra Adatformátum, -folyam, vagy logika módosításakor az újabb verzió részletesen definiálható módszerrel, automatikusan "gördíthető ki"

9 Projekt tapasztalatok: BizTalk alapú fejlesztés előnyei a hagyományossal szemben  A projekt során A fejlesztéshez képest pontosabban becsülhető ráfordítások Csökkent rizikó-tartalom Csökkent időtartam A technológiai munkálatok helyett az üzleti folyamatok definiálása (és normálása) kerül előtérbe  A projekt után Újabb, vagy módosult igényekre hatékonyan lehet reagálni Újabb rendszerek bekapcsolása váratlanul rövid ideig tart A BizTalk, mint middleware rendszer - a rajta átáramló információt "tudásbázisba" gyűjtheti Az ügyfél megtapasztalja az EAI kézenfekvő végrehajthatóságát

10 Projekt tapasztalatok - BizTalk  Sikeres pilot projekt egy kiválasztott – megrendelés igénylés – üzleti folyamat megvalósítására, melyen keresztül sikeresen demonstrálható lett Az SFA és az SAP integrálásának technológiája A BizTalk megoldás adminisztrációs igénye A BizTalk-kal megvalósítható rugalmas middleware lehetősége  A fejlesztés megosztható az IT és az üzleti oldal között – tényleges üzleti részvétel az IT fejlesztésekben  Standard, integrált megoldás, amely biztosítja a rugalmasságot  Elfelejthetők a „misztikus” interfész fejlesztések, a háttér rendszerek jelentős fejlesztése nélkül lehet integrálni azokat egymással  Csökkenthető üzleti kockázat – nincsenek fejlesztett „fekete lyukak” az informatikai rendszerben

11 További tervek – EAI  Az EAI (Enterprise Application Integration) jelenleg az egyik legnagyobb kihívás a vállalatok informatikai vezetői részére – ez a Dreherre is igaz  Az „Egy Rendszer” valamilyen szinten mindig utópisztikus elvárás marad, így az integráció a különböző alkalmazások között kritikus kérdés az IT hatékonyság értékelésekor  4 rétegű modell a cél: Háttér rendszerek Middleware Prezentációs réteg (pl. portál) Kliens réteg  A rendszerintegráción túl a prezentációs réteg felé történő egységes információ továbbítás is kulcskérdés – a „megosztott IT erőforrások, integrált információs felület” stratégia kis befektetéssel jelentős üzleti előnyhöz juttathatja a vállalatot

12 Köszönjük a figyelmét!


Letölteni ppt "BizTalk alapú SAP integráció a Dreher Sörgyáraknál Holczinger Tamás, Dreher Balog Csaba, HP Nagy Bálint, Microsoft."

Hasonló előadás


Google Hirdetések